Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

GŐZHENGER


Zotyo

Ajánlott hozzászólások

Zotyo
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma (szerkesztett)
(OFF)Bala, kérlek csinálj ebből egy kiemelt postot, hogy ide az észrevételek és javaslatok jöjjenek. Köszönöm.(/OFF)


Ezennel meghirdetjük a



GŐZHENGER

hagyományteremtő jellegű WARMACHINE / HORDES találkozót és versenyt



2009 januárjában hagyományteremtő céllal rendezvénysorozat veszi kezdetét a Terepasztal Lovagjainak Klubja támogatásával Warmachine és Hordes játékosok, érdeklődők részére. Jelenleg a januári rendezvény tekinthető biztosnak, de az előre mutató és optimista tervek szerint ugyanabban az évben még négy további alkalommal fog lehetőség nyílni a találkozó megismétlésére.

Az első találkozó időpontja: 2009. január 11. (szombat)
Helyszín: Terepasztal Lovagjainak Klubja, Budapest XI. Bogdánfy u. 8/c, klubhelység
Időtartam: 9:00 – 18:00 (esetleg tovább, ha szükség lesz rá)

Nevezési díj: 2.000,- Ft a helyszínen fizetve. Látogatók számára a belépés díjtalan.
A nevezési díj lehetőséget biztosít a Gőzhenger rendezvényein való indulásra, tetszőleges kombinációban. A Warmachine és Hordes versenyhez a helyszínen való nevezésen túl előzetes elektronikus jelentkezés is szükséges.

Rendezvények

1. Iron Kingdoms kvíz
A 30 kérdésből álló kérdőív kitöltésével a résztvevők tanúbizonyságot adhatnak felkészültségükről a Warmachine és Hordes játékok hátteréül szolgáló világot érintő témákban, valamint a játékrendszert érintő egyes pontokban. Minden kérdésnél négy lehetséges válasz közül kell kiválasztani a helyeset (mint a Legyen Ön is milliomosban, csak itt nincs külső segítség).
A kvíz kitöltése 12:00-kor kezdődik mindenki számára, aki részt kíván venni ezen a rendezvényen. Összesen 30 perc áll rendelkezésre. Az Iron Kingdoms kvízen nem kötelező részt venni, de a nevezési díj befizetése automatikusan lehetőséget biztosít erre.

2. Festőverseny
Ennek a rendezvénynek a célja, hogy bárki megmutathassa az összegyűltek előtt, milyen biztos kézzel kezeli az ecsetet, milyen szépen tud festeni. Fejenként egy-egy, kizárólag Privateer Press által forgalmazott, tetszőleges figurával lehet nevezni. Konvertálás megengedett és támogatott, melyhez Privateer Press alkatrészeket, puttyt és hagyományos modellező kiegészítőket lehet felhasználni.
A rendezvényre a nevezéseket a helyszínen kell leadni, 15:30-ig.
A szervező hatásköre eldönteni, hogy a figura megfelel-e a fenti kitételeknek. A legszebben festett figura díját az összegyűlt és nevezett résztvevők döntik el, titkos szavazással. A festőversenyen nem kötelező részt venni, de a nevezési díj befizetése automatikusan lehetőséget biztosít erre.

3. Warmachine és Hordes játékverseny
A Gőzhenger fő attrakciójaként bárki, aki érvényes nevezést adott le, összemérheti a tudását a fenti két játék bármelyikében a többiekkel. A versenyen nem kötelező részt venni, de a nevezési díj befizetése automatikusan lehetőséget biztosít erre.
A verseny főbb szabályai:

Jelentkezés
A versenyre jelentkezni a helyszínen, illetve a rendezvényt jóval megelőzően e-mail-ben lehetséges. Esetleges helyhiány miatt ez utóbbi módszer javallott azoknak, akik biztosan tudják, hogy szeretnének részt venni a játékban.
Jelentkezni és nevezni a versenyre csak úgy lehet, ha a játékos fel tudja mutatni a Tabletop Commanderben előzetesen elkészített sereglistáját. A szervező ezt a listát átnézi, jóváhagyja, majd a helyszínen nyomtatott változatot biztosít mindenkinek. Akinek nem lett jóváhagyva a listája, az nem nevezhet.
A Tabletop Commander kifejezetten Warmachine és Hordes seregek összeállítására szolgáló, ingyenes, Java alapú (platformfüggetlen) segédprogram. Megszerezhető innen.

Sportszerűség
A Gőzhenger résztvevői és szervezői kötelező jelleggel elvárják mindenkitől a kultúrált, udvarias viselkedést, a játék szabályainak ismeretét és azok betartását, a világos és egyértelmű játékstílust. Aki ellen több ízben is kifogás merül fel, a nevezési díját hátrahagyva el kell hagynia a klubhelység területét. A szervező jogköre ilyen esetben eljárni.

Seregek
Tetszőlegesen, de a szabályokat szem előtt tartva összeállított, maximálisan 500 pontos Warmachine ill. Hordes csapatokkal lehet részt venni. A pontérték kevesebb lehet, több semmi esetre sem. A szervező által biztosított nyomtatott sereglista, valamint a szabálykönyvek alapján bárki bármikor ellenőrizheti ellenfele összeállítását. Visszaélés esetén a vétkes automatikusan az utolsó helyet szerzi meg.

Csak az alábbi PP kiadványokban szereplő egységekkel, modellekkel lehet felépíteni a sereget:
Warmachine Remix, Escalation, Superiority, Legends
Hordes Primal, Evolution
Pirates of the Broken Coast

Proxy
Alternatív (nem PP) modellekkel lehet játszani, amennyiben azok fegyverei és általános kinézete egyértelmű hasonlóságot mutat az eredetivel. Konvertált modellekkel is lehet játszani, amennyiben a fentieknek megfelelnek.
Proxy figurákkal is lehet játszani, ha minden kötél szakad. Egy osztagnak legfeljebb a fele lehet valami egészen más (üres base nem). Egyetlen modellből álló figurákat (solo, warbeast, warjack, stb) nem lehet proxyzni. Erősen javallott olyan proxy modellek használata, melyek általános kinézetükben hasonlóságot mutatnak a behelyettesített eredetiekkel (pl. Deliverers helyett Warhammer handgunnert, vagy Alexia’s Risen helyett Warhammer skeletont / zombit, esetleg Skorne Catapracht helyett Chaos Marine-t vagy termit, és így tovább).
Amikor veszteség éri a proxyval kiegészített egységet, elsőnek a proxykat kell levenni, és a helyükre igazítani az eredetieket.
Osztagok attachmentjeit, osztagok vezetőit minden esetben egyértelműen jelezni kell (nem csak szóban, hanem vizuálisan is).

Festés és összeállítás
Minden figurát kötelező összeállítani, még a proxyt it. Üres base-ekkel, kezetlen-fejetlen modellekkel nem lehet részt venni a versenyen. A figurákat nem kötelező kifesteni, de a minőség miatt ajánlott.
Nagyon fontos, hogy minden figurát, az alternatív modelleket és a proxykat is el kell látni a megfelelő méretű base-zel. Kör alakú, milliméterre pontos, kartonból kivágott sablont is lehet erre a célra használni. Osztagok attachmentjeit, osztagok vezetőit minden esetben egyértelműen jelezni kell (nem csak szóban, hanem vizuálisan is). Szintén fontos, hogy minden base-en legyen felfestve / berajzolva az első 180’ és a hátsó 180’. Nem lehet olyan modellekkel versenyezni, ahol ez nem egyértelmű (' egyenlő fok, csak itt nincs olyan betű).

Játékok
Mindenki három-három csatát játszik a verseny alkalmával. Az első és a második forduló szünetében a kvízre, a második és a harmadik forduló szünetében a festőverseny szavazására kerül sor, pihentető, erőt gyűjtő jelleggel.
Az első párok az első fordulóhoz véletlenszerűen kerülnek össze. A továbbiakban az un. svájci rendszer szerint kerülnek össze az ellenfelek (győztes a győztessel, vesztes a vesztessel).

Játékidő
Minden egyes forduló legfeljebb 8-8 körig, illetve másfél óráig tart. A nyolcadik kör után meg kell határozni a forduló végeredményét, csakúgy, mint az időkorlát túllépése esetén. A játékokat az egyes fordulók forgatókönyveiben leírt célok teljesítésével akár hamarabb is be lehet fejezni.
Amennyiben valaki nem hajlandó a nyolcadik kör, vagy még inkább a másfél órás korlát túllépése után befejezni a játékot, mondjuk „még ennek az osztagnak ledobom a támadását, és vége”, vagy más kifogással, az minden különösebb figyelmeztetés és kérlelés nélkül automatikusan a verseny utolsó helyét fogja megszerezni.
A játékidő és a körlimit automatikusan felülírja a forgatókönyvekben esetlegesen megszabott időt.

Forgatókönyvek
1. forduló forgatókönyve: King of the Hill (Prime Remix vagy Hordes Primal)
2. forduló forgatókönyve: Domination (Prime Remix vagy Hordes Primal)
3. forduló forgatókönyve: Pendulum (Prime Remix vagy Hordes Primal)

Valamint:
- Minden játékosnak rendelkeznie kell saját kockákkal, jelzőkkel, mérőszalaggal, sablonokkal, és más, a seregéhez és a játékhoz elengedhetetlen kellékkel.
- Minden játékosnak rendelkeznie kell a seregét alkotó modellek statisztikáit és képességeit összefoglaló kártyára. Ezek hiányában a szabálykönyvek is megteszik. Akinek sem ez, sem az nincs, az adott egységgel nem játszhat.
- Papír, írószer legyen mindenkinél, a sebzések és gyógyulások jegyzetelése végett.
- A játék VP-re megy, kivéve, ha a forgatókönyv másként nem rendelkezik. Ez utóbbi esetben a győzelem 5, a döntetlen 3, a vereség 1 pontot ér.

4. Tombola
Mindenki, aki nevezést adott le, és ennek fejében részt vett a Gőzhenger valamelyik rendezvényén, a végső eredményhirdetés előtt tombola jutalomban részesülhet. Amennyiben szerencséje van. A nevezettek körül egyvalaki meglepetés jutalomban részesül, attól függetlenül, hogy a többi rendezvényen milyen eredményt ért el. Kivéve, ha a viselkedése miatt a szervező felkérte a klubhelység elhagyására.

5. Vidéki utazási kedvezmény :D
Nem annyira kedvezmény, mint inkább ösztönző. A Gőzhenger és a TLK célja, hogy a rendezvényt ne csak a fővárosiak, illetve Budapest agglomerációjában lakók látogassák. Ezért kizárólag a vidéki városokból érkezők között egy meglepetés ajándék kerül kisorsolásra. A vidékiességet :lol: névre szóló lakcímkártyával kell igazolni. Vidéki :) az, akinek a lakcímkártyájában nem a Budapest szó szerepel a város helyén.

6. Eredményhirdetés :cool:
Amint a játékverseny utolsó, harmadik fordulója is lezajlott, és a szervező elkészült az eredmények összesítésével, sor kerül az ünnepélyes eredményhirdetésre, az alábbi sorrendben:
- Tombola jutalom
- Vidéki ember :P jutalma
- Kvíz eredménye
- Festőverseny győztesének kihirdetése
- Warmachine / Hordes verseny eredményhirdetés

7. Afterparty :lol:
A szervező és a TLK szeretettel vár mindenkit a rendezvény utáni levezető kulturális közösségi szabadtevékenységre (KUKISZ).

8. Minimum és maximum
10 fő alatt a rendezvény nem kerül megszervezésre (egyik tervezett attrakció sem). Sorry. 20 fő felett a TLK nem tud játéklehetőséget biztosítani ((egyik tervezett attrakció sem). Sorry. A festőverseny és a kvíz már egyetlen résztvevő esetén is meg lesz tartva.
A helyfoglalás az előzetes elektronikus jelentkezések beérkezésének sorrendjében történik. Ehhez természetesen meg is kell jelenni időben (9:00) a helyszínen, és befizetni a 2.000,- Ft-os nevezési díjat.

9. Díjak
A Tombola nyertese meglepetés ajándékot kap.
A legszerencsésebb vidéki szintén meglepetés ajándékot kap.
A kvíz győztese a legfrissebb No Quarter magazin egy példányát kapja.
A festőverseny győztese 6.000,- Ft-os vásárlási utalványt kap, melyet később levásárolhat a szervezőn (és az általa választott online shopon) keresztül.
A játékverseny győztese 8.000,- ft-os vásárlási utalványt kap, melyet később levásárolhat a szervezőn (és az általa választott online shopon) keresztül.
Minden győztes névre szóló oklevelet kap.
A kvíz, a festőverseny és a játékverseny győztese trófeát kap.
Telt ház esetén (18+ nevező) a vásárlási utalványok 2.000,- Ft-tal többet fognak érni.

Jelentkezni az alábbi e-mail címen lehetséges:


Kollár Zoltán



A rendezvénynek majd (majd-majd) lesz egy összefoglaló weboldala, de a lényeget itt is el lehet olvasni.

Ui.: Természetesen a lagutolsó FAQ / ERRATA és a Prime Remix / Hordes Primal adják az alapszabályokat.

szerkesztette : Zotyo
Link a témához
Megosztás más oldalakon

schimiczkay
Kelt:
Kelt:

NQ-ban már publikált Metamorphosis-os egységeket lehet használni?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:

Csak az alábbi PP kiadványokban szereplő egységekkel, modellekkel lehet felépíteni a sereget:

Warmachine Remix, Escalation, Superiority, Legends

Hordes Primal, Evolution

Pirates of the Broken Coast

Link a témához
Megosztás más oldalakon

schimiczkay
Kelt:
Kelt:
Csak az alábbi PP kiadványokban szereplő egységekkel, modellekkel lehet felépíteni a sereget:

Warmachine Remix, Escalation, Superiority, Legends

Hordes Primal, Evolution

Pirates of the Broken Coast

 

Nem látok benne logikát, de mindegy. Mondjuk ha Rorsh & Brine NAGYON jó párosítás lesznek Trollblooddal, már nem annyira lesz az, de nem én szervezem :D

Link a témához
Megosztás más oldalakon

SaGa_Jr
Kelt:
Kelt:

Zotyo:

Az Apotheosis miért maradt ki? Nem csak Epic casterek vannak ám ott, hanem normál kategóriásak is. Sőt a karakter jackek első hulláma is ott található. Nem egyszerűbb azt írni, hogy nem használható Epic caster és ennyi?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

-csonti-
Kelt:
Kelt:

Mivel 500 pontos seregről beszélünk, alapból nem használható epic caster. Miért kéne ezt kiírni?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:
Zotyo:

Az Apotheosis miért maradt ki? Nem csak Epic casterek vannak ám ott, hanem normál kategóriásak is. Sőt a karakter jackek első hulláma is ott található. Nem egyszerűbb azt írni, hogy nem használható Epic caster és ennyi?

 

Igazad van, az kimaradt. Majd konzultálok Balával, és módosítjuk a kiírást. Például a Harbinger sem epic (legalábbis én úgy tudom), aztán az is abban a könyvben van. Páran már kérdeztek a scenariok pontozásával sem, azt is egyértelműsíteni fogom. Főleg azok kedvéért, akiknek nincs meg az alapkönyv, ilyen-olyan okokból. Előzetesen:

- VP-t kell számolni a leszedett osztagokért / modellekért

- fele VP-t ér a felére csökkentett létszámú osztagok veszteségokozása (tehát nem a felére sebzett, hanem darabra lefelezett)

Majd a scenario teljesítése után

- győzelem további 5 (ha sikerült az objektívát teljesíteni)

- döntetlen 3 (ritka eset, de előfordulhat)

- vereség 1 (ha nem sikerült teljesíteni)

 

Ezt a fele VP-t külföldi PP versenyeken vezették be, gondolom nem lehet rossz.

Epicet pedig nem lehet hozni. Ha sikerül meghonosítani egy ilyen rendezvényt, később lehetnek. Jelenleg az a cél, hogy rászokjanak a Warmachine és Hordes játékosok, hogy van egy alkalom, ami nekik szól, s azon a közöség miatt is jelenjenek meg.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:
Irom ide is, mer' fontos: csekkoljátok a versenyes, rendezvényes részét a fórumnak.

 

 

Jól hangzik, csak én még kicsi vagyok ahhoz, h másfél óra alatt lejátszak nyolc kört :-( Lássuk csak, átlagosan: fejenként 8 kör 90 perc alatt az 5 és fél perc saját körönként. Tudom, a steamroller szabályok ilyen kemények, meg egy verseny nem húzódhat három napig, de ez nekem inkább kapkodás lenne, mint élvezet :-(((( Azért nézőnek valószínűleg megyek, sok siket a szervezéshez és gratula a kezdeményezéshez!!! :-D

 

Hardcore-nak hívják a külföldi időkorlátos versenyeket, amikor egy embernek egy körre pár percnél tényleg nem jut több. Afféle Iron Man verseny, profiknak és machoknak, meg van annak is a hangulata. A résztvevők elég durva beszámolókat szoktak írni, illetve vannak trükkök, hogyan lehet felpörgetni a játékot. Beseggelik a szabálykönyveket és a seregeket, így elég egy pillantás az ellenfél kártyáira, és tudják, mivel állnak szemben. Már akkor elkezdik csoportosítani a fókuszokat, amikor még az ellenfél köre zajlik, előre fejben kiszámolják, mihez mennyit kell dobni. A sebzés és találat kockákat egyszerre dobják el, csekély létszámú seregekkel indulnak, stb.

 

Na ez azért nem ilyen lesz. Sőt, a scenariok úgy lettek összeválogatva, hogy azokat akár hamarabb is teljesíteni lehessen, vagy a lejátszott körök száma ne legyen nagyon fontos. Amikor jártam Warhammer versenyekre, ott kb. 2 óra volt egy csatára. Ez 10 perces köröket jelentett, ha mind a két fél be akarta fejezni a hatodik körét is. Ebben nem volt benne a terep berendezése, a scenariok ellenőrzése, az ellenféllel való egyeztetés, a felpakolás, a varázslatok kidobása stb. Nagyon kevés 10 perc egy Warhammer körre, de azért valahogy mégis kijöttünk belőle. Persze volt, hogy nem.

 

Mellesleg a játékversenyen lehet úgy is játszani, hogy nem a végső győzelem, hanem a minél újabb arcokkal való találkozás a cél. nagyon sokan neveznek úgy versenyre, festésre, stb, hogy reális esélyük nincs. Mégis indulnak, játszanak, tologatják a babákat, szórakoznak.

 

Szintén fontos, hogy a játékverseny csak az egyik rendezvénye lesz a találkozónak, mivel festőversenyt, kvízt, tombolát, vidéki :) ösztönzést is rendezünk. Pont azért, hogy lehetőleg mindenki megtalálja a számítását. A hangsúly egyelőre a hagyományteremtésen és a szórakozáson van.

 

A TLK-ban folyamatosan teszteljük a scenariokat, már amikor éppen nem bemutató játék zajlik. Ha úgy találjuk, hogy a másfél óra teljesen elégtelen még a Domination befejezéséhez is, változtatni fogunk a kiíráson. Hosszabb nem lesz a játékidő, legfeljebb a scenario fog némiképp módosulni. Szeretném azért megjegyezni, hogy a játékot megtanulni és rutint szerezni nem a versenyen kell, az már a megmérettetés. Januárig még van bő három hónap, ez idő alatt alaposan bele lehet jönni egy adott 500 pontos sereggel való játékba.

 

Ha pedig tényleg csak nézelődni jön valaki, hát tegye azt. Bár szerintem legalább a többi rendezvényen indulhatna, mert ha már eljön, veszteni valója nem sok van. :rohog:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

-csonti-
Kelt:
Kelt:
A TLK-ban folyamatosan teszteljük a scenariokat, már amikor éppen nem bemutató játék zajlik. Ha úgy találjuk, hogy a másfél óra teljesen elégtelen még a Domination befejezéséhez is, változtatni fogunk a kiíráson. Hosszabb nem lesz a játékidő, legfeljebb a scenario fog némiképp módosulni.

Miért nem lehet hosszabb egy csata? 3x2 óra az 6, van összesen 9. 30 perc tökölés kezdésnél + 30 perc a záráshoz = még mindig maradt 1-1 óra a fordulók között. Na mindegy, a tesztelés jó ötlet, de azt vegyétek figyelembe, hogy nem mindegy, hogy a haversrác unalomig ismert serege az ellenfél, amelyikben minden egység karakterisztikáját kívülről fújod, vagy egy olyan frakció/caster, amelyik ellen esetleg sosem játszottál.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:
Miért nem lehet hosszabb egy csata?

Ezt nem lehet egy mondatban megválaszolni. Több oka van, melyek az alábbiak:

 

o) Emberi időben szeretnénk kezdeni, és emberi időben szeretnénk végezni. Különös tekintettel a vidékiekre, akiknek nem mindegy, hogy du 7 felé, vagy este 10-kor indulnak haza.

 

o) Személyes tapasztalatom a versenyekről és találkozókról az, hogy kicsit döcögősen indulnak el. Most délelőtt 9 óra a kezdés, ami azt jelenti, hogy magát a versenyt csak fél-háromnegyed órával később tudjuk elkezdeni. Nem hisez, hogy szívesen kelne fel valaki az év első szombatján is reggel 6-7-kor, hogy játszani jöjjön. A vidékiek sajnos koránkelők lesznek. Vagy feljönnek előző nap Pestre. Nálam például elfér pár ember.

Ha mondjuk munkahelyi vagy katonai szigort alkalmaznánk, és mindenki kussol, vigyázva áll, akkor beszél, ha kérdezik, és különben is, akkor mehetne előbb / gyorsabban. De ezt nem lehet az embereknek így előadni.

 

o) Ha mondjuk 10-kor, vagy jó esetben 9:30-kor elkezdődik az első forduló, az 11:00 és 11:30 körül fog befejeződni. Mivel senkit sem fogok megverni, ha esetleg nem dobja el sípszókor azt, ami a kezében van, ehhez pár percet még hozzá lehet adni. Jön a kiértékelés, VP számolás, fellélegzés. Leadjátok nekem az eredméyneket, én beírom az Excelbe, új forduló sorsolás. Ez megvan mondjuk 12-re.

 

o) Ekkor azonban nem zuhanunk neki a második fordulónak, hanem ebédszünet, cigiszünet, élménybeszámoló a csatákról, spanolás, valamint a kvíz következik. Mondjuk legkésőbb 12:30-kor elkezdjük a kvízt, erre is van 30 perc. 13:00 és 13:15 között beszedem a dolgozatokat, és ismertetem az új párosítást. 13:30-kor indul a második forduló.

 

o) 15-kor vége. Most is ugyanaz lesz, mint az előbb, csak nem kvíz, hanem festőverseny értékelés. Ezt nem egyedül fogom elvégezni, hanem mindenki megtekinti a pályaműveket, majd egy cetlin leadja a szavazatát a sajátjára / legszebbre / haveréra stb.

 

o) Követve az ütemtervet, kb. 16:30-kor kezdődik az utolsó forduló, én pedig elkezdem hűteni a pezsgőt, készíteni a gifteket, díjakat, stb. Vége a játéknak 18:00-kor, majd ismét fél óra zsizsegés. Az eredményhirdetész szeretném befejezni egy órára rá, azaz 19:00-kor. Ez már igencsak sötét este lesz Januárban. A korán kelők kezdenek nyűgösködni, hogy elfáradtak, a vidékiek már a kocsikulcsot keresik. Akik maradnak még, azoknak mindegy.

 

o) Ha most minden játékra 2 órát adok (ami igazából minimális kedvezmény, hiszen akkor sem jut átlagban 10 perc egy körre, akkor másfél órával később van vége, s már fél kilencnél járunk.

 

o) A két, két és fél órás fordulók akkor működnének, ha csak kőkemény versenyről lenne szó. De mi nem csak Warmachine / Hordes versenyt szervezünk.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:

De.

Ha a tanulásgok levonása után arra jutunk, hogy bőven belefért volna hosszabb játékidő is, legközelebb majd az lesz. :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

-csonti-
Kelt:
Kelt:

Ennyire részletes kifejtést nem vártam, de köszönöm. :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Grof
Kelt:
Kelt:
Mellesleg a játékversenyen lehet úgy is játszani, hogy nem a végső győzelem, hanem a minél újabb arcokkal való találkozás a cél. nagyon sokan neveznek úgy versenyre, festésre, stb, hogy reális esélyük nincs. Mégis indulnak, játszanak, tologatják a babákat, szórakoznak.

 

Az biztos, csak - mivel még nem próbáltam - fogalmam sincs, h bír-e egyáltalán bármi élvezeti faktorral számomra az időre való játék :-) Lehet, lehet. Ráadásul összidő van, gondolom, nem köridő.

Én az élvezetért játszom, nem a győzelemért (BTW nem is szoktam sűrűn nyerni :-D, mert egy "mesteri" khhmmm, kockázatos-látványos ki/lerohanás többet ér nekem, mint a beülök-a-hegy-mögé-gyere-ide-rohamtávba-ha-akarsz-valamit stílus :-D).

 

Ettől még teljesen érthető és jogos az időlimit, csupán elmondtam a szempontjaimat.

 

A TLK-ban folyamatosan teszteljük a scenariokat, már amikor éppen nem bemutató játék zajlik.

 

Mikortól vagytok ott? Lehet, benéznék ismerkedni :-)

 

Januárig még van bő három hónap, ez idő alatt alaposan bele lehet jönni egy adott 500 pontos sereggel való játékba.

 

Eszem ágában sincs egy adott sereggel 3 hónapig játszani :-D Még 3 egymást követő alkalommal sem. Biztos renitens vagyok :-D

 

Félreértés ne essék, örülök a versenynek, drukkolok a szervezőknek és biztosan ott leszek; vagy így, vagy úgy.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Grof
Kelt:
Kelt:

És az érdemi részhez: az előzetes sereg-kontroll mit takar? Bármilyen szabályos sereg jöhet, vagy a 30 bile thrall 30 bane knight ki lesz hajítva? :-D

Link a témához
Megosztás más oldalakon

-csonti-
Kelt:
Kelt:
És az érdemi részhez: az előzetes sereg-kontroll mit takar? Bármilyen szabályos sereg jöhet, vagy a 30 bile thrall 30 bane knight ki lesz hajítva? :-D

Ki. Méghozzá két kézzel, boostolt sebzéssel. :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Grof
Kelt:
Kelt:

De moooost mééééééér'? :-DDD

 

Szabályosnak szabályos, nem?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

elendro
Kelt:
Kelt:

Mikortól vagytok ott? Lehet, benéznék ismerkedni :-)

 

csütörtökönként 12 után random időben, totál változó 5 fele már sokan vannak, de korábban is szoktak lézengeni

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:
És az érdemi részhez: az előzetes sereg-kontroll mit takar? Bármilyen szabályos sereg jöhet, vagy a 30 bile thrall 30 bane knight ki lesz hajítva? :-D

Az ellenőrzés azt jelenti, hogy Tabletop Commanderbe betöltöm, és megnézem, szabályos-e. Ha nem, a jelentkezést meg kell ismételni. Inkább előtte derüljön ki az ilyen, mint a helyszínen.

 

Mikortól vagytok ott? Lehet, benéznék ismerkedni :-)

Inkább délután 4-től, mint 12-től. Illetve holnap 12-től, de úgy általában csak a délutáni műszak után nyit a klub.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

schimiczkay
Kelt:
Kelt:

Grof, Légióval simán bele fogsz férni az időkorlátba, legfeljebb nem lesz cigiszünet :)

 

PPF Kupán (mondjuk az 350 volt) is másfél óra volt a játékidő, és ott is 4 meccsből csak egyszer nem fértem bele az időlimitbe - pedig egy döglassú Madrakos sereggel játszottam. Amikor meg kifutottunk az időből, Haley volt ellenem, én nem tudtam elérni, ő nem tudott lelőni, szóval vicces volt...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Grof
Kelt:
Kelt:
Grof, Légióval simán bele fogsz férni az időkorlátba, legfeljebb nem lesz cigiszünet :)

 

Nincs cigiszünet?!? Az pszichológiai hadviselés ellenem :-D

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Tsuneo
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

És ellenem is...és minden magát rongálni szerető gőzhenger-függő ellen :)

szerkesztette : Tsuneo
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:

Warmachine játékosoknak már szolidaritásból is pipázniuk kell. :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

-csonti-
Kelt:
Kelt:

Én is a cigire szavazok. Elsöprő többség. :D

 

És most kicsit off: kérdeznék a versenyről is. :)

 

Szóval, ha jól értem, az, hogy valaki megcsinálja vagy nem a scenario győzelmi feltételét, az annyit számít, hogy 4 VP-vel többje van, mint annak, aki meg elbukta. Tehát simán előfordulhat, hogy valaki 1 győzelem, 1 döntetlen, 1 vereség mutatóval előbb végez a listán, mint az, aki nyer háromszor, de nem a mészárlásra, hanem a csata győzelmi feltételére koncentrál. A scenariók többségénél ugyanis úgy lehet nyerni, hogy be kell áldozni figurákat, egységeket, akik ugyan megpusztulnak, de halálukkal elősegítik a stratégiai cél elérését/megtartását.

 

Nem mintha nem lehetne élvezni a játékot ilyen pontrendszerben, csak szerintem ez bagatellizálja a győzelm értékét, és helyette arra ösztönöz, hogy VP-huntingot rendezzen mindenki.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Grof
Kelt:
Kelt:

Szerintem félreértesz valamit :-)

 

Játékonként kapjuk a pontot; aki megcsinálja a scenáriót, az nyer, VP-független. A VPket nem viszi tovább, csak a meccs-pontozást. Ha a scenárót senki nem csinálja meg, akkor VP számolás, aki nyer, az viszi a meccs-pontot.

 

OFF

megkaptad?

ON

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zotyo
Kelt:
Kelt:

Sejtettem én, hogy a scenariokat majd részletesen le kell írni, s mellé kifejteni a pontozást. Alkalomadtán hozzáteszem ezt is a kiíráshoz.

 

Elöljáróban annyit, hogy a VP-t mindíg számolni kell, de mivel scenariot játszunk, az elsődleges cél nem a minél nagyobb hentelés. Várhatóan kevés veszteség lesz, egy 30 VP-s sereg nem fog 25-öt veszteni, hogy csak a warcestere mnaradjon fenn. Vagy ha igen, akkor ott nagy baj történt. A scenariokért járó győzelmi pontok kompenzálhatják a VP vesztést vagy gyűjtést. 5 pont már egy warcaster, cagy majdnem két solo, és több, mint két osztag. Nem kell elkezdeni pofozkodni az Iron Fangekkel, vagy a Cetarii-kal, mert annak csúnya vége lesz, inkább rámenni az objektívára, s az annyi, mintha letoltál volnba két szemét osztagot.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...