Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

Vampire The Requiem


BePe

Ajánlott hozzászólások

BePe
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma

GothPunk - #4571 (#526394) - Elküldve: 2004.06.2, 10:52

 

 

Augusztusban megjelenik a White Wolf kiadó méltán népszerű játéksorozatának új kiadása. A fejlesztők megkezdték a mézesmadzag rángatását a lelkes játékosok és mesemondók orra előtt a World of Darkness dot com -on. Alább következzék néhány, elsősorban a szabályokat érintő változás, melyek az említett honlapról mazsoláztam a teljesség igénye nélkül:

 

- a tulajdonságok és jellemzők megőrzik a pontokban mért jellegüket, továbbra is megmarad a 10 oldalú dobókocka szerepe, és továbbra is az egy pötty, egy kocka elv a szabályok alapja

- megmarad a fő tulajdonságok és a képzettségek szétválasztott hármas-hármas rendszere, és továbbra is minden dobás alapját egy tulajdonság és egy képzettség kombinációja adja; ezen kívül előnyök (merit) és különleges jellemzők (advantages) írják majd le a karaktereket

- a különleges jellemzők olyan – a tulajdonságokból és képzettségekből számolt – értékek lesznek, mint egészség, akaraterő, sebesség és védekezés

- a célszám ezentúl egységesen 8, és az elért – akár egyetlen – siker is már mindenféle szempontból sikernek számít

- a kihívás mértékét, a körülményekből származó kedvező vagy hátrányos feltételeket a mesélő a kockatartalék (dice pool) csökkentésével vagy növelésével valósíthatja meg a játék során

- a különböző főszereplők (vámpírok, mágusok és farkasemberek) ezentúl egységes, a World of Darkness alapkönyvben publikált szabályrendszert használnak majd, minek okán a vonatkozó könyvek (Vampire: the Requiem, Mage: the Awakening és Werewolf: the Forsaken) csak a különleges lényekre vonatkozó – de átjárható – szabályokat tartalmazzák majd

- az átjárhatóságon túl cél volt, hogy az új szabályrendszer gyorsabb, gördülékenyebb és egyszerűbb legyen (lásd például a harc leegyszerűsítését, melyben egyetlen dobás fejezi ki a támadást, a sebzést és a sebzésnek való ellenállást is)

- a karakterek jellemzője a fentebb említetteken túl az erény és bűn (virtue and vice), melyek az akaraterőhöz kötődnek szorosan – a hét fő bűn és a hozzájuk kapcsolódó erények adják ezek alapját

- az előnyök olyan különleges jellemzők, amelyek egyedivé teszik a karaktereket (pl. Enciklopédikus tudás); pontokban (pöttyökben) mérhetőek

 

Ezeken túl a honlapon néhány kiadvány borítója, pár kép a belső illusztrációk közül és néhány kifelé, cikkekre mutató hivatkozás található – egyelőre. Hét közben ugyanis minden nap felkerül valami kis apróság az oldalra.

 

Első benyomásra a szabályok egyszerűsítése és átalakítása úgy tűnik számomra, hogy előnyére válik a rendszernek. Jó pár nehézkes és felesleges kocka-dobálást sikerült kigyomlálni az egyébként is egyszerűnek szánt rendszerből.

 

Sajnos a világban történő alapvető „konszept-váltásról” édeskeveset, pontosabban semmit sem árultak el egyelőre a fejlesztők, és a könyvek címlapjai alapján sem hiszem, hogy érdemes lenne messzemenő következtetéseket tenni. Tény, hogy eljött a világvége, és valami egészen új közeleg.

 

Vélemények, gondolatok, vágyak, félelmek és örömök?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

GothPunk
Kelt:
Kelt:

Harc:

Példa:

Str 2, Melee Weapons 2

A karakter késsel támad az ellenfélre + 1 kocka.

Az ellenfélnek Defense (ez valami új trait lesz) 2.

A karakter 5 kockával támad, levonva belőle a 2-es defense-t, az eredmény 3 kocka. Ahány kockával sikert dob (8-as célszámra), annyi szintnyi sebzést okoz... Na most ez azt jelenti, hogy kb. 1 EG szintet...

de ha az átlag embert vesszük, akinek nincs melee wep. skillje, az hasonló feltétetelek mellett még a 0-as defense-zel rendelkező ellenfélen is csak max. 1 szintet sebez átlagosan késsel - körönte... eddig sem volt könnyű a WoD rendszerében késsel ölni (bár aki használta a 0-val a sebzést mindig újradobjuk, az 1-es meg nem von le sikert opciót, azzal már könnyebb volt), de így már piszok nehéz lesz...

 

Igen, a defense-t valószínűleg számolod mondjuk Ügyesség + Kitérés-ből (ergo fejleszthető). Továbbá - lentit figyelembe véve a gyereket könnyebb leszúrni, mint a vérfarkast. A gyerekre halálosabb a kés, mint a vérfarkasra. Nahát... :)

 

...

további adalékok:

a staminából származik majd a Health Level... azaz nem egységesen hét lesz, hanem változó (ez szvsz jó.... nehogy már a 15 éves kisfiú is ugyanannyit bírjon, mint egy vérfarkas...)

A Bashing damage gyógyulása: 15 percenként egy új szint.

Azaz ha én leütök egy kisfiút (monjuk 5 health level), akkor ő 75 perc alatt gyógyul fel teljesen, ha leütök egy vérfarkast (mondjuk 9 health level), az pedig 135 perc alatt gyógyul fel... klassz, mi?

 

Hol írták, hogy csak max health level-en lehetsz talpon? Azt fejezi ki, hogy hány pofont bírsz ki a nélkül, hogy elájulnál. Ergo a vérfarkas lassabban fog elájulni, és nagyjából ugyanolyan gyorsan fog magához térni, és teljesen rendbejönni - de tovább is fog utána is talpon maradni.

 

...

Ja és a Requiemben öt (5) vámpír klán lesz...

És nem lesz Metaplot... setting, az lesz, Metaplot, az nem...

 

Igen, a Metaplot hiányát kifelejtettem, de az öt klánra nem emlékszem... linket adsz? ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Blob
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)
Igen, a defense-t valószínűleg számolod mondjuk Ügyesség + Kitérés-ből (ergo fejleszthető). Továbbá - lentit figyelembe véve a gyereket könnyebb leszúrni, mint a vérfarkast. A gyerekre halálosabb a kés, mint a vérfarkasra. Nahát... 

Azt hiszem, nem értettél meg: a harc az új rendszer szerint szvsz kevésbé lesz halálos... gyors lesz, az tény, de nem éppen halálos.

(Kitérés pedig valszeg egyáltalán nem lesz, már az Orpheusban is az Athletics volt.)

 

 

Hol írták, hogy csak max health level-en lehetsz talpon? Azt fejezi ki, hogy hány pofont bírsz ki a nélkül, hogy elájulnál. Ergo a vérfarkas lassabban fog elájulni, és nagyjából ugyanolyan gyorsan fog magához térni, és teljesen rendbejönni - de tovább is fog utána is talpon maradni.

Pont erről beszélnék: az lehet, hogy a vérfarkas később ájul el, de később, lassabban is jön helyre... azaz lesz teljesen ép...

Igen, a Metaplot hiányát kifelejtettem, de az öt klánra nem emlékszem... linket adsz?

http://secure.white-wolf.com/catalog/defau...tpl?point=55600

"Join the revival of the Storytelling tradition. Vampire: The Requiem invites you to tell your own stories set within the world of the Kindred. This book includes rules for using vampires in World of Darkness chronicles, covering everything from the five clans to covenants to Disciplines, bloodlines, storytelling advice and a complete spread of game systems governing the undead. Hardcover. Requires the World of Darkness rulebook for play. U.S. Page Count: 288 "

 

A 24 abilityről:

Ezek is ugyanúgy lesznek csoportosítva, mint az Attribute-ok. Azaz nem Talent/Skill/Knowledge (a la ArsMagica), hanem Physical/Social/Mental Abilityk... kár... mert szvsz az előző triumvirátus jól kifejezte a valós képet.

 

...

Az árról még nem tettünk említést:

A WoD alapkönyv (ami nélkül a játék használhatatlan) 19.99 USD

A Vampire: the Requiem: 34.99 USD

A kettő együtt 54.98 USD (azért ide adhattak volna valami kedvezményt...)

Azaz brutál drága...

szerkesztette : Blob
Link a témához
Megosztás más oldalakon

GothPunk
Kelt:
Kelt:
Pont erről beszélnék: az lehet, hogy a vérfarkas később ájul el, de később, lassabban is jön helyre... azaz lesz teljesen ép...

 

"Join the revival of the Storytelling tradition. Vampire: The Requiem invites you to tell your own stories set within the world of the Kindred. This book includes rules for using vampires in World of Darkness chronicles, covering everything from the five clans to covenants to Disciplines, bloodlines, storytelling advice and a complete spread of game systems governing the undead. Hardcover. Requires the World of Darkness rulebook for play. U.S. Page Count: 288 "

Aha. Akkor azt kéne írniuk, hogy 15 perc alatt heveri ki az összes zúzódott sebzést.

 

Aha, tényleg. És ez szerinted jó, vagy rossz? Már az öt klán (és a vérvonalak). Engem nem zavar...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Blob
Kelt:
Kelt:

Az 5 klán az jó.... pont erről írt egy WoD tervező, még a Rev. idejében, hogy az egész Vampire-ben csak öt klánnak kéne lennie... megkérdezték tőle, melyik 5nek, erre mondott 6-ot...

De az 5 klán az jó...

(egyébként asszem a Ventrue, a Gangrel, a Nosferatu, a Brujah, a Malkavita és a Torreador lett említve, azaz a Kamarilla mínusz Tremere-ek, mondjuk szvsz ezek az igazi legendákra/hagyományra támaszkodó vampire fajok... talán a Malkáv és a Torreador már sok is...)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Morryster
Kelt:
Kelt:

Szerintem ez az egész a totális csőd felé robog már most, megjelenése előtt is, legyenek akármilyen fanatikusak is a WoD-rajongók... Ehhez képest még a CoC d20 is üdítően új, profi, változatos, érdekfeszítő, és pozitív, precedens értékű újítás volt... De a két dolog, ami engem személy szerint különösen sokkolt, az:

 

a célszám ezentúl egységesen 8, és az elért – akár egyetlen – siker is már mindenféle szempontból sikernek számít

 

Hurrá, éljen a "minden, ami egyszerű, az jobb"-felfogás, avagy tegyük tönkre a megszokott és bevált régi módszereket...avagy változtassunk mindenképpen, görcsösen, mert változtatni azt bezony kell, csak közben ne gondolkodjunk, és toljunk el mindent. Pff. ;) :)

 

a karakterek jellemzője a fentebb említetteken túl az erény és bűn (virtue and vice), melyek az akaraterőhöz kötődnek szorosan – a hét fő bűn és a hozzájuk kapcsolódó erények adják ezek alapját

 

Jesszus... látom magam előtt a hét főbűn különféleképpen módosult változataival megvert, enerváltan és boldogtalanul (persze, hogy boldogtalanok, hiszen bűnben és tisztátalanul születtek...) a világban mászkáló vérfarkasokat, és múmiákat. Nem tudom, hogy ezen röhögni, vagy sírni kellene inkább... :sor:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

GothPunk
Kelt:
Kelt:
Hurrá, éljen a "minden, ami egyszerű, az jobb"-felfogás, avagy tegyük tönkre a megszokott és bevált régi módszereket...avagy változtassunk mindenképpen, görcsösen, mert változtatni azt bezony kell, csak közben ne gondolkodjunk, és toljunk el mindent. Pff. ;)  :)

 

(...)

 

Jesszus... látom magam előtt a hét főbűn különféleképpen módosult változataival megvert, enerváltan és boldogtalanul (persze, hogy boldogtalanok, hiszen bűnben és tisztátalanul születtek...) a világban mászkáló vérfarkasokat, és múmiákat. Nem tudom, hogy ezen röhögni, vagy sírni kellene inkább...  :P

Figyu. Most én nagyon tűrtőztetem magam, és finom intelek rá, hogy az ilyen rettenetesen tartalmas és értékes hozzászólásoktól kíméljük meg a fórumot, jó? :sor:

 

És kérem ezt vonatkoztassa magára mindenki más is, aki annyi hozzáfűznivalót tenne a dologhoz, hogy "jaj, juj, ejnye, hát nem mind a jó öreg ADnD és az a cúnya harmadik kiadás!"

 

Csókolom.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Cruzifix
Kelt:
Kelt:

Tiszteletem!

 

Ami azt illeti, szerintem valóban elég lett volna újra átgondolni az egész Wod világát. Az már marhára sok volt, hogy minden utcasarkon belebotlik az ember egy vámpírba, démonba, hunterba kínai hullába, wratihsbe, mummyba, formoriban, magabe, sorcererbe, changelingbe, farkasemberbe, etc...

A szabályokról mindig megoszlanak a vélemények, de szerintem egy átlag csapat úgyis változtatt a könyvben leírtakon, úgy ahogyan nekik jó és megfelel.

 

Egyszerűsítés. nekem eddig is elég egyszerűnek tünt a dolog. (bár a w.wolfhoz kiadott combat kieg. már elég durva volt...) Nem igazán a szabályrendszeren kell lennie a hangsúlynak, bár élvezhetővé és gördülékenyé kell tennie a játékot.

 

Szerintem a WW fiúk már annyira túlcifrázták a Wod-ot, hogy már ők sem tudták ki kivel. Gondolom egy csomó olyan dolgra rájöttek (hibákra és bakikra) amiket már nem tudtak, vagy nem lehetett kiköszörülni, így az egészet újrakezdték. Tiszta lappal. Ez biztosan érettebb és jobb lesz mint az elözőek.

 

A 2. kiadás pl: tápgyártás volt. A Reser. meg antitáp, mert vegyünk vissza amig lehet alapon megpróbálták az elöző bakikat helyrehozni. Az megint más, hogy közben átestek a ló tuloldalára... Az új Wodban már tudják mit hova tegyenek!

Az 1. kiadású Mageban pl. egy gyengébb mage is könnyedén szappanbuborékká változtatott egy farkasember, anélkűl, hogy egy kicsit is agódnia kellett volna tettei következményétől. Ezzel szemben ma.. :)

 

Na nem szaporítom tovább a szót, remélem kiderült mit is akartam mondani. (A végére már én is bajban vagyok)

 

Maradok hűtlen hívük:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Ork
Kelt:
Kelt:

Hali!

 

Ezek szerint tök fölöslegesen vásároltam össze a magyarul kiadott cuccokat, mert itt az új kiadás, ezek meg mehetnek a kukába?? :szerencsetlen:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Borgia
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Ork: biztos, hogy nem feleslegesen, mert valószínűleg jóval többen fognak játszani vampire 1.0-át még egy jó darabig.

 

Ha szabad egy személyes megjegyzést az én konzervatív lelkem fél ettől a Requiemtől, és bizonyára nem csak én vagyok így ezzel.

 

Ugyanakkor minden újításra kíváncsi vagyok- hogy véleményt tudjak alkotni. Ám a fő kérdésem az lenne mi lesz az "oldschool" rpg-vel. Sejtem, hogy nem lesz több kieg., de akkor mi? Átkonvertálás, vagy szemétbe az egésszel és Tabula Rasa? Úgy vélem ezzel megosztják a vampire játékosokat, és az átnevelés biztos nem megy majd zökkenőmentesen. Lesznek, akik fújnak majd, például én, és akik ezzel kezdik majd el.

Van ennek valami köze a Gyehennához?

szerkesztette : Borgia
Link a témához
Megosztás más oldalakon

GothPunk
Kelt:
Kelt:
Ezek szerint tök fölöslegesen vásároltam össze a magyarul kiadott cuccokat, mert itt az új kiadás, ezek meg mehetnek a kukába?? :szerencsetlen:

Egyáltalán nem! Egyrészt: támogattad vele a hazai szerepjáték ipart. Másrészt: senki sem fogja megtiltani, hogy ezekkel játsz, esetleg ezeket - is - felhasználd az új rendszerhez, megint csak esetleg ezektől inspirálva találj ki jobbnál jobb karaktereket és történeteket.

 

Tény, hogy a WW visszahívta az üzletekből az előző kiadás összes könyvét, és úgy tudom, hogy a netes forgalmazást is beszüntették/be akarják szűntetni, de ez nem vonatkozik a távoli, ködös, gonosz és cúnya Tzimik által uralt nyugat-balkánra, szóval nálunk ami van, az van. Új valószínűleg csak az újból jön majd, de erről pontosabbat nyilván az üzletekben mondanak majd.

 

Borgia> Gondolom a második, és a második javított kiadásra gondolsz. Amúgy meg, ha lelkesedsz, és eddig is örömmel és kéjes élvezettel játszottad, akkor szerintem bízhatnál benne, hogy a fiúk hasonlóan színvonalas munkát dobnak a piacra. Bár természetesen tény, hogy voltak kevésbé eltalált/hangulatos/használható kiegészítők is, de egyrész alapkönyvben nem csalódtam sosem, másrészt pedig az új vonal, akik az elmúlt egy-két évben kiadtak könyveket (és amiből olvastam 3-4-et a vámpír-vonalon), igencsak bizakodásra adnak okot.

 

A Gyehennához annyiból van köze, hogy az apokalipszis és a világvége lezárta a régi világot, és az új valóban Tabula Rasával indul. Mint fentebb írtam, a szemétládát azért kár kiüríteni a könyveidért.

 

Amúgy a mai kiszivárogtatott infó szerint:

- a lőfegyverekkel folytatott harcban nem számít a defense ("Good luck dodging a bullet, friend!"), és a kockakészlet (dice pool) alapképlet úgy néz ki, hogy Ügyesség + Lőfegyverek + fegyver sebzése + egyéb módosítók (alapvetően a távolság és a fedezék mértéke számít). A példában a leány a körben a földre vetette magát, ezzel kettővel csökkentette a rá célzó dobásának kocka-tartalékát.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Blob
Kelt:
Kelt:

Amit még a mai példa megmutatott: az 1-es dobás nem csökkenti a sikerek számát...

Továbbra is problémásnak tartom a 8as célszámot... mert az oké, hogy a WW minden példájában dobtak idáig 8ast, de itt is már két kockánál is kevés esély van...

Nomeg az egy kicsit vicces: 15 lépésről, mégha enyhe takarás is van, meg földre vetés... csak 1 szintet sebezni...

Ha a takarást nem számítanánk (-1 kocka), az átlagos képességű támadó akkor is átlagosan csak 1 szintnyi sebzést okozna... 15 lépésről...

ez egy kicsit gagyi...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Povi
Kelt:
Kelt:

Javítsatok ki ha tévedek, de ez a rendszer már működik White Wolf játékban, nevezetesen az Exalted-ben, Aberrant-ban és az Adventure-ben. Az egy dolog, hogy nálunk az Exalted nem lett valami átütő siker, de állítólag külföldön nagyon sokaknak tetszett. Szerintem nem gáz ha a kiadó az ÖSSZES játékát egy platformra akarja helyezni, bár tény, hogy nem is szükséges.

 

Annál inkább fontosabbnak szerintem az, hogy a hangulaton mit fognak tudni változtatni. Majdnem az összes WW játék elvesztette a horror jellegét, helyette valami akció horror játék lett belőle. Ez engem halmozottan zavar a Vampire és minimálisan a Werewolf esetén és nagyon remélem, hogy megszűntetik a Nagy Harc-ot az összes játékban (Camarilla vs. Sabbat, Garouk vs. Wyrm, Tradíciók vs. Technokrácia stb.) és végre semmi másra nem koncentrálnak majd mint a hangulatra. Crossover mesélőként nagyon értékelem a közös alapkönyvet és úgy érzem, hogy meg fogom venni ezeket a könyveket. Aztán, hogy a játékosok kedvelik-e? Nekem az a véleményem, hogy ez kalandfüggő. Bár ilyen értelemben azt is megideologizálhatnám, hogy fölösleges a frissítés...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

GrofDilisnya
Kelt:
Kelt:

Véleményemet egy másik topicban röviden kifejtettem, ide csak annyit, hogy igen erős febnntartásaim vannak vele kapcsolatban.

Nem fogom megvenni, ahogy már a Gehenna kiadványokat sem vettem meg.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Povi
Kelt:
Kelt:

Háát... ízlések és pofonok. Szerintem nagyon nagy lépésre szánta el magát a WW és kíváncsi leszek mi lesz a vége. Inkább azt sajnálom, hogy a Revised-ot megjelentették. mert már ahelyett is nyugodtan újíthattak volna nagyobbat...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Daniellus
Kelt:
Kelt:

Ami engem illet én meglehet?sen jól ismerem a Trinity-t és az Aberrants-ot, az Exalted-ot viszont egyáltalán. Viszont az el?bbi kett?nél csak 7-es a célszám és megjegyezném, hogy azért nem olyan egyszer? azt megdobni.

Csak, hogy egy példát mondjak. A sci-fi játékban egyszer bevette a szájába az egyik játékos (egy idióta volt és azóta sem játszik többet nálam) a szájába a gauss puskát és els?tötte. Játéktechnikailag megúszta egy kis torok fájással. Nem játéktechnikailag közöltem vele, hogy halott.

Ennyit a 8-as célszámról el?re látatlanban.

Amúgy meg inkább azon gondolkodnék el ha már ennyíre a játékrendszert boncolgatjátok, hogy egy átlagos képesség? ember aki életében csak a vásárban l?tt pisztollyal közvetlen közelr?l az is el fogja találni valaki fejét és a végeredmény sem lesz kétséges. Az alapján amit eddig viszont leírtatok nekem az der?lt ki, hogy egy ebben az esetben sem fog történni semmi sem, mert nincs se szakértelme se semmilye amivel megdobna egy 8-as csz.

Vagy ha mégis akkor sebez majd egyet vagy kett?t? Azért ez komolytalan lássuk be.

Nekem olybá t?nik, hogy az eddig is vacak rendszert még jobban eltolták.

 

Ellenben azt is megjegyezném, hogy a játékrendszernek szerintem nem sok köze van a játék hangulatához.

Engem sokkal jobban érdekelne az, hogy mi lett a világgal.

És mint azt ti is mondtátok err?l bizony er?teljesen hallgatnak egyel?re.

Ha pedig azt veszem alapúl, hogy a játék minden egyes újra kiadással egyre inkább harc orientált lett, hát nem is tudom, hogy mit várjak eme újabbtól.

 

És ez az egész gyehenna amúgy sem volt más csak ?zleti fogás.

Vegyetek meg mindent, mert hamarosan nem lesz semmi. És meg is vettek mindent.

Amúgy meg rá lesznek kényszerítve az új játékosok, hogy megvegyék az új kiadást, mert régi nem lesz hamarosan kapható ha elfogynak az ?zletekb?l. Így meg van oldva az is, hogy ne szakítsák két felé a táborukat.

Aki kiváncsi lesz az új kiadványokra az kénytelen lesz megvenni az újakat.

 

Ami a hét f? b?nt illeti.

Azért erre most már kiváncsi lennék, hogy végre valahára eldöntik e a WW-s fiúk és lányok, hogy most az ? világukban Triász vagy pedig Isten van. Ugyanis ahogyan haladtak el?re a kiadványaikkal az els? kiadásoktól kezdve ez úgy kavarodott ez egyre inkább össze.

 

Szóval inkább azt mondanám, hogy eme játék sikere csak és kizárólag a világon fog múlni.

Amennyiben abban siker?l valami nagyot alkotniuk akkor ez is egy remek játék lesz, ha meg eltolják akkor továbbra is ott van a régi.

Annyi pedig bizonyos, hogy ezekkel a változtatásokkal nem lesz olyan változatos a világa mint eddig volt.

Persze gondolom csak a kiegészít?k megjelenéséig igaz ez.

Mondjuk egyetértek azzal, hogy kicsit zavaró volt az, hogy már minden sarkon volt valami lény és minden híres személyiségr?l kider?lt, hogy legalábbis vámpir volt ha nem valami más.

De erre létezett egy pofon egyszer? megoldás.

Nem kell mindent bemesélni mindenhová.

 

Egyel?re inkább megvárom amíg kij?n és valaki konkrétumot is tud majd mondani a világról. Az eddigiek alapján viszont nem várok t?le valami sokat.

A rendszer helyett inkább regélnének a világról.

Sokkal nyugodtabb lennék.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Ork
Kelt:
Kelt:

No, én is kiműveltem magamat az új cuccokból, már amennyire ez lehetséges, ilyen kevés infóval. Így, szinte látatlanban azt mondom, hogy nem tetszik, amit csinálnak.

A rendszerrel nekem eddig nem volt bajom. Az, hogy tovább egyszerűsítik, meg kicsit kozmetikázzák szerintem szimpla üzleti fogás, hogy több legyen az újdonság, és eladhatóbb legyen a könyv. Mert a rendszer eddig sem volt valami hűdebonyolult, és nekem tökéletesen megfelelt.

A világról szinte semmit sem tudtam kinyomozni, és ez gyanús. Ha valóban csak öt klánt hagynak meg, akkor ezzel is problémám lesz, mert én szerettem a sok klánt és vérvonalat. És miért pont az az öt klán marad meg? Azokból marad csak hírmondó a Gyehenna után?

A benyomásom tehát nem igazán jó, de majd meglátjuk, mi lesz a vége.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Povi
Kelt:
Kelt:

A Revised-ban tulajdonképpen Isten volt, legalábbis a Demon: The Fallen nagyon erősen azt sugallja. Feltételezem, hogy ezt viszik tovább, mindenesetre tény, hogy nem ártana egységesíteni. Ha megnézitek, a Revised sorozatban a Hunter és a Demon már majdnem teljesen Crossover játéknak készült, gondolom valahol ezek fejlesztése közben pattant ki az új univerzum ötlete.

 

A Gyehenna üzleti fogás, illetve egy hosszú időszak lezárása, stílszerűen (hozzáteszem, hogy engem nem nagyon érdekel, ahogy annak idején Wraith-hez sem érdekelt az End of Empires).

 

A Klánok törlését nagyon bölcs döntésnek tartom, mert tulajdonképpen a kasztokat helyettesítették a játékban (vagyis karekter alkotási segédletek voltak), kérdés, hogy miért tartanak meg 5-öt? Ha tippelhetnék, akkor most "Kaszt" helyett "Fajokat" fog reprezentálni az 5 klán, vagyis öt különböző vámpír típussal kezdhetjük majd el a játékot. Szerintem ez volna a logikus, de hát ez csak egy tipp, mindenféle alap nélkül...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

GothPunk
Kelt:
Kelt:

World of Darkness karakterlap

 

Elárul pár érdekességet, úgy mint Vice és Virtue egy-egy lesz, nem pedig skála. A csoportosítások is újszerűek, ill. megjelentek új képességek (Resolve és Composure - lefordítani még nem merném őket :) ).

 

A harc újabb elemének leírása meglepően emlékeztet bizonyos mértékben a DnD3e-re. Azaz, közelharcban az erő számít, de felveszed a Kecses fegyverhasználat előnyt (egy fegyverre! (sic!)), akkor azzal használhatod az ügyességedet.

 

Ma meló van nagyrészt, úgyhogy a válaszolgatás, és a további részletek fordítgatása megmarad a hétvégére. Jó bogarászást!

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Ophion
Kelt:
Kelt:

Elvileg az öt klán, az öt klán lesz, de sokkal általánosabbak mint a korábbi 13 klán, és a képességek nem függenek annyira a klántól. Ha jól értettem a szövegeket még az Atya után is öröklődni fognak bizonyos képességek.

Szerintem inkább a Kindred of the East dharma-áira fog hasonlítani az öt klán.

 

Lesznek vérvonalak is, bár ezek nem tudom mifélét tudnak majd.

 

 

Demon és Hunter fejlesztők szerint már úgy készült, hogy el volt tervezve a Gyehenna, Apokalpszis stb. Ők volt a hírnökei úgymond a dolognak. Minekt se érdekel nagyon a világvége, majd vamaikor talán lejátsszuk a dolgot, de addig vígan elvagyunk.

 

 

Nekem logikus, hogy az erő számít a közelharchoz. Mivel nincs sebtűrés csak defense, észszerűen alapből az erősebb karakter okoz nagyobb sebzést, és csak a különlegesen képzettek képesek inkább pontos vágásokkal és szúrásokkal sebezni, mint nyers erővel. Gondolom én.

 

Matematikailag korrekt a 8-as célszám. A 7es realisztikusabb sőt D&D-esebb lenne :) , de 8assal drámaibb lesz a játék egy kicsit.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Edorn
Kelt:
Kelt:
A szabályokról mindig megoszlanak a vélemények, de szerintem egy átlag csapat úgyis változtatt a könyvben leírtakon, úgy ahogyan nekik jó és megfelel.

Lehet, kicsit off:

 

Ez egy iszonyatos baromság!!! :) Mi az, hogy tökmindegy milyen szar rendszert dobtak már megint össze, majd a játékosok összeeszkábálnak hozzá egy használhatót?!?!?!?! :lol:

NEM! Igen is csináljanak egy jól átgondolt, használható rendszert! Ezért vannak fizetve nem? Ha már ennyi pénzt elkérnek a könyvükért (amit már huszadjára adnak ki kicsit átírva -> tehát szinte ugyanazt adják el) igen is csinálják meg jóra! A világot nem húzom, le mert az eddig elég pöpec volt... De az eddigi rendszerek... :sor: Szerintem igen jogos, hogy elvárjuk tőlük, hogy egy rendes rendszert adjanak a világhoz... Ne a játékosnak kelljen kitalálni egy használhatót, miután már fizetett egy használhatatlan/gagyi rendszerért.

Persze ha kiadnának egy jót, akkor lehetne mondani, hogy a csapat úgyís változtat a saját igényei szerint... De ne kelljen már a szabályok nagyrészét átírni... :)

 

Szerintem... :cool:

 

---

 

Ja, és miaz, hogy ilyen kevés hely van a karakterlapon a hátrányoknak??? :D :cool: :) (na jó, ez csak poén volt... de azért lehetne ott több hely is... :cool: )

Link a témához
Megosztás más oldalakon

GrofDilisnya
Kelt:
Kelt:

Edorn:

 

Szerintem Cruzifix barátom azt próbálta mondni, hogy nem a szabályrendszer a lényeg. Nálunk nem. Megmondom, én speciel nem nagyon szeretem a WOD rendszerét, de teljesen lényegtelen, illetve sokadlagos kérdésnek tartom.

Szóval szerintem Cruzifix barátom azt akarta mondani, nem a rendszer, hanem a világ miatt WOD-ozik...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég kainangel
Kelt:
Kelt:

Ezzel teljes mértékig egyet értek. A hangulat miatt tulajdonképpen számunkra sem lényeges a rendszer. Olyan lesz a Requiem rendszere amilyen; ha játszunk, akkor gyorsan átrágjuk magunkat rajta, aztán durr bele.

 

Nekem a "rendszer" dolgokon való túlzott filózgatás a játék halálát jelenti. Gyakran előfordul, hogy egy-két figura elkezd játék közben ilyen témát feszegetni, hogy ez így sokkal jobb lenne, meg amúgy, na ekkor szokott TP megvonás kerekedni amikor én mesélek.

Egy játéknál a rendszer az amit be kell vágni, aztán csupán alkalmazni.

Úgyis minden a mesélőn múlik nem a rendszeren.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Ork
Kelt:
Kelt:

Szerintem egy rossz rendszer igenis tönkreteheti a játékot, bármennyire jó is a világ. Én mondjuk elégedett vagyok a vampire rendszerével. Vagy 12 évig nyomtunk adnd és magust, utóbb dnd-t, és ezekkel összehasonlítva üdítően egyszerű és gyors, sokkal többet lehet foglalkozni a játékkal.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Osiris
Kelt:
Kelt:

Szerintem nem lényeges egyáltalán a rendszer.Egy kis gondolkodásssal sokkal többet el lehet érni mint egy szinte tökéletes rendszerrel.Például mért kell dobni man+rászedésre ha sokkal egyszerűbb és gyorsabb szerepjátékkal.Szerencsére vampirében kevés a harc ha jól játszák és még azt is le lehet zavarni.Mellesleg szerintem nem a rendszercsinálásért hanem a világcsinálásért kapják a pénzüket.Ez tipikus d&d-s gondolkodás.

Egyébkéntmeg az új WoD-ot sem úgy kell játszani ahogy ők írják biztos vagy 20 oldal lesz arról hogy mindenki azt használ fel amit akar.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...