Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

Munchkin


BePe

Ajánlott hozzászólások

BePe
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma

Egy kalandozó csapat, ahol nincs mesélő, és mindenki vérpistike. Egy kártyajáték, ahol a tolvaj téged szúr hátba, és külön lap létezik a csalásra. Nem tudod, miről van szó? Akkor ha jót akarsz magadnak, olvasd el ezt: http://www.rpg.hu/iras/mutat.php?id=2942 . Az igazi tápos Munchkineknek pedig nyitva áll ez a fórum, hogy megoszthassák legizgalmasabb kalandjaikat, legemlékezetesebb csatáikat. Természetesen ha a Munckin-pólóért bónuszt kapsz, ez a fórum miért lenne kivétel? Aki elérte az 50 hozzászólást ebben a témában - hivatkozva a fórumra - bármilyen maradandó átok húzása után azonnal húzhat még egy lapot. Amennyiben ez a lap épp az Átok Eltávolítása, az átok semmisnek tekintendő. Más esetben a húzott lapot a pakli aljára kell tenni.

 

-------------------------------------------------------------

 

/ A játékegyensúlyt ez nem befolyásolja, mivel - bár a játékban számtalanszor hivatkoznak rá - nincs ilyen lap... /

Link a témához
Megosztás más oldalakon

obi_z
Kelt:
Kelt:

:P

 

Bár én nem vagyok nagy Munchkin rajongó engedélyt kérek szólni! Főleg az említet haver hádbadöfős, gonoszkodós része miatt (szerintem) nem a kedvencem ez az agyament kártyajáték, de azért legalább egy-két partit mindenkinek bátran ajánlok; legyen az sima, Fu vagy Bites változat!

Szerintem az alap változat a legjobb! Szerintem! :lol: Bár minden partiban teljesen utolsó voltam, azért a legtáposabbra (főleg a Fu-ban, egyedül erősebb voltam mint a két partner együttvéve, habár szintem a fele sem volt a végére az övékének!) mindig sikerült feltornáznom magam. Valahogy a szintlépés helyett én mindig a gyüjtögetés felé orientálódom! Ilyen az én szerencsém! :sor:

 

U.i.: Nem pályázom az ötven hozzászólásra, ellenben lehet róla szó, hogy elkészítsem az "Átok Eltávolítása" kártyát! :pirul: :rohog:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Artax
Kelt:
Kelt:

Igaz meg csak egyszer jatszottam vele de nekem nagyon bejott...sokat nevetunk. A baratnom miatt egyszer "meghaltam". Pedig O "nem is akarta, csak egy kis atkot" :P

Nem baj en meg a 18-as szornyet amit maga ellen jaszot ki beduplaztam.

Szo szo...aki nem jatszott meg feltetlen probalja ki...

Hatbadofos az teny..de a rajzok es szovegek miatt megsem veszi komolyan az ember...inkabb sokat nevet :rohog:

Off

Egy Alhambra parti alatt mar voltam sokkal "mergesebb" :pirul: egy jatekos tarsamra.

On

Link a témához
Megosztás más oldalakon

winnie
Kelt:
Kelt:

valaki osztályozná az élvezeti faktorküléönbséget kettő, illetve több játékos esetén? mennyivel kisebb élmény ketten játszani?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

uncleszotyi
Kelt:
Kelt:

Aloha

 

Winnie : Ha jól emlékszem ketten nem lehet játszani minyima a három. Az én tapasztalatom az , hogy minnél többen voltunk annál jobb volt a hangulat és az elfogyasztott :D -el arányban állt a sok poén. Ez egy abszolúte fungame 13óra szerepjáték után igazán üdítő tud lenni.

 

 

Szotyi

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Fairlight
Kelt:
Kelt:

Mi elég sokat játszottunk vele kettesben, szerintem nagyon jó móka így is. Igazából attól féltem, hogy ha az egyik játékos nagyon megindul, akkor a másiknak már nem sok esélye van, de inkább nagyon szoros partik voltak, úgyhogy sztem érdemes kipróbálni két játékossal. Persze egyetértek az előttem szólóval, minél többen, annál jobb. :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hastur
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Véleményem szerint a 4 fő az ideális. 5-6 főnél már túlságosan lassú, nem pörögnek annyira az események, 3 főnél pedig nem lehet túl sok féle variációt véghezvinni. (Pl.: 3 főnél ha 1 csatában kiszúrsz a másik 2-vel, a játék végéig téged fognak támadni, de 4 főnél ezt már nem tehetik meg. Ha értitek, mire gondolok...)

 

Hastur

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Fairlight
Kelt:
Kelt:

Igen, 5 főnél már eléggé belassul a játék, ezt én is tapasztaltam. 3-nál viszont teljesen jó volt. Nem érdemes rászállni egy valakire, mert azzal a másik malmára hajta a vizet az embert. Szal nálunk hármasban is ütött mindenki-mindenkit ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thorin
Kelt:
Kelt:

"/ A játékegyensúlyt ez nem befolyásolja, mivel - bár a játékban számtalanszor hivatkoznak rá - nincs ilyen lap... /"

 

Bah, ez meg miféle komoly elbaltázás, itt minden a játékegyensúly ellen szól és van... ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 2 hónappal később...
MrDeath
Kelt:
Kelt:

Üdvözlet!!!

 

Tudom hogy ez a játék megszentségtelenítése, de nincs egy hely ahonann le lehetne tölteni a Munchkin többi kiegészítőjét, majd kinyomtatás által játszhatóvá tenni?

 

MrDeath

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég vilagjaro
Kelt:
Kelt:

Helló minenkinek

 

Ezúton is szeretnék szólni hogy Munchkin verseny lesz április 30-án

A nevezéssel kapcsolatos dolgokat és a címet megtaláljátok a munchkinverseny.tar.hu címet.

 

Gyertek

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 2 héttel később...
Kerecsen
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

A csábítás térdvédőjável egy csatában hány embert csábíthatok magam mellé?

 

Ugyebár a "szabálykönyvben" írva vagyon, hogy egy csata az max két kalandozó.

 

De ha én behívok egy harmadik embert, akkor mire fel utasítja vissza?

 

"Le van írva a szabálykönyveben, hogy csak 2 ember."

 

Na és? A lap szerint "n_e_m utasíthatja vissza" a segítségnyújtást. Semmire sem hivatkozhat. Kincset sem kap....

 

Ráadásul, ha a lap szövege ellentétben van a szabálykönyvvel, akkor a lap szövege az érvényes.

 

Legutóbb összejöttünk sokan, és ezt sikerült is átvinnem 3 emberig. Meggyőztem őket. Aztán mikor még tápolták a mornyit (társ, tükörkép, vén, dühös, rabokfa...a....) akkor hívtam mind a 9 embert (igen, kicsit sokan voltunk...). Erre beintettek, hogy azt már nem...

 

Kérdeztem: miért?

 

MERT ENYÉM A PAKLI....jött az elkeserítő végső érv a játék tulajától. Meg kellett hajolnom. De akkor most igazam volt?

 

Kerecsen

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thorin
Kelt:
Kelt:

Kéne a pontos szöveg (lehetőleg angol lapról), de eddig nem találkoztam olyan lappal, min ne lett volna rajta, hogy ha behívsz egy harmadik felet, akkor az előző segítő kikerül a menetből, vagy nem is hívhatsz újabbat.

 

Tehet szvsz nem lehet két jk-nál több semmiféle harcban. Semmikorsem.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zsolt
Kelt:
Kelt:

Az is le van írva, hogy ha a lap szövege eltér a szabályétól, akkor a lap szövege érvényes.

 

Itt semmi ilyesmiről nincs szó. Nem írja a lap, hogy többet hívhatsz, tehát a szabály érvényes, 1 embert hívhatsz. Egyébként az első kiadás után a rajongók erős nyomást gyakoroltak Steve Jackson-ra pont emiatt a lap miatt, mivel túl erős, és szerették volna, ha kiveszik. Ő azt mondta, hogy mindenki maga döntse el. A kiegészítőkben egyébként sokkal durvább lapok vannak.

 

Ha valakinek szabályokkal kapcsolatos kérdése van, ha tudok, szívesem segítek.

 

A legtöbb félreértést megoldja a Munchkin oldalán lévő faq (http://www.sjgames.com/errata/munchkin.html). Persze nem mindet.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 4 héttel később...
Orastes
Kelt:
Kelt:

Sokszor vitáztunk arról, hogyha egy lap automatikus menekülést ad valakinek, akkor, az azonnal létrejön, vagy csak akkor, ha a játékos, akire a lap hat akarja is azt. Vagy ha egy lap aszt mondja, hogy "automatikus menekülést egy vagy két játékosnak" akkor ki dönti el, hogy melyiknek ad -mi van, ha azt akarom, hogy én elmeneküljek, a másoik meg nem? Végülis ez Máncskin. :D

 

Mit mondtok? ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

dave_t_i
Kelt:
Kelt:
Sokszor vitáztunk arról, hogyha egy lap automatikus menekülést ad valakinek, akkor, az azonnal létrejön, vagy csak akkor, ha a játékos, akire a lap hat akarja is azt. Vagy ha egy lap aszt mondja, hogy "automatikus menekülést egy vagy két játékosnak" akkor ki dönti el, hogy melyiknek ad -mi van, ha azt akarom, hogy én elmeneküljek, a másoik meg nem? Végülis ez Máncskin.  :D

 

Hivatkoznék utolsó mondatodra: "Végülis ez Máncskin." Ököljog ruley.

;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thorin
Kelt:
Kelt:

"Sokszor vitáztunk arról, hogyha egy lap automatikus menekülést ad valakinek, akkor, az azonnal létrejön, vagy csak akkor, ha a játékos, akire a lap hat akarja is azt"

 

Nem értem, kétféle ilyen lap van:

 

Automatikus menekülést ad: azaz sikerüll elfutnod, a kijátszásának feltétele, hogy már menekülj, ekkor pedig miért baj, ha sikerül (tudom, néha jobb meghalni ebben a játékban, mint nem, de akkor is)

 

Kötelező futnod: azaz hiába tudnál valahogy győzni, akkor is menekülnöd kell, azt a továbbiakban normálisan lejátszani, azaz a fenti lap kijátszható, ha van épp menekülőnél.

 

"Vagy ha egy lap aszt mondja, hogy "automatikus menekülést egy vagy két játékosnak" akkor ki dönti el, hogy melyiknek ad -mi van, ha azt akarom, hogy én elmeneküljek, a másoik meg nem? Végülis ez Máncskin. "

 

Ez tiszta, minden esetben a lap kijátszója dönti el, hacsak nem ír mást., és igen, ez pontosan arról szól, ha érdeked, akkor te elmész, a másik marad dobni.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 3 héttel később...
Pater_Schonheit
Kelt:
Kelt:

hoi:

 

csak hogy bonyolultabb legyen a dolog: két automatikus menekülés lap között egy tubus ragasztó? akkor él az utóbbi? :titok:

 

üdv:

Pater

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thorin
Kelt:
Kelt:

Kéne a ragazstó szövege, de szvsz az lehet, hogy a menekülés sikertelen.

 

Ha így van, akkor nem lehet utána kijátszani menekülést biztosító lapot, mert már a szörny bad stuff-ját szívja épp befele a játékos.

 

Ha azt írja, hogy egy sikeres menekülést meg kell ismételni, akkor az normál menekülés próba, ahol jöhet egy újabb sikeres menekülés lap is.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Road_Lee
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Thorin:

 

Az Orastes által felvetett kérdés nálunk is kibukott.

Sokszor vitáztunk arról, hogyha egy lap automatikus menekülést ad valakinek, akkor, az azonnal létrejön, vagy csak akkor, ha a játékos, akire a lap hat akarja is azt.

 

Konkrét eset:

 

Hárman játszottunk, két halálos ellenségem (mer' ugye "máncskin", itt nincsenek barátok... :) :) ) lenyomott egy eléggé felspangolt szörnyet. Valamiféle megmagyarázhatatlan okból az a tétova, rosszindulatú ötletem támadt, hogy nehogy már lelépjenek a szintekkel, meg a kincsekkel: és "rájuk" dobtam egy "Instant fal"-at.

Itt kezdődött egy rövid, baseball-ütős problémaelemzés ( :) ), aminek a végén (szótöbbséggel és foghiánnyal... :) ) abban maradtunk, hogy az "Instant fal" azonnal egy "falat" képez a (döglött) szörny és a (szadista) legyőzői között, amitől immár nem lehet hozzáférni. Tehát az automatikus menekülés nem "elszaladhattok", meg "eltűnhettek" lehetőségeket kínál fel, hanem a kijátszás mikrominutumában elzár a szörnytől.

 

A lapon nincs olyan megkötés, hogy csak akkor játszható ki, amikor menekülni akar valaki, és olyan sem, hogy csak saját magamra kijátszható, sem olyan, hogy kijátszás után csak akkor érvényesül a hatása, ha olyan kedve van valakinek.

 

Szerintem ez igazán máncskinos szabály, vagy értelmezés... :)

szerkesztette : Road Lee
Link a témához
Megosztás más oldalakon

obi_z
Kelt:
Kelt:

Hát????

(No jó, nem vagyok igazi munchkinos, de erről már van véleményem.)

Az automatikus menekülést nem hasonlítanám egy azonnal képződő falhoz! Inkább egy immunitási képességhez! Szvsz az automatikus menekülés a menekülési kockadobás sikerességét automatizálja (eredményezi)! Tehát nem azonnali cselekvés/történés, hanem egy eseményt segítő "tulajdonság"/bónusz!!! :)

:aaaaa:

No persze lehet velem vitatkozni, de úgyis én vagyok a gyorsabb! :D

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thorin
Kelt:
Kelt:

Ismét kéne a pontos szöveg 8ha magyart használtok, akkor meg még az eredeti is, fordításokban nem igazán bízom), de:

 

Szvsz ha egy lap automatikus menekülést biztosít, akkor ennyit és nem többet biztosít (függetlenüll a lap szinesítő elemeitől (mint név)), azaz ha nincs menekülés, akkor nem játszahtó ki menekülést garantáló lap sem, hiszen nincs célpontja a lapnak

 

Főleg nem értek egyet a lap ilyen értelmezésével, mivel vannak direkt olyan lapok, amik köteleznek a menekülésre (hiába győznéd le amugy) és olyan lapok, hogy a kincset, szintet, akármit nem kapod meg, hiába nyertél.

 

Azaz egy lap ne helyettesítsen 2-3 másikat is még az alaptulajdonság mellé.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Road_Lee
Kelt:
Kelt:

obi_z, Thorin:

 

Nos, velem lehet beszélni... :D

 

Elfogadom, hogy ez a többség véleménye, és irányadónak veszem.

Bár a józan paraszti eszem, és egyszerű játékértelmezésem ennél rugalmasabb (s nem is kötnek megszokott játék/játékosi beidegződések lásd.: "csak akkor menekülsz, ha már elkezdtél?! menekülni"...), de nyilván én vagyok kevéssé szabályszerű.

 

A szarvánál ragadom meg a problémát: mától mindig csak a saját munchkinommal játszunk, és így a hivatalos szabályok szerint mindig enyém lesz a döntő szó! :nuke: :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thorin
Kelt:
Kelt:

Igen, ez mindig jó megoldás, csak nehogy valaki más is veygyen, és akkor ehet vitázni, kiével is játszunk:)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 2 hónappal később...
Vendég Rackajuh
Kelt:
Kelt:

Szerintem egy csomó lap szövege vagy jelentése átgondolásra szorul.

Van pár szabály is amit mi írtunk hogy ne legyen olyan könnyű nyerni.

Pl a Gyurrika itala sokkal drágább, mint a csodalámpa. Mi ugy játszuk , hogy ezért a gyurrika itala szintet is ad, mivel a papagájt levágod.

A hatalmas dühös csirkét pedig ha tűzzel ölöd akkor plussz kincset kapsz.Mi minősül tűznek? A napalmbot, a lángoló páncél, és a flambírozott méreg? Hiszen amit flambíronak azt meggyújtják?

Ami még más, hogy nálunk csak szörny öléssel lehet nyerni, se szintlépés se semmi mert ugy jobban kijön a végjáték, a barátot hátbadöfni rész... :)

Ha egy dühös vén okos bazinagy szörnyet leticcsantasz csodalámpával, akkor is jár a plussz 6 kincs?

És a szupermáncskin nem lenne jobb ugy hogy ,, eggyel töb kasztod lehet,, ? Mert akkor kettővel már három lehet...

Ha a kidobott lapokat ujra kell keverni mert elfogyott a pakli, akkor a vizkeresővel kikeresheted azt a lapot amelyiket akarod?Mert azt egyszer már kidobták... :D

Az addsza is, ha ellopsz valamit a másiktól mikor harcol... és az változtat a csata állásán, de aztán felerősíti magát, akkor tulajdonképp nem változtat, de azért szerintem ezt eredetileg is így gondolták. Már nagyon várom a 2-t és 3-t, mert nagyon hiányzik a bárd, a gnóm és az ork, meg a sok új lap :D

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...