Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

Temple of Elemental Evil


Selion

Ajánlott hozzászólások

Selion
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma

Összetartásunknak köszönhetően sikerült beindítani eme topicot, amely az egyik általam játszott legjobb RPG játék kitárgyalásáról szól.

 

Főbb témák:

 

Milyen partyval nyomod?

Kérdések/válaszok a játékkal kapcsolatban.

Technikai kérdések (Patch, stb)

Vélemény a játékról.

 

// Az indítóüzenetet Doc írta - Selion

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Azazello
Kelt:
Kelt:

Uhh, hát nem tudom. Szerintem elég primitív kis játék volt. Ritka egyszerű, elcsépelt sztorit sikerült kitalálniuk, és ha jól emlékszem még csak igazán történet sem volt. Nem volt szinte semmi indok arra, hogy bemenjek abba a csúnya nagy templomba.

A harcrendszere tetszett, jó stratégiákat kellett felépíteni, de kb ennyi pozitív élmény maradt meg a játékról.

Ja, és lobogott a paladinom köpenye. ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Roderick
Kelt:
Kelt:

Hát én csak annyit tudok mondani a játékról, hogy annyi tetszett benne, hogy minden jellem külön indulást kapott, habár mivel hack-and-slash dolog ezért nekem nagyon pozitív csalódás volt ez is, meg az, hogy egyáltalán lehet beszélni emberekkel:)

Viszont felraktam hozzá egy patch-t, mert mondták kell, erre a betöltött állásomnál a wizardom egy magick missile-ja kb. 500 lövedéket tudott volna kilöni, de sajna a hatást nem láthattam, mert a patch eredményeképp kb 1 perc után kilép a játék... pedig ahhoz képest milyen modult dolgoztak fel, meg milyen elvárásaim voltak vele szemben tényleg nem rossz

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Petrus
Kelt:
Kelt:
Szerintem elég primitív kis játék volt.

Az egyik legösszetettebb crpg, ami megjelent.

Ritka egyszerű, elcsépelt sztorit sikerült kitalálniuk, és ha jól emlékszem még csak igazán történet sem volt.

"Elcsépelt"? ;) Minden kalandmodulok egyik őséből íródott ('80-as évek eleje), csaknem teljes hűséggel. Elcsépeltnek azért tűnhet, mert egy csomó játék/modul nőtt ki a gyökerein (és még jópár egyéb, ezzel egykorú modulon).

Nem volt szinte semmi indok arra, hogy bemenjek abba a csúnya nagy templomba.

Na persze, végülis nem mondták el minden jellem indulásakor külön-külön...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Bakou-1
Kelt:
Kelt:
Hát én csak annyit tudok mondani a játékról, hogy annyi tetszett benne, hogy minden jellem külön indulást kapott, habár mivel hack-and-slash dolog ezért nekem nagyon pozitív csalódás volt ez is, meg az, hogy egyáltalán lehet beszélni emberekkel:)

Huh, ez most kicsit meredek volt...hack'n'slash a Diablo, esetleg DS, de sem a BG sorozat, sem az ID, sem pedig a Temple of Elemental Evil nem ilyen.

A harcrendszer, a taktikák és az egész felépítés nagyon jóra sikeredett. Kellemes dolog,h bármikor a fogadóban bérelhetsz embereket magad mellé.

Míg az ID-ben simán lecsaptál egy Verbeget a partival, addig itt mikor feltűnt egy óriás, kb3-4 kör alatt lerendezte a csapat velejét. Nagyon taktikus lééseket követel meg, de jó.

Egyedüli bajom az volt vele régen, h a felvett küldetéseket, később journey -ban nem lehetett normálisan értelmezni. Sajna beletört a bicskám a játékba, de remélem mielőbb újrakezdem ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

aballister
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Roderick, Azazello:

 

Szerintem remek a játék. Arról nem is beszélve, hogy (tudtommal) egyike azon kevés crpg-knek, amik a DnD 3.5 szabályai alapján készültek. Arról nem is beszélve, hogy a Greyhawk világa sem túl sűrűn jelenik meg PC-n.

 

Ami a hack'n slash témát illeti, nos Roderick ez bizony komoly tévedés. ;) A ToEE minden tekintetben rpg. Hozzáteszem, hogy a game harcrendszere eddig szvsz. a legközelebb áll a DnD szabályokhoz. (pl. flat footed, combat casting mód, withdraw action stb.)

:lol:

szerkesztette : aballister
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Azazello
Kelt:
Kelt:
Greyhawk világa sem túl sűrűn jelenik meg PC-n.

Akármilyen is, nekem nem sikerült bemutatnia. Egy falu, egy vár, egy lerobbant kalóztanya és a csúnya nagy templom. hááát :lol:

A ToEE minden tekintetben rpg.

A jellemek szerinti történet indítás jó ötlet volt, de szvsz ennyi. A világ gyakorlatilag nem is reagál rád, vagy arra, amit tettél. Bármit csináltam abban a templomban, szinte senkit sem érdekelt.

Hozzáteszem, hogy a game harcrendszere eddig szvsz. a legközelebb áll a DnD szabályokhoz. (pl. flat footed, combat casting mód, withdraw action stb.)

Igen, én is említettem, hogy a harcrendszer jó. ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Azazello
Kelt:
Kelt:

Bocs, Petrus, az előbb nem pörgettem vissza eléggé, úgyhogy külön válaszolok.

Az egyik legösszetettebb crpg, ami megjelent.

Elmondanád mi teszi összetetté? (nem akarom még1x leírni, hogy sztem nem az és én már kb körvonalaztam is, hogy miért nem tartom annak.)

"Elcsépelt"?  Minden kalandmodulok egyik őséből íródott ('80-as évek eleje), csaknem teljes hűséggel. Elcsépeltnek azért tűnhet, mert egy csomó játék/modul nőtt ki a gyökerein (és még jópár egyéb, ezzel egykorú modulon).

Na igen, ezek szerint bennem van a hiba. Rossz a szemléletem. Hiába mondták nekem, hogy a Fanni hagyományai az első igazi magyar regény, attól nekem még nem tetszett... ;)

Na persze, végülis nem mondták el minden jellem indulásakor külön-külön...

Ja, értem! Már az intro végigizgulása után egyértelműnek kellett volna lennie, hogy AZ az a dungeon, ami minden kalandor álma. :lol:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Petrus
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Figyelj, ez egy több, mint húszéves múltra visszatekintő modul, ami annak idején, az akkori dungeon-orientáltság ellenére is tudott újat mutatni. Többek között egy komplett falut minden benne lévő NPC-vel és azok ügyes-bajos dolgaival együtt. Manapság pedig hiába a számítógép kapacitás, néhány kivételtől eltekintve vérlázítóan primitív h'n's-ek készülnek "crpg" cimke alatt - és nyernek "az év rpg-je" és hasonló díjakat. A fura az, hogy a ToEE összetettségben lenyomja ezek többségét. Sok kis küldetés, amelyeknek semmi köze a fő szálhoz, de megoldható, ha akarod. Sőt, néhányat többféleképpen is végig lehet vinni. Ha valakinek nincs affinitása a molyoláshoz, annak persze unalmas lehet... Az összetettsége egy részét is ezek az apróságok adják. No meg a 99%-ig tökéletes D&D szabályhűség.

Az "elcsépelt" szó egyszerűen rossz fogalmazás volt a részedről. Olyasmire utalna, mintha egy csomó korábbi sztorit másolna - holott fordított a helyzet. Tény, a ToEE nem igazán tömegigényre készült - és sajnos ez meg is látszott a support-on. A játék félkészen jött ki, az első patch közel 250 kisebb-nagyobb hibát orvosolt és a napokban jelent meg az újabb patch is, ami többek között stabilitási gondokat próbál orvosolni.

Az intro olyan történet, ami olyan régi rpg-seket, mint én (30 múltam :lol: ) sokkal inkább lázba hoz és felkelti az érdeklődésemet, mint manapság a crpg-kben láthatók 99%-a... Én ilyen kalandmodulokon nőttem fel, engem érdekelnek az efféle sztorik. IRL is hasonlókat mesélek/játszom. Neked nem jött be. Ez van, ezek szerint nem te vagy a célcsoport. :lol: Ja, és a kezdeteknél nem az introra utaltam, hanem a jellemek által adott feladatokra. Azokban szerepel a fegyver. És mivel az odabent van... ;)

 

Ui.: A ToEE-nél csak egy jobb crpg-t ismerek. Az pedig a Planescape - Torment. Mondjuk a KotOR is befér még a harmadik helyre, de annak is vannak nyűgjei, amelyek nem tetszenek. Szigorúan szvsz.

szerkesztette : Petrus
Link a témához
Megosztás más oldalakon

aballister
Kelt:
Kelt:

Azazello

 

Világ: Egy világot egy szál PC játék nem fog neked "bemutatni". Ha viszont ismernéd azt WotC vagy TSR kiadványokból, akkor talán annak egy kis szelete is fel tudna csigázni. Én pl. leginkább az FR világ alatt játszok, de hidd el, nem azért ismerem és kedvelem Faerunt, mert egy szimpla game-ből indulok ki.

 

Rpg: Az, hogy a bemesélt NPC-k mennyire fantáziadúsak, semmit sem változtat a játék műfaján. (Pl. egy fps, amiben kevés az ellenfél, attól már nem fps?)

 

;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Azazello
Kelt:
Kelt:

Petrus: aha, értem. Az "elcsépelt" jelzőt visszavonom, valóban nem ismertem a modul eredetét. De azért pár dologgal még mindig nem értek egyet. Csak a teljesség kedvéért írom le, nem muszáj megcáfolni, mint ahogy te is írtad: neked tetszik, nekem nem. ;)

Tehát:

Többek között egy komplett falut minden benne lévő NPC-vel és azok ügyes-bajos dolgaival együtt.

Semmi bajom a szöszmötöléssel és szívesen bajlódom apró küldetésekkel, sőt! Épp az volt a bajom, hogy még ezekkel együtt is kevés volt az élet a faluban. El tudom képzelni, hogy egy mesélő megteremtette a falut, de a játék nekem ezt nem tudta bemutatni.

Ja, és a kezdeteknél nem az introra utaltam, hanem a jellemek által adott feladatokra. Azokban szerepel a fegyver. És mivel az odabent van...

Ohh, tényleg. Ebből is látszik, hogy más a szemléletünk. Engem annyira lelomboz, hogy ennyi motivációt kapok az egészhez.

Egy valamit elfelejtettem megemlíteni pozitívumként. Mégpedig azt, hogy ha jól emlékszem, akkor gonoszként csatlakozhatsz a Templom papjaihoz és még a főgonoszt sem kell megölni. Ilyet viszont tényleg nem sűrűn látni más játékokban.

 

bye

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Roderick
Kelt:
Kelt:

Vááá... én nem mondta, hogy szar hackandslash... csak azt, hogy úgy ültem le elé, hogy az lesz... Viszont tényleg látszik a Troika keze nyoma, hisz rengeteg + párbeszéd lehetöség van skillek függvényében, meg harcokat is ki lehet kerülni, viszont nagyon sokat kell taktikázni a harcban sztem ezért harcorientáltabb mint a többi játék, de legalább csomó cselt megtanul az ember amit majd az "asztalná" is tud használnil

 

Amúgy szivesen játszanék én vele, de nem tom honnan lehet müködö patchet beszerezni hozzá, mert semmi hibaüzenetet nem ad amikor lehal, patch nélkül meg nem lehet lootolni... és loot nélkül nincs élet

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Petrus
Kelt:
Kelt:
Semmi bajom a szöszmötöléssel és szívesen bajlódom apró küldetésekkel, sőt! Épp az volt a bajom, hogy még ezekkel együtt is kevés volt az élet a faluban. El tudom képzelni, hogy egy mesélő megteremtette a falut, de a játék nekem ezt nem tudta bemutatni.

Nézd, ez egy falu. Van 15-20 háza a szokásos foglalkozásokkal, egy temploma, egy druidája, meg egy épülő vár-féléje. Lakik benne mondjuk 30-40 ember, ebből szinte mindenki aktív valamilyen szinten. Ahhoz képest, hogy egy zsebkendőnyi területről van szó (plusz a környező vidék, meg a kisváros), elég változatos. Ha a realitást nézzük, úgy vélem, ez nem egy "Kaland nélkül"*-szintű kocsma, ahol messze az átlagot meghaladja az egy négyzetméterre jutó vámpírok, vérfarkasok, gólemek és démonok aránya. ;) :gumicsirke: :lol:

 

*: Dörnyei Kálmán regénye. Mászthev. :lol:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Azazello
Kelt:
Kelt:

Petrus: Igaz. ;) Valószínűleg azért éreztem kevésnek a falut, mert szinte sehova máshova nem mehettem. (persze a templomon kívül)

aballister: azt hiszem én se vitattam, hogy rpg-ről lenne szó, csak a milyenségét firtattam.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Khalid
Kelt:
Kelt:

Nekem megvan a játék, de még nem kezdtem bele, nem túl jó még a gépem... bizonyára nagyon jó lehet, én elég nagy BG fannak tartom magamat, szal biztos tetszeni fog, ha már ilyeneket írtatok róla ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Magic_Screen
Kelt:
Kelt:
Nekem megvan a játék, de még nem kezdtem bele, nem túl jó még a gépem... bizonyára nagyon jó lehet, én elég nagy BG fannak tartom magamat, szal biztos tetszeni fog, ha már ilyeneket írtatok róla :)

 

Patch-eket okvetlenül feltelepiteni mert rettenetesen gyilkos bugok vannak a játékban. Nekem elöször a játék felénél járva kellett újrakezdenem ;)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

csizma
Kelt:
Kelt:

Valaki már elkezdte magyaritani a játékot: ime, remélem hamar elkészül.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Bakou-1
Kelt:
Kelt:

nekem a BG ill ID után nagyon nehezen sikerült hozzászoknom a teljesen más kezelőfelülethez. De egy idő után rákaptam rendesen :felvon:

 

első játékbeli kérdés:

 

Homletben a templon papja megkér,h szerezzünk vissza neki egy értékes családi csecsebecsét, amit a közeli tisztáson veszített el, még a harctéren. na én most az egészet keresztül-kasul végignyálaztam és sehol nincs meg az adott terepen. egy óriásba meg egy maciba belebotlottam (jó kemények voltak), de semmi. Pedig a pap leírása szerint tutira ott kellene lennie. vagy máshova került volna? :aboci:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Petrus
Kelt:
Kelt:

Ahol az óriással találkoztál (jobb alsó sarok), keresgélj a sziklás-köves részeken. Ott kell lennie.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Bakou-1
Kelt:
Kelt:

köszi, amint újrakezdem megnézem mégegyszer ott.. :aboci:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Petrus
Kelt:
Kelt:

Ha jól emlékszem, valami kis virágcsomó, vagy mi a fene is volt ott. Elég nehéz megtalálni, végig kell "simogatni" az egérrel a kövek környékét.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

doc
Kelt:
Kelt:

Na végre, Na végre, Na végre!

Beindult az élet!

 

Akkor először is egy kis technikai segítség:

Bizony, a patch-eket fel kell rakni, mert azok nélkül csinál érdekes dolgokat a game. A jelenleg legfrissebb patch a 3.0, ami letölthető innen:

ToEE patch 3.0

A hozzá szükséges "segéd" fájl:

Segéd exe :-)

És a Co8 által kidolgozott fan patch:

Co8 fan fixes 3.0.4

A 3.0-ás patch-et mindenképpen rakjátok fel, mert csak ezzel normalizálódik a játék!

A Co8 fan patch, meg tartalmaz jó néhány javítást, többek között:

- a Homlet-i kovácsnál lehet rendelni mastercraft fegyvereket, páncélokat, pajzsokat.

 

Ha nem akarsz varázsfegyvereket csinálni, akkor elég felrakni a 3.0-ás patch-et is.

Ha viszont szeretnél varázsfegyvereket csinálni, akkor mindenképpen szükséged lesz a Co8 javításra, mert a készítők igen csekély mennyiségben raktak a játékba mastercraft tárgyakat, ráadásul a speckó fegyverekből (dwarfen war axe) egyeltalán nincs is mastercraft, se mágikus.

DE

Ha felrakod a fan patch-et, akkor nem fogsz tudni hullát fosztani (loot), ugyanis nem fog semmit csinálni a game, ha ráklikkelsz a levágott ellenre :felvon: :aboci: .

A megoldás kétféle lehet:

1, csata után megnyomod a C billentyűt. Ilyenkor átváltasz körre osztott módba, és így már lehet fosztogatni.

2, ablak módban indítod a játékot, és ekkor menni fog rendesen a fosztogatás.

A srácok dolgoznak a javításon, addig be kelle érnünk ezekkel a trükkökkel.

 

A játékról:

Szerintem egy nagyon jól megcsinált játék, kiváló 3.5-ös szabályrendszerrel, érdekes sztorival (bár a végére tényleg kicsit hent lesz a dologból), és rengeteg lehetőséggel. SZVSZ ez a legreálisabb RPG game amit valah a nyomtam. Különösen jó megoldás a party jellemválasztása, ezáltal nem lesznek a karakterek között nézeteltérések, és a játék több féle aspektusban is végignyomható.

 

Hamarosan írok még, csak épp hogy net közelbe estem.

 

By

Link a témához
Megosztás más oldalakon

doc
Kelt:
Kelt:

Bakou:

 

Az óriástól kicsit észak-keleti irányba mész, akkor bele fogsz botlani egy nagyobb pakk élőhalottba. Lesz köztük néhány skeleton gnoll is. Ott van a kő.

 

Segítség mindenkinek:

Ha nyomod a TAB billentyűt, minden tárgyat kivilágít a pályán (még a titkos ajtókat is :-))))

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Bakou-1
Kelt:
Kelt:

Íme az eredeti játék borítója, érdekességképpen:

 

http://www.hardwired.hu/img.hw?id=17292

 

Még külön tetszetős számomra a méretarányosság: a félszerzet egy apró gyereknek néz ki például az emberhez képest és nagyon klasszul néz ám így ki az összkép. ;)

 

 

Az óriástól kicsit észak-keleti irányba mész, akkor bele fogsz botlani egy nagyobb pakk élőhalottba. Lesz köztük néhány skeleton gnoll is. Ott van a kő.

 

ugyanazon a pályán? :felvon: huhh...pedig végigcikáztam vagy százszor.... :aboci:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

doc
Kelt:
Kelt:

Jól néz ki, bár a játékban kicsit gigantikusabbra vették az építészetet :D .

 

Bakou:

Bizony, ugyanazon a pályán. Használd a TAB-ot, bár asszem csak a 3.0-ás patch-ban működik.

 

Akkor felvázolnám a jelenlegi partymat, ami elég ütőképesre sikeredett:

 

Dertan Grox

Törpe, harcos 9, LN

Maxra húzva a törpe csatabárd speckója, +3-as teljes vértben, +3-as nagy pajzzsal :rohog:

 

Nelton Mae

Hobbit, tolvaj4/harcos5 NN

Inkább a harcos felé tendál (elven chain mail +3, pajzs). Ő a csapat szóvivője.

 

(most nem jut eszembe a neve)

Ember, pap (Wee jas)9 LN gonosz mágiahasználat

Harcra is alkalmas (páncél, pajzs), de sajnos a 10-es erő miatt állandóan le van terhelve :rohog:

 

Green Maddok

Fél-ork, druida9 NN

Hósszú lándzsával fedezi a harcosokat, vagy medve alakban tépi szét ellenfeleit. Sok-sok lény idézése, és társa (maci) tápolása spellekkel.

 

Darkon

Ember, wizard9 LE

Hatalmas erők uralója (greater spell penetration 1. szinttől :D ), igazi support karakter,. Jelenleg nehezen lép szintet, mert a csapat varázstárgyainak többségét ő készítette.

 

Na én ezekkel a karakterekkel nyomulok, és csak néha okoz nehézséget egy-egy ellenfél. Mint minden ilyen játékot, úgy nyomulok, hogy amíg van valami kis erő a csapatban, addig megyek és teszem a dolgom. Mikor már minden spell elfogyott, a harcosok meg már csak 10-20 HP-n vannak, meg elfogytak a gyógyító pálcák, akkor visszamegyek a városba business-elni, meg töltődni. Így általában sikerül elérnem azt, hogy egy-egy dungeon után lépek egy szintet.

 

Ti kikkel nyomjátok?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...