Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

Saját készítésű szerepjátékok


Scudo

Ajánlott hozzászólások

Scudo
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma

Limitless Adventures :) :D :P

 

 

Nézzétek meg!

Szerintetek van valami esélyünk arra, hogy kiadják?

Vagy hagyjuk az egészet a francba? :gonosz:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Orastes
Kelt:
Kelt:

Scudo

 

Szerintetek van valami esélyünk arra, hogy kiadják?

 

KHM, biztos, hogy ez egy komoly kérdés volt? :) ;) A válasz: igen van kb. 0.0001% esély rá hogy kiadják. :D

 

Mongyuk a képek rész az poén.

Egyébként asszem nem vagy/vagytok egyedül ezzel a világ-rendszer készítéssel. Szerintem a magyar játékosok 60%-a csinál vmilyen ssaját game-t. Az ő esélyeik is hasonlóak, hacsak nem tudod magánkiadásban, kis példányszámban megcsinálni. Lehet, higy a külföldiek is, azt nemtudom.

 

 

 

a tisztelt moderátorokat kérném, hogy ne töröljétek, aranyos téma, legfeljebb tegyétek át máshová. Köszi.

 

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vanger
Kelt:
Kelt:

Öööö, hááát, nos... mit is mondjak? Um... talán.... na neee.

Na jó. Ez eddig eléggé harmatgyenge, bocsi fiúk, de ez nemcsak kevés, de miután a körönkénti támadás rendszerét sikerült megértenem, rá kellett jönnöm, hogy nem jó. Nem látom a logikát mögötte. És hiányoztak az egyéb értékek, jellemzők, meg tudomisénmi. Ja és attól még nem új egy fogalom, hogy más nevet adtok neki 1 kör=10 periódus. Erröl inkább a kémiai periódustáblázat jutott eszembe.

 

Elöbb döntsétek el mi legyen a téma (az talán megvan, de eléggé lerágott csontnak tünik), aztán találjatok ki egy rendszert, hogy az mire épül (táblázatos dobásokra, milyen kockát használjon, ha használ) ami ha lehetséges, harc, mágia, képzetségek, tulajdonságok, kiskutyafüle ugyanabban a rendszerben működjenek. Utána rakjátok össze a világot.

 

Ja a képek :szent: honnét loptátok?

 

Maradok tisztelettel:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég katica
Kelt:
Kelt:

Saját készítésű szerepjátékok? Mért van rájuk szükség? Annyi remekül és részletesen kidolgozott játék van...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Orastes
Kelt:
Kelt:

katica

 

Saját készítésű szerepjátékok? Mért van rájuk szükség? Annyi remekül és részletesen kidolgozott játék van...

 

Ja, van nagyon sok ilyen, ez igaz. Csak éppen amikor az ember elkezdi felfedezni szép sorban a hibákat a játékban, meg sok ponton esetleg látja, hol/hogyan lehetne egyszerüsíteni, akkor kezdődnek a *háziszabáyok*.

Olyan dolog ez, hogy a rendező se mindig látja meg a saját filmjében a hibákat ezredszeri megnézésre se (miután azt ő pont úgy képzelte, meg minden) aztán jön a premier, meg a kritikák, meg a rajongói rinya. De akkor az már készen van. Pont.

 

Így van ez a háziszabályokkal és rendszerekkel is szvsz. Amikor már túl sok van belőlük, akkor el lehet indulni saját szabályokat csinálni. Így is indulhat egy rencer.

 

Vagy amikor az ember saját világon játszik (ez mondjuk D&D/AD&D vonalra lehet a legikább igaz) akkor már saját rencert is szeretne sokszor.

 

Én is így kezdtem el anno vagy 7-8 évvel ezelőtt saját világot írni és hozzá saját rencert -->illetőleg rencereket. Sorban dobtam ki őket, csak az alapok maradtak meg és mostanra sikerült úgy kihozni a dolgot hogy:

-eredetiség is van benne, nem csak összeollózások.

-már ki lehet tölteni egy karaktert (karlap mindig is volt, csak kicsit kellet pofozgatni).

-már *csak* a mágiarencer megoldása van hátra és apróbb finomítások.

-az egyszerűsgről annyit, hogy egy d20 dobással mindent el lehet intézni benne (egyedül a harchoz és a varázslathoz kell 2x dobni).

 

ÉS hogy miért csinálom? Mert jólesik vmi újat kitalálni és csinálni. Nem megy el rá túl sok időm, heti 1-2 óra, ennyit nem sajnálok.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Aldor_a_harcias
Kelt:
Kelt:

Pontosan,Orastes!

 

ármint amikor az ember sokat játszik vmit és bizony észrevesz egyet s mást és akkor kiegészíti.

 

Én így voltam a MAGUSsal.

 

Pl. Saját Hadvezetés kiegészítő.(Még abból az időkből amikor ezerrel nyomtam a Medievalt. :felvon: )

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Benbe
Kelt:
Kelt:

A szerepjáték nem= szerepjáték rendszer! Ha új világot hozol létre, és azt D&D/D20/GURPS alapon játszod, akkor is egy új szerepjátékot hoztál létre.

A szerepjáték készítésének első lépése a világ megalkotása. Utána ERRE írunk egy rendszert, l'art pour l'art nem illik rendszert készíteni - hacsak nem a GURPS 2.0 engine a cél.

Esély a kiadsára mindig van, ha kéziratokkal bombázod a kiadót, idővel el is olvassa, és ha sok pénzt lát benne, kiadja. A DV épp most adott ki egy ilyesmit, Coyote címmel. Nem ismerem.

Viszont fura helyzet, hogy egyáltalán foglalkoznak ezzel a témával, mert sok pénzt keresni vele nem nagyon lehet.

Én azt tanácsolom, hogy találjatok ki egy világot, a rendszerrel meg várjatok, vagy alkalmazzatok egy bevált motort. Újat kitalálni ebben a témában szinte lehetetlen, ráadásul piszok sok meló. És ne a kiadásra gyúrjatok, hanem arra, hogy nektek tetszen, és jól átgondolt/kidolgozott legyen. E kettőre mindenképp szükség van, ha azt szeretnétek, hogy más is játssza a játékotokat.

 

Tsiztelettel

Link a témához
Megosztás más oldalakon

jclayton
Kelt:
Kelt:

Benbe:

 

Mindenki eljut előbb-utóbb arra a pontra, hogy saját szerepjátékot ir (világot ÉS szabályokat). Az én esetemben ennek az oka meglehetősen egyszerű: a lapozgatós könyveket ugyan még ismertem, de igazi szerepjátékhoz nem jutottam utána jó sokáig. Megszülettek az első butuska szabályok, később hozzá meg a világ.

Amikor először szembesültem a Magussal, adva volt a következő (anyagi jellegű) probléma. Sebaj, irjunk egy jó szerepjátékot. És ez a jelenség igy folytatódik mindig, amig találkozom új ötletekkel. Van már személyes csataszimulátorom, ürrpg-m, gyúrok egy fantasy rpg-re "originál" elemekkel, két polcom otthon tele van cetlikkel és teleirkált füzetekkel. Külsős szemmel nézve biztosan rosszak, de számomra a világ legnagyobb ötleteit tartalmazzák :lol:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

asthring
Kelt:
Kelt:
A szerepjáték készítésének első lépése a világ megalkotása.

nu nem kéne így általánosítani. előfordul hogy létezik egy világ amihez nem csináltak még játékot, vagy az aktuális készítőinek nem tetszenek a korábbi rendszerek. sőt sztem manapság ez a gyakoribb.

általános rendszerből sem csak a gurps van (ami amúgy a 2.0án jóval túl van most jött a 4. kiadás :lol: )

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Sogroon
Kelt:
Kelt:
nu nem kéne így általánosítani.

Pedig te is ezt támasztottad alá. :punny:

 

A te példádban is hamarabb van világ, mint rendszer.

 

Meg egyébként is: Egy rendszer nem csinál szerepjátékot. :aaaaa:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Orastes
Kelt:
Kelt:
A szerepjáték nem= szerepjáték rendszer! Ha új világot hozol létre, és azt D&D/D20/GURPS alapon játszod, akkor is egy új szerepjátékot hoztál létre.

A szerepjáték készítésének első lépése a világ megalkotása. Utána ERRE írunk egy rendszert, l'art pour l'art nem illik rendszert készíteni - hacsak nem a GURPS 2.0 engine a cél.

 

Nos, szerintem a világ nem feltétlenül szükséges. Én spec most egy olyan rencert csinálok -a nagyja már megvan- amivel az ún. hard fantazi világokat lehet esélyesen modellezni. :punny:

Vagyis nincsen benne sok olyan stuff, ami egy Ars Magicához vagy Vampirehez kell -->pl. a mágiarendszer nem túlhangsúlyozott benne, de ahol használni kell, ott használható (lesz, ugyanis ez a rész még kidolgozás alatt van egyenlőre :aaaaa: )

 

Szvsz lehet kidolgozni pl fantazihoz, sci-fihez és bármihez általános rencereket, a világhoz pedig utóbb hozzáigazítani azokat a maguk specifikusságából adódóan -->erre asszem ölég jó példák a Chaosium által kiadott cuccok (nem a d20!) és a WoD egyes rencerei, amikben nincs sok eltérés, de amik vannak, azok pont a világ(kép)specifikus dolgok miatt jellennek meg és a jácchatóság miatt van rájuk szükség (pl a WoD-nál ugye egy világ van és több variáció a választható karaktertípusok miatt >>vámpírok, mage-ek, etc)

 

Hogy mi ezzekkel a saját rencerekkel a cél(om)?

-eccerüsíteni a meglevőeket (kevesebb dobás és miné kevesebb kockatípus használata; egy dobás eredménye kiadjon egy kész eredményt; ne kelljen 40-nél nagyobb számokkal számolni, etc)

-kiküszöbölni a hibákat, bővíteni a leghetőségeket.

-minél szabadabb lehetőségeket biztoítani a játékosoknak és a mesélőknek (ennyivel kevesebb az ő dolguk rencerbuzerálás és szabályértelmezés helyett több idő jut a tényleges játékra)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

asthring
Kelt:
Kelt:

a világ megalkotása nem egyenlő egy létező világ felhasználásával.

ezenkívűl ottvan a gurps, fuzion, fudge, action mint általános rendszerek, és a népszerűségüket figyelembevéve van létjogosultságok. persze kérdés hogy egy n+1.-nek meniyre van.

ezen kívűl, bár nem idéztem be a teljes hozzászólást, az így folytatódott:

Én azt tanácsolom, hogy találjatok ki egy világot, a rendszerrel meg várjatok, vagy alkalmazzatok egy bevált motort.

tehát én szeretnék tatár kampányt mesélni, akkor elméletileg kész is a szerepjátékom, és várjak.. vagy használjak egy meglévő motort mégha nem tetszik egyik sem? node miért, ha vagyok elég kreatív hogy újat találjak ki? pláne ha ki is szeretném adni.

nem, nincsenek ilyen ambicíóim, csak feltételeztem.

 

tehát mit támasztottam alá?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Rorimack
Kelt:
Kelt:
Meg egyébként is: Egy rendszer nem csinál szerepjátékot. smile.gif

 

Burning Wheel. Pont.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 2 héttel később...
Vanger
Kelt:
Kelt:

Mindenkinek igaza van, rendszerből még nem lesz jó szerepjáték. De mivel maga a világ, legyen bármilyen jó és ötletes is, egy megfelelő rendszer nélkül nem fog kelleni senkinek. De feltételezzük, nem piacra "termelünk" pusztán magunk szórakoztatására, önmegvalósítás céljából csinálunk rpg-t, akkor a legtöbb ember nem konkrétan egy másik világ megformálására gondol, hanem a háziszabályok tömkelegének kikerülésére szabályrendszert akar alkotni.

 

Ok igaz, elöbb világot csináljunk, aztán hozzá rendszert, mert úgy jobb lessz az öszhang, de ezzel megölünk minden kezdeményezést, hogy mások a világot másképpen értelmezzék, más világokat alkalmazzanak.

Én személy szerint Orasteshez hasonlóan dolgozgatom egy saját rendszeren, ami:

-az én izlésemnek megfelel

-az én általam jónak tartott ötleteket tartalmazza

-az én és legfrekventáltabb játékosaim játékstílusát/mesélési stílusomat támogatja

-és mindezek mellett világfüggetlen, és többé kevésbé univerzálisan alkalmazható legyen

 

Persze mindezen már évek óta rágódok és mindig érdeklődéssel fordulok minden rendszer felé, hogy lássam, mások hogy oldottak meg dolgokat, hogy képzelték el azt.

 

Akkor finomítok. Először a koncepcióról kell dönteni, hogy mit is szolgáljon maga a játék, és ezt milyen rendszerrel képezi le. Ez többnyire tartalmazza a világot. Ha "univerzális" renszert akarunk alkotni, akkor minnél több világgal kell kipróbálni, tesztelni. Ha pedig világ, vagy stílusspecifikus rpg-t akarunk gyártani, akkor igen elöbb a koncepcióban már a világot is találjuk ki, mielött a rendszernek nekikezdünk.

De egyetértek, inkább alakítsuk a rendszert a világhoz, mint fordítva.

 

Maradok tisztelettel:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

ArtemisEntreri
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Nos mi kb 3 éve tesztelünk ey új játékoté s nagyon jól és pörgősen megy már a játék de valamit mindíg finomítani kel...

 

Szerintem az egyik legfontosabb hogy véletlenül se egyedül csináljunk játékot hanem egy egész csapat kell hogy dolgozzon rajta.. Nekem apám alkotta az alaprendszert és a világ alapjait...elkezdtünk jáccani és elég sok minden megvátozott mivel mi játékosok játék közben könnyen el tudtuk kezdeni alakítani a rendszert...

 

Mára már vannak olyan alkalmak amikor csak jácani ülünk össze és nem kell szabályokat alakítani...fontolgatjuk a beküldését egy kiadónak vanyg ilyesmi... csak még a világ teljes felépítése nincs meg... (azt is mi játékosok szoktuk kitalálni ugyanis ez egy szigetekből álló világ amiken külön fajok élnek..és még sok üres hely van a térképen :aboci: ) szal annyit akartam kihozni ebből az egészből ( a reklámon kívül :eeek: ;) :dilis: ) hogy nem véletlenül dolgozik a nayg szerepjátékokon egy egész csapat. Nem elég egy embernek az ötletei...

 

Üdv :felvon:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Orastes
Kelt:
Kelt:

Nos mi kb 3 éve tesztelünk ey új játékoté s nagyon jól és pörgősen megy már a játék de valamit mindíg finomítani kel...

Szerintem az egyik legfontosabb hogy véletlenül se egyedül csináljunk játékot hanem egy egész csapat kell hogy dolgozzon rajta..

 

Ezzel (a boldolt résszel) azé' nem tudok egyetérteni teljesen, mert pl. mi van ha valaki azért csinálja egyedül:

-mert mást nem érdekel a koncepciója

-eccerűen nincsenek a közelében rpg-s emberek

 

A rencernél azér előnyösebb egyedül dolgozni, mert egy fő irányvonal érvényesül, amibe eztán később bele lehet vinni a többi ötletet. Meg miután már minden poént lelőttek a hivatalosan kiadott játékok, ezért az ember gyakran akaratlanuk is lop/plagizál. Ami nem tragédia, ha máshonnan ismert elemeket jól használ föl. Szép példák erre (kizárólag rendszerileg) a Codex és a Requiem. :aboci:

 

A csapatmunka az szvsz úgy van rendben, ha van egy meghatározható keret/irányvonal/zsinórmérték, amit nem lépünk át, hanem meghatározzuk, hogy mi fér bele ebbe a keretbe (ez főképp világalkotásnál elsődleges) pl ha nincsenek idegen fajták a világon, akkor ne tegyünk be egymás mellé csakazértis egy elf/ork települést, etc. Ezzel sok anyázást el lehet kerülni, eccerűen kell egy ember (javaslom az ötletgazdát ha a fejlesztők között van továbbra is) aki eldönti, mi kerülhet bele, mi megy levesbe.

 

Tapasztalatból beszélek, egy világot kb 3 évig fejlesztettünk ~10-en, és jó lett, a saját világom engine-jét (ami lassan 7 éves lesz) most küldtem körbe pár embernek, hogy nézzék át. Megláttyuk mi lesz belőlük. :felvon:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

ArtemisEntreri
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Teljesen egyetértek az érveléssel csak abba gondolj bele hogy ha beküldi valahova..magyarul ki akarja adatni a játékot nemcsak a saját véleményére van szüksége hanem sok más emberére...namármost ha nincs más rpg-s a közelben nem tudja kinek a véleményét kérni...ha van akkor kikéri és nyilván lesz olyan benne ami nem teccik majd nekik (ha nem akkor le a kalappal :felvon: ) és akkor átalakítja azt a részt és ebből következően MÁR nem egydül csinálta hanem volt pár segítője;) remélem érthetően fogalmaztam ilyen késői órán :eeek::D

 

A sajátunk kal kapcsolatban: Remélem nem úgy képzelted el a dolgot hog mi megmondjuka mesélőnknek (aki amúgy az alkotó) hogy mi most csináltunk egy új fajt amó 1000 méter magas és 1 millió tonna és ha böfög megöli az 1km-en (nem kalandmester hanem kilóméter ;):D:D:D:D:D) belül tartózkodókat :dilis: neeeem... a fajhoz 2oldalas előtörténetet kell írnunk és ellensúlyozni kell a hátrányait és előnyeit...bár hozzáteszem hogy már befejeztük a fajok gyártását és mondanom se kell nagyon 5letes fajok születtek amiket más játékokban nem lehet felfedezni...eltekintve az orkoktól törpöktől satöbbi...ehhez még csak annyit hogy mi ezeket elneveztük külön máshogy tehát az ork nem ork nálunk (ami amúgy is az Ohayo Rögbi Club-nak a rövidítése melyet tolkien talált ki az egyetemi focicsapathoz...de ezt mindenki tudja..:dilis::D:D:D:D) szóval mi nem lopunk 5letet :aboci:

 

Mellesleg kiváncsi lennék a játékodra....de komolyan...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Shien
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Üdv!

 

Saját készítésű játékot igenis megéri elkezdeni...jó móka és jó kis meló. Én is, mint sokan mások, belekezdtem anno egy saját játék megalkotásába, ami a játékosaim inkompetenciája miatt hamar megdöglött. Aztán úgy hozta a sors, hogy eldöntöttem, ha törik, ha szakad én megcsinálom.

A rendszert vetettem papírra elősször, de a világ alapkoncepciója már a fejemben volt. olyan rendszert akartam, ami alapvonásaiban több világhoz is passzintható. Na, hogy ez hogy sikerült, azt nem tudom, mert még nincs teljesen kész, de űr sci-fire meg standard fantasyra használhatónak látszik.

A rendszer alapjait én fektettem le, elkészülte alatt folyamatosan tesztelve volt. A szenvedő alanyok, pedig jó/rossz ötleteket szolgáltattak, hogy tökéletessebbé tehessem szörnyemet, és a végén felkiállthassak: "Yes!It is alive, alive...!" ;)

a rendszerhez tehát tényleg jó, ha valaki megcsinálja az alapkoncepciót, a többiek szapulják, és néha használható ötleteket is mondanak a perifériás dolgokhoz.

 

A készülő játékom világa akkora, és annyira szerteágazó, hogy nem tudnám egyedül megcsinálni, mert nem tudnék mindenre figyelni, meg annyi ötletem biztos nem lenne, ami élőbbé varázsolhatja. Egyszerűen több ember több mindent tud belevetíteni egy világba, mint egy...tisztelet a kivételeknek. :)

 

A kiadásról annyit, hogy ahhoz tényleg nagyon jónak kell lennie, hogy egy kiadó fantáziát s ne csak nagy műgonddal elkészített wc papírt lásson benne...mellesleg kishazánk piaca sem valami nagy. :(

Általában az otthoni gameket a saját és szűk, vagy nagyobb, játékosi körünk szórakoztatására hívjuk életre, ami nagyon jó. Aki ki akarja adni játékát, annak vmi nagyon eredetit kell mutatnia, ami egyre nehezebb, hiszen sok mindent már kitaláltak. Velem is volt már olyan dolog, hogy azt hittem milyen jót találtam ki, erre pár hónapra rá megláttam máshol... :sor: No meg ahogy mondjátok, sok embernek kell megfelelni.

 

Orastes: Gondolom 7 év alatt jól kifinomult lett az engine...remélem sokaknak tetszeni fog majd, habár a lényeg, hogy te elégedett légy vele. De ne feledd, mindig légy nyitott az építő kritikára... :) ;)

szerkesztette : Shien
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Scudo
Kelt:
Kelt:

:leborul: köszi mindenkinek, hogy válaszoltatok! :leborul:

Az az igazság- :( hogy béna vagyok az oldalszerkesztésben.

egy nagycsomó dolog nem került fel- a netre

:lol: De meglátásunk szerint- MÁR MAJDNEm kész van az 1/4-e v. 1/5-e. :sor:

Na jó ez csak vicc igazábból- nem tudjuk hol tartunk- de azért már messzebb vagyunk mint amikor elkezdtük. ( a világ nagyrésze is kész van)----(elég nagy és bonyolult világ)

Majd egyszer talán a netre is felrakom+++ :sor:

 

hello :sor: :dilis:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Birbin
Kelt:
Kelt:

Kedves Scudo!

Engem érdekelnek a házi rpg-k. Kár, hogy nem értesz a honlapkészítéshez, mert valahogy sikerült a játékot úgy elrejtened a lapon, hogy egyszerűen nem találtam meg. Valami töredék felbukkant a szabályok címszó alatt. Biztos a hivatkozásokkal lesz a gond.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Scudo
Kelt:
Kelt:

:vitatkozik: MONDOM

Az olodal már tavalyi, de hamarosan készül az új! (SIKERÜLT beszélnem egy sráccal aki megcsinálja) :vitatkozik:

Addig is tovább dolgozunk a játékon.

EGY KÉRDÉS: ismertek olyan RPG-t aminek LIMITLESS ADVENTURES

a neve?

Mert egyelőre ez lenne a játék neve.

 

hEllO :nemertem:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Morsat
Kelt:
Kelt:

Hali:

A nagy fejlesztői csapattal és sem értek egyet!

legyen egy kis mag egy (azaz 1) esetleg kettő irányítóval/ötletgazdával, és legyenek u.n. külsős tagok, akik ugymond bedolgoznak. Ennyi.

Mi így dolgozunk 6-7 éve. Igaz lassan megy, mivel kevesen vagyunk (ketten-hárman, hol négyen) (és itt sem mindig van összhang), de legalább egyirányba halad a dolog.

És közben csak figyelünk és figyelünk, hogy ki lövi le az ötleteinket. Egyenlőre azonban nem látunk jó lövészt... :vitatkozik:

 

Scudo:

Ez így valóban gáz!

Sokszor esnek olyan hibába alkotók/fejlesztők itt a neten, hogy előbb rakják fel átnézésre, mint hogy használható (netán kész) lenne. Mert ezzel sajna nem lehet kezdeni semmit.

 

A kiadókat nem ismerem, de szvsz egy olyan világot, ami nem üt akkorát, mint a Richter skálán legalább a 7., akkor bizony inkább kicsiben magáncélra vagy kis példányszámban jó kapcsolatokkal lehetne kezdeni a "kiadást", mert kicsi az esély, hogy nagyon ráharapnának és országszerte terjesztenék. (Húúú, de nagy általánosságot mondtam...)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

  • 3 héttel később...
Sonko
Kelt:
Kelt:

Szomorú emlékek....

Amikor kb 10 éves koromban először megismertem a szerepjátékot, Ad&d-t játszottam. De aztán végetért a szerepjáték tábor, és én ott voltam egy darab d10-zel a kezemben. Így egy marha egyszerű rendszert összedobtam fejben, és a világot is csak én ismertem. Elmagyaráztam 1-2 havernak, hogy megy a dolog, aztán nyomtuk. k***a jó volt.

 

De később jött a Magus, amivel mai napig játszok.

 

Sajna amikor fejleszteni akarok egy saját rpg-t, (eddig 3 alkalommal ugrottam neki), örökké szembetalálom magam azzal, hogy max pár ember lelkesedik érte 1-2 hétig, aztán passz - csak engem érdekel tovább, soha nem akarják folytatni.

Szar érzés. És egyedül nem olyan ötletgazdag ám az ember. Másrészt így lassan az én lelkesedésem is elpárolog - így aztán nem lesz semmi belőle.

 

"ne fejlesszünk sajátot, van nagy" - ez szvsz elég idióta felfogás, mert valahogy azok is megszülettek....

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vanger
Kelt:
Kelt:

Először a hozzászólás:

Kicsi vs. nagy szerzőgárda.

Több szem többet lát. Azaz minnél többen tekintik át, annál több hibát találhatnak benne. DE minnél több ember dolgozik rajta, annál több izlés ütközik és annál több ötlet lesz egy problémára, ami csak több problémát okoz.(Van aki csak fantasyt akar, van aki sci-fit, van aki varázslós, űrhajósat, vannak aki mindent bele! stílust szereti és ez még csak a setting) És ott van, hogy sokan csak fikázni tudnak, csak a hibák kiemelésére képesek, de építő kritikát, vagy alternatívát, esetleg javaslatot már nem tudnak mondani. Csak ennyit, hogy ez meg ez így nem jó. De akkor hogyan nagyokos?

Én amondó vagyok, hogy jó ha van kevésszámú szerkesztői gárda, akik elkötelezettek a termékkel szemben és tudják mi a fő irányvonal, a szellemiség és ők rostálják át mások javaslatait, ötleteit, hogy mit érdemes felhasználni, esetleg mit kell rajta alakítani, vagy mi nem illik bele a koncepcióba.

Csak amit nem értek, itt a fórumon sok olyan felszólalást láttam, hogy kiadni... mi a fészkes fenének? Hisz neves, híres kiadók is jó ha pár ezer példányt el tudnak adni világszerte a saját kis rpg-ikből.

Magyarország piacáról ne is beszéljünk. Még egyszer Mókust nem csinálnak, bár kiváncsi lennék, hogy az évek alatt, hány nagy Zöld került eladásra, és a többiből mennyit adtak ki. Szerintem egy aranylemeztől még távol lehet...

Nem egyszerübb, feltenni ide, vagy valami más netes módon terjeszteni? Komolyan azt hiszitek, hogy meg tudnátok belőle élni? Vagy a jogdíj profitot termelne? A nevek levédése (és ahoz egyedit kell teremteni, hogy ne plágium, vag ylopás legyen), a mörcsendájzing, a terjesztés, reklám, nyomtatás, szállítás pénzbe kerül. Mindegy.

 

És most következne a lényeg. A topic neve pont megfelel. Saját készítésű szerepjátékok

Mivel magam is fejlesztgetek saját rendszert kiváncsi lennék mások rendszereire. Elvégre fórumozunk, a többség építő kritikát tud adni, esetleg javaslatokkal is tud szolgálni. Meg egyébként is, kiváncsi lennék mások izlésére, ki milyen világokon, milyen rendszerben szeretene játszani. Mert visszatérve Magyarország piacára, nem hiszem, hogy csak fantasy rpg érdekli a magyarokat.

Ha lehetne rövid ismertetőt szeretnék olvasni magáról a rendszerről, milyen koncepcióra épül, mik a fontosabb részei, (esetleg GNS-t is bele lehet keverni :punny: ) hogy lássuk ki mit talált ki. Bocs, hogy negatív vagyok, de ha X hivatalos rendszer háziszabályait szerelgeti valaki, arra nem vagyok kiváncsi, még ha lopott ötlet is, az eredetibb megoldásokra lennék kiváncsi (mert ugye nincs új a nap alatt).

 

Példával elöljárva:

A rendszer amin én bütykölök, egy általános(abb) rendszer, képzettség alapú, egyszerűbb mégis realizmusra (nem heroikus és nem általunk ismert valóságtól elrugaszkodott) törekedő. Mind a fizikai, mind a mentális/szociális cselekedetek leképzésére alkalmas. Egyfajta kocka használata szükséges. A dobások tulajdonság+képzettség+módosítók egy állandó célszám ellen (előre meghatározott nehézségek) kis számokkal operál (személy szerint utálom ha nagy számokkal kell zsonglőrködni). Az értékek legyenek maguktól értődőek, ne kelljen táblázatokat bújni (még egy dolog amit utálok).

Maga a kampányvilág amolyan napjainkban játszodó CoC, inkább Indiana Jones felé eltolódva :aboci: Bér ez számomra nem annyira fontos, mivel nem ragaszkodok egy konkrét stílushoz.

Példaként a Storyteller rendszer lebeg elöttem, mert szerintem egyszerűen megjegyezhető, a rendszer maga koherens (ugynazt a dobásmechanizmust alkalmazza harcra, mágiára, képzettségekre, sebzésre, stb), csak a dice-pool fajtával nem értek egyett (minnél nagyobb dice-pool, annál nagyobb esély a balsikerre...)

 

Eddig ugye semmi különös, ugye? Hát csak saját magam mulattatására csinálom, és próbálok olyan rendszert összerakni, amit Én izlésemnek megfelel és Nekem kézre áll.

Mostanában inkább azzal fogallkozom, hogy próbálok minnél több szabálykönyvet megszerezni, hogy ötleteket merítsek, mások eddig bizonyos problémákra milyen megoldásokat találtak. Mert úgy érzem, hogy az a 5-6 rendszer amit részletesen ismerek, nem elég.

 

Maradok tisztelettel:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Sax
Kelt:
Kelt:

Jogos

Több alkotó többet kritizál

az anyázást meg mellőzni kell és innentől kezdve az az egyetlen gond hogy mikor tudod összehozni a több tucetnyi tervezőt :punny:

én úgy vagyok vale, hogy inkább felosztom a részeket több kisebb csapatnak, de mindig kell hogy legyen egy ember aki kimondja a végső szót. demokrácia nem működik

de asszem ezt elírtuk már párszor

szal kell a sok ember de inkább kisebb önálló csapatokra bontva, persze úgy hogy ne piszkítsanak bele egymás dolgába azaz az enginbe ne turkáljon bele senki amikor már x 100 munkaóra van a varázslatok statisztikáinak kidolgozásában

 

na ennyi voltam

 

S

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...