Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

A Mágus rendszere #2


Alyr_Arkhon

Ajánlott hozzászólások

Noro
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Jula:

Mert nincs másik lehetőség?
Dehogy nincs, felsoroltam egy harmadikat is :ugri:

(Bár, ha nagyon visszamegyünk az alapokra, akkor tényleg nincs. De az már a pontelosztós rendszer lenne.)

De ettől függetlenül, mint karakterspeciális képességet, el kell határolni a képzettségektől. LétezHET emellett olyan, ami hatásában ugyan ezt tudja, de eddig baromira nem erről volt ám szó.
Kérdésem, hogy akkor mi értelme? :felvon: Két különböző játéktechnika, ugyanarra a dologra. Az egyik az általános szabályokat követi, a másik meg egy speciális izé. Miért jobb a másodikat használni? :leborul:

 

Dronner:

az ÚT-ban magasabb képességkövetelmények vannak a vulgár-, szakrális- és magasmagasmágia képzettségeknek..
Mondjuk az UT követelményrendszerét inkább hagyjuk :buszke:

Másrészt újra itt a kérdés: mi az ynevi in-character igazság? Nincs követelmény (ET), főjellemző-követelmény (UT), vagy született tehetség kell (AK)? Mert én azt a rendszert szeressem, ami valahol tükrözi a világot, amihez készült.

A hírnevesebb iskolák azért hírnevesek, mert olyt tudnak, amit más nem.
Ennek így van értelme. De egy kaszt nem = egy iskola szerkesztette : Noro
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Jula
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!!

 

Kérdésem, hogy akkor mi értelme?  :buszke:

:abocinekedis:

Minek?

Miért baj, ha egymás mellett létezik két dolog?

Miért, szerinted nincsen két járható út arra, hogy jó pusztakezes verekedő legyél? Mi értelme van annak, hogy harcművésznek tanulj, mikor lehet tanulni fegyvertelen harcot? :leborul:

 

Komolyan nem értem, mi bajod ezzel.

 

Egymás mellett létezik a kettő. A fejvadász kiképzésének része, ettől lesz más harcos, mint az, aki reguláris csapatoknál tanulja ki a fegyverforgatást.

Ettől függetlenül, ha harcosnak is akarod, csináld meg tanulható képzettségnek, titkos hagyománynak. Mi akkor a gond?

 

 

Üdv.: Jula

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Jula:

Csak az a kérdésem, hogy akkor hogyan lehetne megoldani a specializációt. Ugyanis ahol varázslók szerepelnek, ott mindig specializált varázslók vannak. Legyen az a Kék éjszakák árnyai, vagy a Jó széllel toroni partrájának Gor Findalasa, vagy bárki. És - például ennél utóbbinál - több helyen írják, hogy elementalist, és hogy nem ért annyira a térmágiához, az asztrálmágiához, a mentálmágiához. Viszont abban Neked van igazad, hogy mégis mindegyiket varázsolja, csak nem olyan jól, hatékonyan.
A varázslók legnagyobb kihívása a folyamatos képzéskényszer. Ez tömöríti őket rendekbe, amelyek nem csak előnyöket adnak, hanem követelményeket is. Pl. kutatói munka. Ez lehet alapja a szakosodásnak. Elvárják, hogy mindenki válasszon egy szakterületet, amit kutat (ez lenne a specializáció), hiszen a rendek "elavult" (értsd "mindenki" által ismert) tudás oktatásával hosszabb távon alulmaradnbak a "versenyben", ezért kellenek az új ismeretek.
Vagy példának lehetne venni az Enoszuke varázslóit. Ott írják, hogy vagy egy szegmensét egyáltalán nem ismerik, vagy kettőt kiválasztanak, és az abban szereplő varázslatokat kétszer annyi mana-pontért képesek csak végrehajtani.
Ez a Szürkecsuklyások egy korlátozási módja volt az Ég Alattin belüli egyensúly megőrzésére, amivel én személy szerint nem értek egyet.
Bocs, félreérthető voltam. Amit írtam, az szigorúan a vulgármágiára vonatkozott. Ott pedig szintén úgy, hogy egy nagy iskolában oktatnak mindenféle varázslatot, de ő csak ez és ez érdekli, így csak azokat tanulja, azokat viszont mélyebben.
A vulgármágiánál még neccesebb a helyzet. Mivel ott nem ismerik a működési mechanizmust, csak a technikát, ha egy technika nem kerül átadásra, akkor az jó eséllyel elveszik. Egy rendnek jól meg kell fontolnia, megengedheti-e ezt magának. Vagy meg kell húznia egy minimum-szintet, amit mindenképp tovább akar örökíteni...
És ha nem egy specializált iskolát veszünk, hanem egy messzeföldön híres, nagy iskolát, ahol elvileg mindent oktatnak, azt egyszer fel lehet fogni úgy, hogy mindent KELL tanulni, másrészt fel lehet fogni úgy, hogy sok specializált iskola képviselteti magát az iskola falai között, így mindenki specializálódhat arra, amire akar. Ez Toronban szerintem minden további nélkül elképzelhető.
A specializációnak természetesen meg vannak az előnyei. Stabilitás minden növendéknél, "cél-fegyverek". Ennek megvannak az előnyei, de el kell érni egy kritikus méretet, hogy képes legyen eltartani magát a rend. A méret alatt nem csak a mennyiséget, és minőséget, hanem területi befolyást kell érteni. A specializát varázshasználó (pláne, ha nem nagyon ért máshoz) luxuscikk. A maga keresletével-kínálatával. Ráadásul annyival jobbnak kell lennie egy ilyen magitornak az általános képzésben részesült társáho képest, hogy képes legyen azt a speciális tudásával ellensúlyozni. És akkor még ott a már említett keresleti oldal, hiába vagy baromi jó villámspeces rend vezetője, ha Shadonban székelsz és ott speciel nemigen lesz állandó és stabil igény _nagy számú_ boszorkánymesterekre...

 

Ettől függetlenül, ha harcosnak is akarod, csináld meg tanulható képzettségnek, titkos hagyománynak. Mi akkor a gond?
Nekem ezzel az a gondom, hogy a tápolás irányába hat. Ha kikaparhatja magának a legtáposabbat minden kasztból, akkor ki is fogja. _Ez_ a fő bajom ezzel. Ha kasztspeckó, akkor kevesebb lesz a hivatalos "harcos vagyok meg pap, meg bárd és pszionicista" :leborul: szerkesztette : Dronner
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Baali
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Noro: az eltérő megközelítés egyazon dologra abból ered, hogy más szempontból nézik a dolgokat a különböző szervezetek. Egy harcművész számára elengedhetetlen, hogy tudjon puszta kézzel verekedni, ez a tanulási folyamatuk szerves része. Míg mondjuk egy harcos esetén ez maximum csak kiegészítő.

A másik az, hogy a kasztok specialitásait a karakter adott szintetn ingyen kapja meg, míg a képzettségeket Kpből kell megvenni. Ezért sem mindegy. Szvsz.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:

Kihalt a téma? Sikerült azonos álláspontra jutni, vagy csak rámhagytátok? :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Jula
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!!

 

Dronner:

Kihalt a téma? Sikerült azonos álláspontra jutni, vagy csak rámhagytátok?

Én tulajdonképpen egyetértek Veled! :)

 

A varázslók legnagyobb kihívása a folyamatos képzéskényszer. Ez tömöríti őket rendekbe, amelyek nem csak előnyöket adnak, hanem követelményeket is. Pl. kutatói munka. Ez lehet alapja a szakosodásnak. Elvárják, hogy mindenki válasszon egy szakterületet, amit kutat (ez lenne a specializáció), hiszen a rendek "elavult" (értsd "mindenki" által ismert) tudás oktatásával hosszabb távon alulmaradnbak a "versenyben", ezért kellenek az új ismeretek.

Értem. Tehát a varázslónak megtanítják azt, ami az ET-ben van, aztán ezen FELÜL specializálódik. Én úgy képzeltem, hogy alapok után - és itt tényleg alapokra gondolok - mindenki dönt, mit tanul. És azt ezerszer jobban fogja tudni, egyedi mozaikokat tanul, előnyöket élvez, ugyanakkor másra nem marad annyi ideje, következésképpen vagy rosszabbul alkalmazza, vagy Uram bocsá', nem is ismeri azt a szegmensét a mágiának.

 

De oké, így világos. Köszi! :D

 

Ez a Szürkecsuklyások egy korlátozási módja volt az Ég Alattin belüli egyensúly megőrzésére, amivel én személy szerint nem értek egyet.

Nem tudom, nekem tetszik az ötlet. Ha valaki egyvalamiben jobb, másban legyen picit rosszabb, hiszen elvileg ugyan annyit tudnak. De befogtam... :lol:

 

A vulgármágiánál még neccesebb a helyzet. Mivel ott nem ismerik a működési mechanizmust, csak a technikát, ha egy technika nem kerül átadásra, akkor az jó eséllyel elveszik. Egy rendnek jól meg kell fontolnia, megengedheti-e ezt magának. Vagy meg kell húznia egy minimum-szintet, amit mindenképp tovább akar örökíteni...

Értem az álláspontod. Csak szerintem azért megfontolandó, hogy elhagyom a méregmégiát és az átkokat, hogy a villámok és a nekromancia területén olyan dolgokra legyek képes, ami mások számára elképzelhetetlen. És ugyanez elmondható a rontásokról, átkokról, méregmágiáról, stb. De ha belegondolunk abba, hogy amennyiben kidolgozunk sok-sok új varázslatot, akkor már jó lesz. Ha valaki ismeri a méregmágiát, a rontásokat és az átkokat, és sokkal több varázslat tartozik mindegyik kategóriába, akkor azért megfelelően nagy mozgástér lesz számára biztosított.

 

Nekem ezzel az a gondom, hogy a tápolás irányába hat. Ha kikaparhatja magának a legtáposabbat minden kasztból, akkor ki is fogja.

Persze. Értem.

Én csak arra gondoltam, hogy ha nagyon muszáj, megfér egymás mellett a kettő. Hiszen, ha az egyik karakter, történetesen harcos, aki pénzszűkében van, jelentkezik az egyik gladiátoristállóba, és "lehúz" 1-2 évet, akkor itt tanulhat új technikákat, fejlesztheti ezalatt a harci képességeit, és ha rááldoz bizonyos mennyiségű képzettésgpontot, akkor megkaphatja a gladiátoroknak járó közönségbónuszt. (Értem én, hogy ha kasztrendszerben gondolkodunk, akkor borul az egész, hiszen történetesen a gladiátor az, aki többek között ezen bónuszok miatt lép nehezebben szintet. Én viszont utálok kasztrendszerben gondolkodni. :lol: )

 

_Ez_ a fő bajom ezzel. Ha kasztspeckó, akkor kevesebb lesz a hivatalos "harcos vagyok meg pap, meg bárd és pszionicista"

Itt pedig idéznem kell. (Klasszikusokat csak szó szerint.)

 

"Már megbocsáss, de ez mesélői hiba! Egy karakter azt tanulhat, amire módja van. Ha a KM engedi, hogy pl. Ellana-papnővel kínokozást tanuljon valaki, akkor meg is érdemli!"

:)

 

 

 

 

Üdv.: Jula

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:

Jula:

Azért egy dologról nem szabad elfeledkezni: egy játékot egy célcsoportnak kell kifejleszteni. Sajnos Magyarországon nem túl nagy a teljes piac, így a tizenévesektől a 30+-ig mindenkit összevetve kell ezt belőni. Ezeknél azonban nem csak az elvárás, hanem a teljesítmény is más. Pl. egy 14-éves hajlamosabb a tápolásra, és ha a rendszer nagy teret enged, akkor élni is fog vele. Ezeknek a kasztrendszer a megfelelő, míg egy "érettebb" személyiség, neadj'isten igazzy szerepjátékos a karakterére szeretne koncentrálni, és annak személyisége és sorsa alapján alakítaná ki a játéktechnikát is. Ekkor zavaró lehet a kötöttség ("mi az, hogy a varázsló botot és tőrt használhat, mikor nemesi ifjú vagyok, aki rangjának megfelelően tőrkardot szeretne használni?").

 

Ez a helyzet az ÚT-val is. Sok szabadságot ad, viszont kellő érettség vagy odafigyelés hiányába baromi tápokat lehet létrehozni. Ez egy "normális" KM mellett nem történik meg, mert felhívja a játékos figyelmét olyan dolgokra, minthogy lehetőségek, világkép, szociális kapcsolatrendszer, szóval "életképes karakter". Tehát aki akar élhet a szabadsággal, amit ad, de sajna sokan visszaélnek vele, ezért egyesek fejében a "táp rendszer" képe maradt meg, ha az ÚT-ről van szó. Szó se róla, számos hibája van, de szvsz az eddigi legjobb, ideértve a d20-at is.

 

Tehát élesen elkülönül a szerepjátékfejlesztés, és a mesélők saját világának a kialakítása, az egyik egy általánosan használható dolgot kell, hogy alkosson, míg a másik a "finomhangolást" végzi. Most jönnének a "mi a fenének a kompromisszum, egy játék nem kell, hogy mindenkinek megfeleljen!"-szöveg, ami alapvetően igaz lenne, a bibi csak az, hogy a rétegjátékokat _csak a magyar piacra belőve_ szvsz nem lehet rentábilisan kihozni (vagy igen, de akkor a pénzes, költeni akaró és szerepjátszó közönséget kell megcélozni. Sok sikert hozzá!) Ezért javasoltam a hibrid rendszert, ami mindkét végletnek ad, de persze el is vesz.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)
Értem. Tehát a varázslónak megtanítják azt, ami az ET-ben van, aztán ezen FELÜL specializálódik.
Nem feltétlen a teljes ET-t, de minden területből valamennyit.

 

Én úgy képzeltem, hogy alapok után - és itt tényleg alapokra gondolok - mindenki dönt, mit tanul.
A véleménykülönbség az alapok fogalmának meghatározásában van.

 

De oké, így világos. Köszi! :)
Nem kinyilatkoztattam, hanem csak a saját álláspontomat fejtettem ki. Ez csak egy nézőpont a sok közül. (persze örülök, ha sokan osztják :) )

 

Nem tudom, nekem tetszik az ötlet. Ha valaki egyvalamiben jobb, másban legyen picit rosszabb, hiszen elvileg ugyan annyit tudnak. De befogtam... :lol:
Nem kell befogni, a Te véleményed is tiszeletben tartandó. Egyébként ott azt volt hivatott ellensúlyozni, hogy a birodalomnak dolgozóknak súlyos kötöttségei vannak, nem pedig a tudásbeli különbséget...

 

Én csak arra gondoltam, hogy ha nagyon muszáj, megfér egymás mellett a kettő. Hiszen, ha az egyik karakter, történetesen harcos, aki pénzszűkében van, jelentkezik az egyik gladiátoristállóba, és "lehúz" 1-2 évet, akkor itt tanulhat új technikákat, fejlesztheti ezalatt a harci képességeit, és ha rááldoz bizonyos mennyiségű képzettésgpontot, akkor megkaphatja a gladiátoroknak járó közönségbónuszt. (Értem én, hogy ha kasztrendszerben gondolkodunk, akkor borul az egész, hiszen történetesen a gladiátor az, aki többek között ezen bónuszok miatt lép nehezebben szintet. Én viszont utálok kasztrendszerben gondolkodni. :D )
Rendben, de a hivatás-rendszerben ez kezelhető, kasztrendszerben meg nem feltétlen kell kasztot váltania. Az, hogy ki melyik kaszt tagja, a harci "kultúrájára" is rányomja a bélyegét. Egy arénában harcoló harcos, nem minősül gladiátornak, vannak berögzülései, "elvei". Ha ezeket félre tudja dobni, és azonosul a gladiátor-mentalitással, akkor válthat kasztot, de egy kaszt egy életszemléletet jelenít meg (többek között), ami nem váltogatható kétpercenként.

 

Itt pedig idéznem kell.
Erre az előző hozzászólásomban válszoltam. szerkesztette : Dronner
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég T. Almeida
Kelt:
Kelt:

Sziasztok, üdvözlök mindenkit,

 

Nagyon régen szerepjátékoztam (1994 körül hagytam abba), ADND évekig, majd mikor megjelent a MAGUS zöld könyv (amibe első látásra beleszerettem mindenféle hibájával együtt), akkor azzal játszottunk.

Egy helyi rpg klub indításán gondolkodom, elsősorban MAGUS-t szeretnék/szeretnénk játszani. Az interneten jóideje (értsd: pár napja) keresgetek, de valahogy nem tudok kiigazodni a fejlesztések kavalkádjában.

 

Összefoglalva, amikre magamtól is rájöttem :)

- Megjelent a MAGUS zöld könyv, még a Valhalla Páholy gondozásában.

- Megjelent egy Első törvénykönyv (több kiadást is megért, amint látom) és egy Új tekercsek nevű kiadvány. Ezen kiadványok már akkor jelentek meg, mikor abbahagytam a szerepjátékot, nem igazán volt szerencsém eme kötetekhez.

- 2004-ben megjelent egy OGL licenszre épülő MAGUS, az Imoni kiadótól. Ha jól látom, az Inomi közben eladta a jogokat egy másik kiadónak.

 

Kérdéseim: Melyik MAGUS szabálykönyvet érdemes megvásárolni? Nem tudom, hogy az Inomi által készített MAGUS D20 további fejlesztése folyik e. A D20 a szabályrendszerét nem ismerem, de sokan a régi szabályokra esküsznek (ha jól látom, többen, mint a D20 rendszerre). A "régi szabályok" alatt az ETK-t és az UT-t értsem, vagy még a régi Zöld Könyvet? A mostani fejlesztések a régi rendszert érintik, vagy az Inomis D20 rendszert?

 

Bocs, ha ilyeneket kérdezem, de akárhogy túrom a netet, nem találok ezekre információt. Az elmúlt több, mint 10 évben egyáltalán nem követtem a kiadásokat, fejlesztéseket.

Köszönöm a segítséget!

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:

T. Almeida:

Szia!

Jelenleg 4 rendszerben tudsz játszani M*-t:

:ize: A Nagy Zöld - ez a legrégebbi, a legtöbbanyag erre jött ki - ezzel gyakorlatilag egyenértékű az Első Törvénykönyv (újrakiadás némi változtatással). A kiegészítői:

:) Második Törvénykönyv (MT) - új fajok, kasztok, opcionális szabályok, képzettségek

:D Harcosok, Gladiátorok, Barbárok (HGB) - új harcos alkasztok, 3 új kaszt, opcionális szabályok, új képzettségek

:lol: Készlet Játékosoknak (az előbbi kettő összevonva)

:lol: Bestiárium (B*)

:ugri: Papok Paplovagok I-II. (PPL)

:lol: Modulgyűjtemények

:ize: Új Tekercsek (ÚT) - az előző rendszerre épül (ehhez is kell ET!), amely a képzettségeket hangsúlyozza, ill. jóval szabadabb karakteralkotás (ET konverzióval).

;) Reneszánsz (R*) - Az ÚT nem hivatalos továbbfejlesztése

;) Magus D20 (d20) - OGL alapú fejlesztés, ami a "jelek szerint" behalt.

 

Hivatalos, "levegőben lógó" kieg:

:nono: Summarium (S*) - az egyik legbővebb világleírást tartalmazza (talán a d20 némely területekre vonatkozóan többet), saját rendszerkezdeménnyel, ami az ÚT elődje volt. ÚT-re, ET-re simán használható. Aquirok, hatalomszavak, a legbővebb elf, törpe és ork leírással!

 

Elvileg nem hivatalos, nyomtatásban megjelent kiegészítő (gyakorlatilag általános elismerésnek örvend):

:sor: Enoszuke (E*) - Enoszuke világát, mint zárt rendszert leíró kieg, kasztokkal, képzettségekkel, miegymás elsősorban az ÚT-re alapozva, de ET konverziót is tartalmaz.

 

A jövő:

Az új tulaj is ki akarja adni a saját rendszerét. Meglátjuk mi és főleg, milyen lesz.

 

Az én javaslatom:

:P Ha megvan az ET (vagy a Nagy Zöld), akkor kezdjétek azzal + B*+S*

:P Ezután javaslom az ET kiegészítőit beszereni

:P Majd nézzétek meg az ÚT-t ha van rá keret/igény

 

Az Enoszuke opcionális, de én mindeképp ajánlom egy példányban beszerezni.

 

Nekem a R* és a d20 nem jött be (az előbbit is olvastam anno, az utóbbit megvettem), nálam az ÚT a királyos (persze némi korrekció után) :D

 

Javaslom még olvasgatásra a következő honlapot:

Szürkecsuklyás Testvériség honlapja

 

De olvasgasd az alternatív rendszerek fórumait (ÚT, R*, d20) onnan leszűrhetsz némi általános véleményt a dolgokról.

 

Üdv újra a klubban! :ize: :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Jula
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!!

 

Dronner:

Válasz erre: #1064148 (HOsszú lett volna beidézni... Bocs.)

 

Teljesen igazad van.

Nekem csak azzal van a bajom, hogy én elképzelhetetlennek tartok olyan szabályokat, amik megfelelően kordában tudnák tartani a játékosokat. Nem találkoztam még olyan rendszerrel, ami megfelelő módon tudta volna kezelni a TÁPosságot. Ha valaki akar, az a legkötöttebb rendszerben is el tud szállni, aki meg nem, annak meg mindegy.

Mindenki mást élvez a játékban, és ez így is van rendjén.

ha az ÚT-ről van szó. Szó se róla, számos hibája van, de szvsz az eddigi legjobb, ideértve a d20-at is.

Ezért szeretem! :)

 

Nem feltétlen a teljes ET-t, de minden területből valamennyit.

Rendben. Így korrekt.

 

A véleménykülönbség az alapok fogalmának meghatározásában van.

Már nem.

Végiggondoltam, és igazad van.

"A magasmágiának pont az a lényege, hogy a világot akarja megismerni, ami nem lehetséges szvsz egy szegmens tanulmányozásával. Ennél fogva a varázslók ismeretének általánosnak kell lenniük, amelyet követően szakosodhatnak (mint pl. az orvosképzés), azaz öszpontosíthatják a figyelmüket egy terület még jobb megismerésére."

 

Egyetértek.

 

Nem kinyilatkoztattam, hanem csak a saját álláspontomat fejtettem ki. Ez csak egy nézőpont a sok közül. (persze örülök, ha sokan osztják

Tudom. Én meg végiggondoltam, összevetettem azzal, ami az enyém volt, és rájöttem, hogy ez a jobb. :)

 

IDÉZET

Nem tudom, nekem tetszik az ötlet. Ha valaki egyvalamiben jobb, másban legyen picit rosszabb, hiszen elvileg ugyan annyit tudnak. De befogtam... 

Nem kell befogni, a Te véleményed is tiszeletben tartandó.

Javíts ki, ha tévedek, de szerintem most ugyan azt mondjuk.

Elfogadom és reálisnak tartom, miszerint a varázslóknak az egész "ET"-t ismerni kell, úgy értve, hogy teljes szegmenst nem hagyhatnak ki, de egyesekben hiányosságok lehetnek.

Miután az alaptudást - fent említettet - megszerezték, szakosodhatnak. Így jobbak lesznek a mágia bizonyos részein. De mert egyes részterületeket nem sajátítottak el maradéktalanul, azokat kevésbé tudják.

 

Ha ezeket félre tudja dobni, és azonosul a gladiátor-mentalitással, akkor válthat kasztot, de egy kaszt egy életszemléletet jelenít meg (többek között), ami nem váltogatható kétpercenként.

:D

Való igaz, amit írtam, csak a képzettség-alapú rendszerben működne.

 

Picit más:

Van ötleted, elképzelésed, netán koncepciód, hogy a mágiát, főleg a magasmágiát hogyan lehetne átültetni képzettség-alapú rendszerbe?

 

Mert én a csomagokra osztást a vulgármágia esetében lehetségesnek tartom, de mert ez a varázslónál nem megoldás - hiszen egészként kell szemlélnie és tanulnia a mágiáját -, kérdem, hogy ott mi lenne az?

 

 

Üdv.: Jula

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Jula:

Nekem csak azzal van a bajom, hogy én elképzelhetetlennek tartok olyan szabályokat, amik megfelelően kordában tudnák tartani a játékosokat. Nem találkoztam még olyan rendszerrel, ami megfelelő módon tudta volna kezelni a TÁPosságot. Ha valaki akar, az a legkötöttebb rendszerben is el tud szállni, aki meg nem, annak meg mindegy.

Mindenki mást élvez a játékban, és ez így is van rendjén.

Úgy értettem, hogy a szerepjátékos "pályának" az elején levőknek több iránymutatásravan szükségük a kiegyensúlyozott karakterek megalkotásához, ezért számukra a kötöttebb kasztrendszert javasolnám, pláne, ha a mesélő is kezdő.
Elfogadom és reálisnak tartom, miszerint a varázslóknak az egész "ET"-t ismerni kell, úgy értve, hogy teljes szegmenst nem hagyhatnak ki, de egyesekben hiányosságok lehetnek.

Miután az alaptudást - fent említettet - megszerezték, szakosodhatnak. Így jobbak lesznek a mágia bizonyos részein. De mert egyes részterületeket nem sajátítottak el maradéktalanul, azokat kevésbé tudják.

Igen, én is így gondolom. De ha a Gahulok cikkemet megnézed, amiben egy általam kreált varázslórendet próbálok bemutatni, ott is ezt a verziót képviseltem. :)
Picit más:

Van ötleted, elképzelésed, netán koncepciód, hogy a mágiát, főleg a magasmágiát hogyan lehetne átültetni képzettség-alapú rendszerbe?

 

Mert én a csomagokra osztást a vulgármágia esetében lehetségesnek tartom, de mert ez a varázslónál nem megoldás - hiszen egészként kell szemlélnie és tanulnia a mágiáját -, kérdem, hogy ott mi lenne az?

Hááát nehéz kérdés, és szerintem ez nem is a megfelelő fórum erre, mert a téma túl nagy. Alapvetően ha alaprendszert dolgoznék ki, akkor lenne egy "minimum-csomag", amit mindig minden varázsló képzésének tartalmaznia kell, mert ezek elengedhetetlen mérföldkövek a mágia megértéséhez. Amíg azokat meg nem tanulja, addig nem tanulhat újakat. Ez lenne a " varázslói alapvizsga" anyaga. Hogy ezt hogyan kéne Kp-ból megvenni, az kétesélyes, ha a folyamatos tanulást támogatjuk (tehát pl. 0. tsz-től megy a mese, és a tanulóéveket is ki kell játszani), akkor a varázslatokat egyenként kellene a csomagból megvenni, ha nem, akkor a csomagot magát. Ezután, ha a szakosodik, akkor azt szintén ilyen alapon, vagy csomagban, vagy varázslatonként. Hogy alapból miket tanulhat az az iskola adottsága. Meglevő más mozaikokat vagy neki kell kikísérleteznie (szigorúan a saját speckójából), vagy valahonnan máshonnan meg kell tanulnia.

Jelenleg ÚT-ben én úgy használom, hogy a varázsló ugyebár egyszer megveszi pl. a mestermágiát, mint mágiahasználati módszert, és a magasmágia képzettséget. Ezt azonban csak egyszer, ellentétben a R*-szal. A magasmágia képzettség 3. fokig az általános varázslatokat is magába foglalja nálam, az, hogy milyen speces, az a 4. foknál kezdődik. Ott választ irányzatot, ami a specialitása lesz. A speckóban pl. új mozaikokat találhat ki (sőt, kimondottan támogatom az ilyen irányú törekvéseket). Ha másvalamire is speckózni akar, akkor újra fel kell vennie a képzettséget, de 1. foktól, ami ekkor úgy működik, mint az a leírásban szerepel. Magyarul az első speckót megszerezni könnyebb, ha nem is sokkal.

 

Konkrét karakter kidolgozásánál az iskolákat hanggsúlyoznám. Attól függően, hogy milyen hírnévnek örvend egy adott iskola az a lapvarázslat-csomagon túl további varázslatokat is megkövetelnék, ami elsősorban a néptől, kultúrától, történelemtől, és természetesen magától a rendtől függene. Mint említettem, az alapot mindenkibe beleverik, a speceknél szintén lenne egy minimum, és lennének esetleg olyan mozaikok is, amiket a magiszterek csak a legjobbaknak oktatnak. Nem feltétlenül a legjobb képességűeknek, hanem pl. ez függne a rendhez ill. annak elveihez való viszonyától (egy rebellis, magát nem mindig megfelelően viselkedő, neadj'sten egy rend hírnevét beszennyező varázslónak biztos nem kötik az orrára még a létezését sem!)

 

Na, "röviden" valami ilyesmit tudnék elképzelni... :)

szerkesztette : Dronner
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:
Miután az alaptudást - fent említettet - megszerezték, szakosodhatnak. Így jobbak lesznek a mágia bizonyos részein. De mert egyes részterületeket nem sajátítottak el maradéktalanul, azokat kevésbé tudják.
A minimum mondjuk relatív. Pl. lehet a teljes ET is a minimum, minden ághoz sok új mozaikot sikerül kitalálni a fejlesztőknek, ami alapján érdemes lesz azokra specializálódni.
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Sics
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

 

Jula:

> én elképzelhetetlennek tartok olyan szabályokat, amik

> megfelelően kordában tudnák tartani a játékosokat.

> Nem találkoztam még olyan rendszerrel, ami megfelelő

> módon tudta volna kezelni a TÁPosságot.

 

Az hogy Te még nem láttál valamit nem jelenti azt, hogy olyan nem is létezik :-)

 

Amúgy: a tápolás a játékos hibája és ennek okán a rendszer szintjén csak valamennyire kezelhető - mindenképp marad belőle a mesélőre is.

 

Ugyanakkor jobban megkonstruált és alaposabban tesztelt rendszerekben azért kevéssé problémás a helyzet!

 

Egyrészt mert egy ilyen rendszer eleve több "beépített féket" tartalmaz; olyan korlátokat, amiket egyetlen JK sem léphet át, sem "előrtörténetből" sem a módosítók különféleképp összehozott halmozgatásával.

 

Másrészt ezekben a rendszerekben a mesélőnek is több lehetősége adódik arra, hogy korlátokat állítson a JK-k elé, már annak tekintetében, hogy milyen karaktert csinálhatnak illetve hozhatnak be a meséjébe.

 

***

 

Egyéb: amikor a CODEX-Grimoár született, a táposság visszafogására több fék is beépítésre került.

 

Már az alapkönyvből adódóan ott voltak a szinthez kapcsolódó korlátok (CX-ben is "vásárlás" van szintlépéskor): vagyis hogy szintlépéskor max. ennyi költhető egy jártasságra ... ebből szépen adódik az is, hogy ennyiedik szintű karakter adott képzettségből max. mekkora számértékűvel szaladgálhat. Meg persze az is, hogy a lehetséges képzettségeknek csak valamekkora hányadát tudja a szintjéből adódó lehetséges maximális érték környékére fejleszteni illetve szintlépésenként ott tartani.

 

A Grimóban aztán hozzávettünk ehhez még néhány újdonságot.

 

Egyik típusú korlátozás a mágia korlátaival volt kapcsolatos.

 

Másik az volt, hogy leírtunk varázslóiskolákat - és deklaráltuk, hogy "ez a létező legtáposabb iskola"... ha valakinek az a mániája, hogy csinál/kitalál egy varázslóiskolát ( harci iskolát, fejvadászrendet stb.) is minden új karakteréhez, ám tegye... csak tudja (ő is meg a mesélője is) hogy mi az a felső határ, aminél táposabbat nem csinálhat.

 

Meg persze a tápos iskolát választó karakter sokmindennel fizet is ezért. :normaalis:

 

bye

Sics

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:

Sics:

Másik az volt, hogy leírtunk varázslóiskolákat - és deklaráltuk, hogy "ez a létező legtáposabb iskola"... ha valakinek az a mániája, hogy csinál/kitalál egy varázslóiskolát ( harci iskolát, fejvadászrendet stb.) is minden új karakteréhez, ám tegye... csak tudja (ő is meg a mesélője is) hogy mi az a felső határ, aminél táposabbat nem csinálhat.

Én is pontosan így gondolom! :normaalis: Ha ki van dolgozva néhány mérföldkő - egy hírneves iskola, egy átlagos, egy kicsi és egy magányos mester pl., akkor mindenki be tudja lőni az erőviszonyokat.

 

M*-ból ez hiányzik. Nem lehet tudni, hogy a világképet alakítók milyn erőkkel számolnak alapvetően. Egyrészt ott az ET-s 8. szinten már Birodalmi Fejvadászklánba tartozó fejvadi vagy (ami ugyebár a legtápabbakk közé tartozást jelenti), és a 0. tsz-ű (és annak megfelelő értékekkel rendelkező átlagember) másrészt ott a Véridő modul, amiben a 22. szintű Boszorkányherceg még mindig csak bábja az igazán nagyoknak, vagy a 17. szintű Alyr, mint világformáló erő. Szóval jó lenne már egy ilyen kieget látni, ami "belövi" pl. egy átlagváros átlagos hatalmait.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég T. Almeida
Kelt:
Kelt:

Köszönöm a kimerítő választ :aboci: A rövidítések is nagyon jól jöttek, mert a fórumot olvasgatva csak találgatni tudtam (vagy még azt se).

 

- ET: Egy első kiadás megvan egy havernak, de ahogy néztem az internetet, öt kiadást ért meg. Az új kiadások új opciókat, szabályokat is tartalmaznak, vagy inkább csak hibajavításokat?

- D20: Hát...ha "behalt", akkor inkább nem vásároljuk meg...na, meg ahogy nézem a fórumot, a MAGUS rajongók inkább maradtak a régi szabályoknál. Akkor mi is maradunk.

- B*: Ez megvan egy másik havernak. Király.

- ÚT: Ez is megvan a csapatban valakinek. Szuper.

- S*: Ha érdemes megvenni, akkor összedobjuk a lét rá.

 

Üdv újra a klubban!  :rohog:  :normaalis:

 

Kösz! :cool:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:

T. Almeida:

- ET: Egy első kiadás megvan egy havernak, de ahogy néztem az internetet, öt kiadást ért meg. Az új kiadások új opciókat, szabályokat is tartalmaznak, vagy inkább csak hibajavításokat?

Az ET annyiban más, mint a Nagy Zöld, hogy az bővített változat (pl. olyasmi van benne, mint a mágikus kifáradás, a mágiarendszerben is vannak változások! - ez pl. nekem csak pár év után derült ki). Mivel az az utolsó verzió a 2 fokozatú képzettségrendszerből, talán érdemes egyet beújítani.
- S*: Ha érdemes megvenni, akkor összedobjuk a lét rá.

Ha az AK - bocs, ez kimaradt a d20 AK néven is fut, lévén Alapkönyv a neve - nincs meg, akkor mindenképp érdemes.

 

Esetleg, ha az előszót kitépted, akkor W.C: Ynev Geofrámiája c. kötetet is érdemes beszerezni. Ha van AK és S* akkor szinte semmi értelme a könyvnek, de szerintem a KM-nek jó, ha mindennel fel van szereléve :normaalis:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Jula
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!!

 

Sics:

Az hogy Te még nem láttál valamit nem jelenti azt, hogy olyan nem is létezik :-)

Tudom, ezért nem is azt írtam. ;)

Annyira nem ismerek sok rpg-t, hogy érdemben tudnék ilyet mondani. Amiket ismerek és már játszottam vagy megvan, az a 6-7, az alapján mondtam, hogy nem tartom elképzelhetőnek. Joghézag mindenhol akad, és tápolni mindenhol lehet.

 

Minden gúny nélkül mondom, hogy te bizti tudnál erre ellenpéldát mondani! ;)

 

Amúgy: a tápolás a játékos hibája és ennek okán a rendszer szintjén csak valamennyire kezelhető - mindenképp marad belőle a mesélőre is.

Szigorúan M*-ra vonatkoztatva, szerintem a tápolás az csak és kizárólag játékos-probléma. Van erős, túl erős, oltárian erős karakter, meg van tápos. Szerintem ég és föld a kettő; az egyikkel jól játszanak, a másikkal rosszul.

 

Dronner:

Egyrészt ott az ET-s 8. szinten már Birodalmi Fejvadászklánba tartozó fejvadi vagy (ami ugyebár a legtápabbakk közé tartozást jelenti),

No igen, erre azért rácáfolt Kornya mester munkássága. :normaalis:

másrészt ott a Véridő modul, amiben a 22. szintű Boszorkányherceg még mindig csak bábja az igazán nagyoknak

Iegn, ott írja Gazsi, hogy senkit ne tévesszen meg az itt szereplő játéktechnika, ugyanis ez nem csak Toronra igaz, a megfelelően magas pozíciókat Ynev más tájain is megfelelően magas tudásúak töltik be.

 

Szóval én ezt veszem alapul. Más kérdés, hogy az, hogy "báb", nem feltétlenül jelenti azt, hogy gyenge is, vagy hogy sokan vannak, akik erősebbek náluk. Azért ne feledjük, boszorkányhadurakról és -hercegről van szó, akik a legjobbak legjobbjai. Tehát Toronban - s így egész Yneven - nem nagyon akad náluk erősebb boszorkánymester, sőt, varázshasználó is kevés. (Hasonló persze azért van még, de nagyobbnak - Kránt nem ideszámítva - talán csak a Hatalmasok, azok közvetlen hozzátartozói, no meg talán pár dorani és Fehér Páholy-béli varázsló. Bár papból azért szintén lehet néhány.)

 

vagy a 17. szintű Alyr, mint világformáló erő.

Ez pedig belefér szerintem a fentibe.

 

 

 

A magasmágia képzettség 3. fokig az általános varázslatokat is magába foglalja nálam, az, hogy milyen speces, az a 4. foknál kezdődik. Ott választ irányzatot, ami a specialitása lesz. A speckóban pl. új mozaikokat találhat ki (sőt, kimondottan támogatom az ilyen irányú törekvéseket).

Ezt még érlelem egy picit, de elsőre nagyon jónak tűnik! Köszönöm!! :sor:

 

Konkrét karakter kidolgozásánál az iskolákat hanggsúlyoznám. Attól függően, hogy milyen hírnévnek örvend egy adott iskola az a lapvarázslat-csomagon túl további varázslatokat is megkövetelnék, ami elsősorban a néptől, kultúrától, történelemtől, és természetesen magától a rendtől függene.
Egyetértek!

 

De ha a Gahulok cikkemet megnézed,

Nekem az meg is van, és még hivatkoztam is rá nem is oly' rég... :(

:eeek:

 

 

 

Minden jót!!

 

 

 

 

Üdv.: Jula

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Vendég Dronner
Kelt:
Kelt:

Jula:

Persze, de ettől nem fogja tudni belőni egy átlagos KM, pláne nem egy kezdő, hogy a városőr, a város vezetője, a helyi pap milyen erővel bír, ami eléggé meghatározó lehet abból a szempontből, hogy hogyan viszonyulnak egy 8. Tsz-ű pap karakterhez pl. Sajna a legalapvetőbb kiadvány az ET üti a többi kieget, és a kezdő játéos/mesélő azzal találkozik először...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Jula
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Sziasztok!!

 

Dronner:

Persze, de ettől nem fogja tudni belőni egy átlagos KM, pláne nem egy kezdő, hogy a városőr, a város vezetője, a helyi pap milyen erővel bír, ami eléggé meghatározó lehet abból a szempontből, hogy hogyan viszonyulnak egy 8. Tsz-ű pap karakterhez pl. Sajna a legalapvetőbb kiadvány az ET üti a többi kieget, és a kezdő játéos/mesélő azzal találkozik először...

Igen, és ez a baj.

Ezt nem is vitattam, kell egy kiadvány, ami tisztázza. Én csak leírtam, hogy mi hogyan, mi alapján... :eeek:

 

Nálunk például, bár tudom, hogy M*, a Játékos Karakterek, a KALANDOZÓK bizony nem olyan "nagyok", mint az az ET-ből kiderül.

Egy harcos, aki szintén egy reguláris kiképzőtáborban tanulta ki a fegyverforgatást, nem lesz erősebb, mint egy katona. Képességei talán, meg picivel több képzettség, de semmi több.

 

Ahogyan egy-két nagyobb ütközetet megjárt katona simán rendelkezik 2-3. TSZ-nek megfelelő harcértékekkel, ugyanígy sokkalta magasabban képzett lehet az az igazi veterán, aki tényleg végigverekedett pár nagy hadjáratot. Vannak nagyon jó harcosok Yneven. :sor:

 

Nálunk papok: egy falu papját mi úgy számoljuk, hogy 20 éves korában 1. Tsz-ű, és 10-évenként "lép egyet", durván 5-6. szintig. Persze, csak ami a varázserőt illeti.

Városban ugyanígy, de ott vannak erősebbek is, hiszen ott jobban tudja kamatoztatni ismereteit, jobban el tud mélyülni a misztériumokban, stb.

 

Egy igazán nagy város püspöke, az már nagyon komoly hatalommal rendelkezik. (12. tsz.)

Az erioni, pyarroni vezetők meg már-már elkpzelhetetlen hatalommal bírnak.

 

 

 

Üdv.: Jula :normaalis:

szerkesztette : Jula
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Noro
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Üdv

nem fogja tudni belőni egy átlagos KM, pláne nem egy kezdő, hogy a városőr, a város vezetője, a helyi pap milyen erővel bír,
Hogy úgy van...

A Kemény Zöldben, ha jól emléxem, az Amgyali testőrség 20. szintje volt a legnagyobb. Úh. én ezt használom felső határnak.

Van ötleted, elképzelésed, netán koncepciód, hogy a mágiát, főleg a magasmágiát hogyan lehetne átültetni képzettség-alapú rendszerbe?
Csak kósza ötlet, de én nem az ismert mozaikok számával játszanék. A varázsló sztem ismerje az összes lényeges mozaikot (mondjuk az összes Kemény Zöld belit), és minden további nélkül tanulhassa meg a többit is - ez inkább in game kérdés (mester hajlandó-e foglalkozni vele stb), mint játéktechnikai. A mágikus képzettség szintje inkább azt monaná meg, hogy milyen jól bánik a mozaikokkal: hány elemet tud összefűzni, esetleg mennyire különböző elemeket tud összefűzni, ilyesmi.

Az új mozaikok megalkotása sem igazán szimpi nekem: ezen e téren az ős-koncepciót favorizálom, mely szerint JK nem alkothat mozaikot. én úgy gondolom, a magasmágia rendszere többé-kevésbé teljes. Vagyis a mozaikok léteznek, csak sok közülük (amit egy könyv sem írt még le :nuke: ) baromi titkos. Ettől még a játékos kitalálhat mozaikokat, és jóváhagyathatja a KM-el, de azok nem a karaktere által kitalált mozaikok lesznek, hanem olyanok amiket a karaktere megtanult/megtanulhat (a Talislanta mágiája ilyen egyébként: a megadott elvek alapján a játékos olyan szpellt csinál, amilyet akar, de az rögtön bekerül a game világban ismert szpellek közé, nem a kari sajátja lesz)

 

Baali:

A másik az, hogy a kasztok specialitásait a karakter adott szintetn ingyen kapja meg, míg a képzettségeket Kpből kell megvenni. Ezért sem mindegy.
Sztem te nem igazán követted elejétől végéig a vitát ;) Az alapfeltevés az volt, hogy ezeket az ingyenes dolgokat ne kapjuk meg ingyenesen.

Sztem a legelegánsabb kasztrendszere talán a Blue Rose OGL-es játéknak van.

- egy kaszt, ami a harcra optimalizált (harcos)

- egy, ami a szakértelmekre (szakértő)

- és egy, ami a misztikus képességekre (adeptus)

Ezeket persze lehet, és kell is specializálni, de az már nem egy merev kaszt-szisztémában történik. Kell még egy jó multikaszt rendszer, ami az adeptust jobban korlátozza, mint a másik kettőt (azaz az adeptus nem korlátlanul multikasztolható)

Adeptusból pedig Yneven 6 féle kellene:

- slan

- siopa

- pap

- vulgármágus

- szerafista

- magasmágus

A bárd mágiáját inkább vmi titkos képzettség-félének látnám szívesen

szerkesztette : Noro
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Baali
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Noro: követtem a vitát, az elejétől kezdve. Viszont az, hogy mindent kpért tanulsz meg, szerintem nem igazán logikus. Van, amit át lehetne így minősíteni, de mindent nem. Szvsz.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Noro
Kelt:
Kelt:

Megkérdezném, miért nem, amikor a Kp éppen a tanulási "potenciált" jelenti, de nem tudom, van-e értelme újabb köröket futni ekörül :nuke:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Baali
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Noro: csak egy utolsó kört, aztán télleg hagyhatjuk.

Pl a harcművész keze 6.szinttől chi-harcban mágikus fegyvernek számít. Ez eléggé olyan dolog, amit kpből elég nehéz megtanulni, inkább a sok gyakorlás miatt van. Sokat használja a kezét bunyóban, így az megedződik, és 6. szinttől mágikus. Ezt kpval szerintem nem lehet modellezni, nomeg ezért is kap kevesebbet, mint a harcos, mert le vannak kötve a tanulási képességei az állandó gyakorlás miatt.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Jula
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!!

 

Baali:

Ezt kpval szerintem nem lehet modellezni, nomeg ezért is kap kevesebbet, mint a harcos, mert le vannak kötve a tanulási képességei az állandó gyakorlás miatt.

Azért a Kp-alapú rendszer ennél egy picivel bonyolultabb... :nuke:

 

De hagyjuk szerintem is.

 

Noro:

A bárd mágiáját inkább vmi titkos képzettség-félének látnám szívesen

Nem értem, miért. Ugyan úgy tapasztalati mágia, mint a boszorkánymesteri. Tehát a jólcsengő Vulgármágia kategóriában a helye.

 

 

Üdv.: Jula

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...