Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

Árnyvadász kézikönyv


alister

Ajánlott hozzászólások

alister
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma

Nos, kinek mi a véleménye az Árnyvadász kézikönyvről?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

_Phobos_
Kelt:
Kelt:

Talán én örülök legjobban :-o

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Mosomedve
Kelt:
Kelt:

király.

legjobban a fanyar humora tetszik a szövegnek:

elég megölni a vérpistike játékos karakterét(nem fontos a játékost is)

majd a fórumozók neveit csekkold már le Phobos, bár nem sok új arc van benne.

melyik lesz a következő kieg?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

strato
Kelt:
Kelt:

Mi is ez az Árnyvadász kézikönyv?

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Thirlen
Kelt:
Kelt:
Mi is ez az Árnyvadász kézikönyv?

http://www.beholder.hu/?m=bolt&cikk=6760

Link a témához
Megosztás más oldalakon

strato
Kelt:
Kelt:

Így már értem. Lehetett volna mondjuk ezzel kezdeni, a kiadási aktualitásokat hozzám hasonlóan kevésbé követők kedvéért... :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

alister
Kelt:
Kelt:

Bocs Strato, azt hittem, benne van a cucc megjelenése a köztudatban.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

strato
Kelt:
Kelt:

Semmi gond. Végülis magamra vethetek, ha nem tudom az ilyen dolgokat, de sajnos szerepjátszani sincs időm, nem hogy ilyeneket követni...

Legközelebb azért legyünk informatívabbak a kezdőüzenettel a magamfajta elmaradottak kedvéért! :dilis: :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Kuraneko
Kelt:
Kelt:

Az angol verziót olvastam. Szvsz kegyetlen jó. Nagyon sok jó változtatás van benne. A legjobb a pontelosztásos karaktergenerálás. Nem csak olyan egysíku karaktereket lehet vele készíteni, mint a kategorizálóssal. Már régen ezt használjuk. :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

alister
Kelt:
Kelt:

Az alakváltók rendkívül brutálisak -és nem csak per definitionem! :P

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Diocletianus
Kelt:
Kelt:

Hát, nem is tudom. Még az angolt olvasgattam régebben, de most belelapoztam a magyarba is. Első benyomásom változatlanul az, hogy elsősorban a tápolást segíti elő. Nekem egyáltalán nem tetszenek az új metahumán variánsok, de mondjuk ez ízlés kérdése.

 

Olyan apróságokon viszont lelökte az agyam a biztosítékot, hogy pl. Farkasvakságnál a hátrány értéke -2 (dekásoknak, rigóknak -1) . Én eddig azt hittem, a SR-ban nincs kasztrendszer, de úgy tűnik, mégis. Ráadásul ez így hülyeség, mert mitől lesz valaki dekás? A Számítógép szakértelemtől, vagy az adatjacktől? Esetleg a kiberdekktől? Ezek közül mégis melyik hat ki az említett hátrányra? És ha felveszem a Farkasvakságot -2-ért, és később beültetek egy JIR-t? Akkor fel kell vennem -1 pontért egy másik hátrányt, vagy csak simán kijátszottam a szabályt?

Ráadásul a hátrány - pontosabban az eltérő érték - magyarázata is problémás: rigóknak, dekásoknak azért kisebb értékű, mert a szenzorok, illetve maga a mátrix olyan képalkotó rendszereket használ, ami eleve korrigálja az efféle hibákat. Ennyi erővel akkor ha valaki felveszi a hátrányt, majd beültet egy kiberszemet, akkor mentesül a hátrány alól, azaz gyakorlatilag felvehet ingyen +2 pontértékű előnyt?

 

És úgy emlékszem, még van pár ilyen a könyvben...

 

Diocletianus

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Stoneskinner
Kelt:
Kelt:

Diocletianus:

 

Habár kaszt rendszer nincs, arche típus ugye van.

És az eltérő hátrány módosítók gondolom dekázás és rigózás közben értendők, erre vonatkozik a magyarázat is, amit később fejtegetsz, szóval dekásnak és rigónak a "való világban" rendesen jár a hátrány, csak becsatlakozva nem.

 

 

Viszont a kiberszem beültetése jogos felvetés, ugyanakkor, szerintem minden előnyre-hátrányra igaz, hogyha megszűnik a kiváltó ok, akkor ugrik a bónusz és vagy felveszel helyette mást, vagy kompenzálod a másik oldalról, vagyis ugrik az előny, ha egy hátrányt leküzdesz valahogy.

 

 

 

(ellenség felvétele, aztán kinyírod az ellent, vagy munka felvétele mint hátrány, és kirúgatod magad stb.)

(mondjuk kaphatsz olyan kiberszemet, ami kicsit hibás, és "bele van gyártva" a farkasvakság :P )

 

 

Asszem az egyik hátránynál, ahol számodra ismeretlen kiberver van beléd ültetve ott említ hasonlót.

 

 

 

Metahumán variánsok:

 

Szerintem ez a rész aránylag hangulatos és kiegyensúlyozottra sikerült, remek színesítő elemek, és NJK-knak is remekül fel lehet használni ha a csapat olyan helyre megy, ahol ezek a variánsok jobban előfordulnak.

 

 

 

alister:

 

Azért én ezen elgondolkoznék a helyedben.

Eléggé öngyilkos típusúak szerintem, hiszen folyton aktívak asztrálisan, és eléggé könnyen lebuktatja őket egy varázstudó, így az egész csapatra veszélyt jelenthet. Sőt, mintha az rémlene, hogy vadásznak is rájuk, és így első számú célpontok.

 

Persze ez nagyrészt mesélő függő, hogy hogyan engedi be a csapatba az alakváltót, de szerintem nem hosszú életű csapatjátékosok......dettó ghoul.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

SaGa_Jr
Kelt:
Kelt:

Hali!

 

Stoneskinner:

Ugye ezt azért nem gondoltad teljesen komolyan? Mármint ha megszűntet a karakter egy hátrányt (hosszú idő alatt felszámolja az ellenségét mondjuk, vagy műtétek sokaságán esik át), akkor fel kell vennie egy másikat, vagy bukik annyi előnyt.

Ennek az előny-hátrány rendszernek csak a karakteralkotáskor van ekkora szerepe. Persze kihat a játékos egész életére a dolog, de a későbbiekben már nem kell egyensúlyozgatni.

Ennyi erővel ha keresztbetesz pár alkalommal egy cégnek valaki és a feketelistájukra kerül (Ellenségekre tesz szert), akkor felvehetne ennek ellenpontozásaként megegyező értékű előnyt... Ez szvsz hülyeség.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Stoneskinner
Kelt:
Kelt:

SaGa Jr:

 

Igazad van, jogos a két pont.

Annak a kivédésére írtam a dolgot, hogy ha valaki felveszi a farkasvakságot, megkapja az előnyt utána, majd rögtön, még karaktergeneráláskor berak magának egy kiberszemet és eliminálja a vakság negatívumait.

(vagy a többi példa, lásd lentebb)

 

A hosszas, fáradtságos leküzdése a hátrányoknak szerintem rendben van, de ez is több éves IN-es idő után szerintem.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

_Phobos_
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

SaGa Jr:

 

Pontosan.

Az ellenségeknél kifejezetten le van írva, hogy ha kinyírod, semmi gond, jön egy másik (a testvére, a szeretője, a kutyasétáltatója, whatever).

 

Ugyanígy a kiberszemes megoldás sem pálya... mivel annak beültetése után is működni fog a hátrány, csak módosul. Vagyis ilyen esetekben le kell cserélni ugyanabban a pontértékben másik hátrányokra (kapásból megemlíthetném a sérülékenyebb idegeket vagy bármi más idegi alapú dolgot = nem tudod kijátszani a sorsod). Hogy megszabadulhass mondjuk ettől a hátránytól, 20/10 karmát kell beégetni, ráadásul egy rahedli lóvé is elmehet a megfelelő doki felkutatására. Ez teljesen tisztán és érthetően le van írva a hátrányok általános leírásánál (a fejezet elején), érdemes azt is elolvasni...

 

Miért kerül valakinek 2 pontba, míg a másiknak 1-be? Mert nem használja olyan gyakran mondjuk. Ugyanígy nem vehetsz fel egy bizonyos képzettséget hátrányba szorító hátrányt, ha nincs meg és nem is használod soha a képzettséget (mágiahasználó pl, aki tehetségtelen a belépés rendszerműveletben... persze...). Erre nagyon nehéz szabályt alkotni, inkább a mesélőre bízzák többnyire (józan megfontolásnak hívják).

 

Jobban lehet a kiegészítővel tápolni? Végülis ez igaz minden kiegészítő esetében, azonban nem hinném, hogy pont a metavariánsok lennének az ultimate tápok. Mondjuk azért sem, mert saját szűlőfajuk is ellenséges velük, könnyen felismerhetők és még sorolhatnánk... (bocs, de épp nincs küklopszba átültethető vesénk... és a karakter meghal a műtőasztalon).

 

Az alakváltók csak a regenerálódás miatt tűnnek keménynek, pedig egyáltalán nem. Az okokat már régebben is fejtegettük a fórumban. Szerintem hangulatosak.

 

Temetőlidérc detto.

szerkesztette : _Phobos_
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Varshi
Kelt:
Kelt:
Viszont a kiberszem beültetése jogos felvetés, ugyanakkor, szerintem minden előnyre-hátrányra igaz, hogyha megszűnik a kiváltó ok, akkor ugrik a bónusz és vagy felveszel helyette mást, vagy kompenzálod a másik oldalról, vagyis ugrik az előny, ha egy hátrányt leküzdesz valahogy.

Ezekről a gyógyítható/permanens fogyatékosságokról...

 

Most nem jut eszembe, hogy hol, de olvastam, hogy bizonyos sérülések nem gyógyíthatók kiberverrel. Ha most valami agyi sérülés miatt vakult meg valaki, esetleg félig-meddig pszichés módon (a II. VH-ban több ilyen is volt tudtommal), akkor azon nem segít a kiberszem.

Szóval kell legyen olyan, ami nem gyógyítható a tudomány és technika 2060-beli állása szerint SEM.

 

Szerintem egész eccerűen ennek muszáj így lennie, mert akkor egyedül a +3...4 Erővel felszerelt kiberkarnak lenne értelme, hisz sokkal olcsóbban (egy nagyságrend különbségre emlékszem) és problémamentesen lehet DNS-ből klónoztatni egy új végtagot, márpedig egy csomó esetben láttam azt (=sugallta az SR) sima, nulla kiegészítés kibertagoknál, hogy mintha "nem lett volna más megoldás".

 

Szóval vagy gyógyíthatatlan legyen, vagy "meg kell fizetni" az árát, mint fentebb is íródott. Azért is HÁTRÁNY (~ egyfajta "Karmikus teher"). Amit nem kötelező felvenni. Nem, akkor sem.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Diocletianus
Kelt:
Kelt:

Varshi: úgy egyébként egyet is értenék veled, de a konkrét esetben szerintem ezzel nem magyarázható. Egyrészt - tudomásom szerint - a farkasvakság a szem és nem a látóidegek, vagy az agy érzékelésért felelős területeinke a sérülését jelentik, ezért is lehet műteni. (Szóval a kiberszem, de talán a retinamódosítás is, teljes mértékben kiküszöböli a hibalehetőséget.) Másrészt a hátrány eltérő mértékének - ha emlékeztek én elsősorban ezen pörögtem fel, nem a kiküszöbölhetőségen - magyarázata nem állna meg abban az esetben, ha a "hiba" agyi-idegi eredetű lenne, hiszen akkor a mesterséges képalkotó berendezések sem tudnák korrigálni a képet.

 

Illetve az ennél határozottabb problémám az önkényes kategorizálás volt, azaz, hogy ki számít dekásnak és ki rigónak (jó, ez utóbbi egyszerű, akinek van JIR-e). Tehát ha van egy szamurájom adatjack-kel, Autó és Számítógép szakértelmekkel, akkor ő most mi? (Annyira azért ez a párosítás nem lehet ritka. Nekem legalábbis már volt ilyen. Vélhetően szamuráj...) A példa kedvéért induljon a Farkasvakság hártánnyal -2 pont számára.

Namost, ha az első "kaland" egyik epizódjában zsákmányolt kiberdekkel végrehajt valamilyen műveletet - pl. megszerez egy titkosított telefonszámot, tehát dekázik - akkor ő most dekás? És akkor nem is -2 pont értékű volt a hátránya, hanem -1? (Ez esetben a karakter induló felszerelésétől függ a hátrány értéke? Ha van dekkje, akkor -2, ha nincs , akkor -1? Hülyeség!) És ha később, mondjuk 2-3 "kaland" után - az előző példától függetlenül - magába rakat egy JIR-t? Akkor rigó lesz, és a hátrány értéke redukálódik? Pedig lehet, hogy semmivel sem fog több időt becsatlakozva tölteni, mint eddig, amíg csak adajack-en keresztül irányította a járműveket...

 

Szerintem az SR legnagyobb előnye épp a kasztok hiánya, az archetípusok semmiképp nem tekinthetők még csak hasonlónak sem. Semmi akadálya dekás-varázslót, vagy rigó-utcai szamurájt* alkotni.

 

Diocletianus

 

*Rigó utcai szamuráj: onnan ismerhető fel, hogy rohadt sok nyelven beszél.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

_Phobos_
Kelt:
Kelt:

Diocletianus:

 

Ezzel az erővel kiakadhatnál a Vakságon is, mivel az asztrális érzékeléssel rendelkező kariknak 2 pontot ér csak... ugyanez érvényes itt is. Ha a karakter megkerülheti a hátrányt, akkor neki csak 1 pontot ér. Kinek kell erről döntenie? Kié a végső szó, mint mindig? A játékmesternek. Vagyis, ha tudjuk, hogy a karakter többet rigózik/dekázik, mint amennyit normálisan tevékenykedne a fizikai világban, akkor 1 pont és kész.

 

Példa a mindennapokból:

Tegyük fel létezik egy rossz látás nevű hátrányod. Ez korrigálható szemüveggel vagy kontaklencsével. Ha azonban valamelyiket kiválasztod, az költséget/utánajárást igényel (persze nem túl nagyot, mivel alacsony pontértékű a hátrány). Idővel azonban romlik a látásod lencsével és szemüveggel is, így nagyobb diotriás kell. Vagyis kikerülted a hátrányt... egy időre.

Vagy, rosszabb esetben, a szemfelületed egyenletlensége (vagy más, szemtengely-problémák) miatt nem használhatsz kontaklencsét. Mit mond erre a tudomány? Sorry, feküdj lézer alá, az *talán* segít vagy marad a szemüveg.

 

Mit tehetsz? Keresel egy jó dokit, akinek leszúrkolsz egy valag pénzt és talán kilézereznek. Csak számold a "Karma" és kp költséget...

 

Visszatérve a farkasvaksághoz ez valóban egy szemprobléma, ha jól tudom, akkor a fényérzékelő pálcikák vagy a rodopszintermelés gyengék (nemtom, földrajzból mindig is gyenge voltam), szóval kiberverrel (pótlással) gyógyítható lenne... és itt a "lennén" van a hangsúly.

 

Értsd meg, hogy nincs kasztosodás, csak - ezek szerint - rossz szavakkal írták le, hogy lehet elkerülni a tápolást.

 

Rigó utcai szamuráj :)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

alister
Kelt:
Kelt:

Rigó utcai szamuráj :): elviszi a helikoptered, és ha sokat akadékoskodsz, téged is... de előbb a nyakad köré teketi a helikopter plasztacél talpát.... :hamster3:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Diocletianus
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Phobos: mint említettem, értem a szabály célját, csak épp azzal nem értek egyet, hogy a számszerűsítés egy nehezen meghatározható "archetípushoz" kötődik, különösen akkor, amikor a karakterek egy tekintélyes része egyik archetípusba sem sorolható be.

Szóval szerintem egyszerűen el kellene felejteni az "archetípusok" szerinti differenciálást és a karaktertől függővé tenni, hogy az adott hátrányos tulajdonság hogyan hat ki az életére. A farkasvakság legyen csak x pontértékű hátrány, aztán minden játékos maga döntse el, hogy a karaktere hogy él együtt ezzel a tulajdonsággal. Megműtteti magát? Kiberszemet ültet be? Olyan pályát választ, ahol lényeges hátrány nem éri emiatt (pl. elmegy hangmérnöknek)?

 

A vakságon azért nem akadok ki (annyira), mert ott a hátrány értékének meghatározása egy a SR világában valóban létező képesség szerint történik, míg az ugye nincs egyértelműen meghatározva, hogy mitől lesz dekás a dekás? (Ld. alábbi eszmefuttatásomat a jack-kel és Számítástechnika szakértelemmel rendelkező szamuráj esetével kapcsolatban!) Az azért szerintem kellemetlen, ha nem tudom egyértelműen megmondani, hogy a hátrány egy karakternek hány pontba is kerül.

 

Bár az is egy érdekes kérdés, hogy mi történik akkor, ha egy fizikai adeptus a vak hátránnyal indul (nem tudom, hány pontért), mondjuk mert a játékos túl sok Zatoichi-t nézett, aztán pontom 40 (?) Karmáért megtanulja az Asztrális érzékelés adeptusi képességet? Ilyenkor "kifizette" Karmában a különbözetet? Mert ennyi erővel ki lehet fizetni a többi hátrányt is (mint mondjuk az ööö... farkasvakságot) nujenben, mondjuk egy kiberszem megvásárlásával.

 

Diocletianus

szerkesztette : Diocletianus
Link a témához
Megosztás más oldalakon

alister
Kelt:
Kelt:

Zatoichi rossz példa, mert ő nem volt igazából vak.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Diocletianus
Kelt:
Kelt:
Zatoichi rossz példa, mert ő nem volt igazából vak.

(OFF) Pontosan hol is mondtam azt, hogy ő vak volt? Mindössze arra próbáltam utalni, hogy azt nézve nem kizárt, hogy valaki kedvet kapjon egy vak harcművész karaktert indítani. De akkor a te kedvéedért a példa legyen a Rutger Hauer-féle Vak végzet...(/OFF)
Link a témához
Megosztás más oldalakon

bencurrr
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!

Nemtudom hogy létezik e valakinek interneten Sr-könyve alapkönyv

Mert itt Miskolcon nem nagyon találok szabálykönyvet meg a neten se...

Ha valaki tudna nekem küldeni valamily módon linket ahonnan leszedhetném... (magyarul) vagy elküldené e-mailben azt nagyon megköszönném.

Ha nem is létezik ilyesfajta dokumentum akkor elnézéstr a zavarásért

 

Bencurrr

a kezdő SR-s

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Stoneskinner
Kelt:
Kelt:

bencurrr:

 

Rendeld meg a beholder honlapján

 

 

alapkönyv nem lesz elektronikusan, kiegészítők is inkább csak azok amik angol nyelvűek.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Mosomedve
Kelt:
Kelt:

bencurrr:

bemesz szepen a valhalla boltjaba(szinhaz utcaja), vagy a Plazaba es megveszed a kieg-et es a szabalykonyvet. vigyel magaddal penzt.

szep dolog, meg azt hiszik a vilag vegen vagyunk(na jo en most telleg ott:egyiptom), ahol nincs konyvesbolt.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...