Ugrás a tartalomra
Dragon
LFG.HU Fórum
Wiseman

MAGUS UTK - Kérdések, válaszok, vélemények


BePe

Ajánlott hozzászólások

BePe
Kezdés dátuma
Kezdés dátuma

A Tuan által kiadott Új törvénykönyv - Kézikönyv kalandozóknak és útmutató kalandmestereknek című szerepjáték önálló topikja.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Ailtas
Kelt:
Kelt:

Miért van $ jel "S" helyett? :ok:

Felesleges hangulatkeltés..

Link a témához
Megosztás más oldalakon

BePe
Kelt:
Kelt:

bocsi.. megszokas.. :ok:

javitva.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Lathan
Kelt:
Kelt:

Sziasztok!

 

Akkor most már itt Tilleo kérdésére válaszolva, megköszönve Bepének a külön topic-ot:

 

1, A klánon, renden kívüli karakter természetesen nem 4. fokú oktatókkal tanulhatja képzettségeit, csak 3. fokkal, ahogy a kötet elején a képzettségeknél, meg pár helyen megvan említve.

Amúgy, ha saját iskolát akarsz kreálni, akkor használjátok az alap harcos stb., és abból kreáljátok meg, hiszem ha alaposan megnézitek, akkor leginkább a tanulható képzettségekben van különbség.

 

Itt a kalandmester tervezgethet szabadon.

 

2, Az előnyökből azért nem akartunk többet a könyvbe bele tenni, mert a fórumon úgy találtuk, hogy mindenkinek lesz saját ötlete, sőt felmerült a kérdés, hogy rendezzünk egyfajta ötletbörzét majd, mikor kijön a kötet, és abból válogassunk majd újabbakat a kiegészítőkbe, illetve a netes anyagainkba. Én pedig nem mertem ellentmondani a törzsközönségnek. :ok:

 

Várom véleményeiteket!

 

Lathan

Link a témához
Megosztás más oldalakon

kukac
Kelt:
Kelt:

Nem lehet tudni, hogy kb mennyibe fog kerülni, ill nem lehet valahol megrendelni? (ha jól sejtem ez a nov 15 megjelenő új AK topicja)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Diocletianus
Kelt:
Kelt:

@kukac@: a könyv tegnap megjelent és 6000Ft, amiből a kiadó boltjában most - asszem - 25% kedvezményt lehet kapni. (Bővebben lásd a kiadó honlapján!)

 

Üdv:

Diocletianus

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Bohun
Kelt:
Kelt:

4500 forint és így még mindig olcsóbb volt felutazni 70 kmről, míg megvárni és megvenni helyben 6ezerért..

 

Egyébként a téma címére reagálva az első benyomásaim nagyon kellemesek és pozitívak:)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

avengir
Kelt:
Kelt:

Ma du.-n megveszem, éjjel kiolv, aztán holnap kritika.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

massza
Kelt:
Kelt:

Még nem olvastam minden oldalát, egyenlőre a számomra kérdéses témákat olvastam csak meg.

 

A külalak nekem tetszik, a kemény borítás pedig csak üdvözölni tudom. A rajzok számomra rendbe vannak. Tehát a külcsinnél minden ok.

 

Örömmel láttam, hogy bizonyos varázslatok és diszciplínák át lettek írva, egyensúly és játszhatóság szempontjából. Sajnos láttam olyat is, ami nem változott pedig kellett volna. (pl: Testhőmérséklet változás) Persze lehet, csak engem zavar, hogy egy MF-es pszí-használó bármikor láthatatlanul és nyomtalanul megölhet egy embert.

 

A szabad pontos generálással szemben előítéleteim vannak, de mivel még nem rágtam át magam rajta, így az is előfordulhat, hogy most frankót látok és megszeretem.

 

A fegyverek átírásában láttam jót és kevésbé jót, de erről majd csak akkor értekezek mélyebben, ha gyakorlatban is látom használni.

 

A páncéloknál nem láttam különösebb változást, szerintem pedig jó lett volna. A teljes vért még mindig 6 Sfé-t ad, ami a tőr d10 sebzése ellenébe kicsit furán hat nekem. (persze lehet ez is csak nekem fáj:))

 

Ez már tényleg szőrszál hasogatás, de kíváncsi lettem volna, hogy a készítők mennyi stp-re becsülik egy átlagos fa ajtót, egy erősített faajtót, ne adja ég, egy kétszárnyú kaput. Sajnos az Stp táblázat nem tér ki erre, pedig a kalandozók gyakrabban akarnak szétverni egy faajtót, mint egy kőoltárt.

 

Jó volt látni, hogy végre a harci lónak is adtak egy kevés harcértéket, a bestibe sajnos naon alálőttek. Az elementálok erősítését is üdvözöltem, ezért furcsa is volt, hogy a gólemek viszont nem lettek „elég” erősek, persze ez szvsz.

 

Összegzés: eddig olvasottak nem tűnnek rossznak, adott részei biztosan fel lesznek használva, kérdés mindössze, hogy a generálási és képzettség rendszer elég meggyőző-e ahhoz, hogy a régi megszokott Af-Mf-ről áttérjek az 1-5 fokra (az Új Tekercseknél ez nem sikerült)…

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Alfdam
Kelt:
Kelt:
2, Az előnyökből azért nem akartunk többet a könyvbe bele tenni, mert a fórumon úgy találtuk, hogy mindenkinek lesz saját ötlete...

 

Na ez már rosszul kezdődik... :rohog: kíváncsian várom a RENDES meglátásokat.

(Kit érdekel mennyi STP-je van egy faajtónak?! Atyám. :ok: )

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Lanis
Kelt:
Kelt:

ŐŐŐ... hát mitis lehetne mondani...

Sikerült úgy hozzáférnem egy példányhoz, hogy békében, egy-két órát rááldozva átlapozzam (közel sem volt elég idő, de kezdetnek megteszi), és szerintem frankó lett. Vannak amik ugyan nem tetszenek, de hát senkinek sem lehet a kedvére tenni.

Ha valamit sajnáltam, akkor az a nyavajás pontelosztósdi, és az 5 fokú képzettségrendszer, mert már az ÚT-nél sem tetszett, és bár meggyőző ez a könyv, nagyon aggódom, hogy nem fogok egyhamar vele játszani.

Ettől az "apróságtól" eltekintve, csak annyit tudok mondani, hogy ha valaki mégis morogna, az lapozza végig az INOMI féle AK-t, és hamar rájön, hogy milyen jó kis könyv ez... itt még van tartalomjegyzék is! :ok:

 

Lanis

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zirdano
Kelt:
Kelt:

Hali!

 

Követ reám, megvettem a könyvet :nyenye: (így segítve a következő regények kiadását).

 

Véleményem – 3 óra olvasás után:

 

Külcsín és olvashatóság rendben van, külön öröm, hogy kereszthivatkozást alkalmaztak! Végre valaki eljutott ide is.

 

belbecs:

Jó: harci körök és a mágia szabályozása, mágiák helyretétele (bár maradtak még tartalékok a következő szabálykönyvhöz is). :D

 

A tartalomjegyzék jó!

 

A fajok és a hátterek ötlet nekem tetszik, de sajnos – mivel nem elosztásos generálást használunk – ezért nem tudjuk alkalmazni. (marad a hsz)

 

Rossz: Szvsz nagyon rossz: szabad elosztásos rendszer, vásárolható Kp, Kep, Hm egyebek. Van akinek ezt tetszik, nekem nem. Ez volt anno az aranyban. Kipróbáltuk és nagyon messzire hajítottuk, mivel elszállt karakterek jöttek ki. (nem lehetett nekik mesélni rendesen). Ha most kellene összeállítanom egy kalandozót, az papi/varázslói háttérrel lenne, de szintlépésenként harcos vásárlási utat követne (lenne egy kevés varázsereje és jó harcos lenne). Nem lenne igazi pap/varázsló, de a papokat/varázslókat amíg a védőmágiája tart megközelíti és leveri, a harcosokat meg leveri és/vagy levarázsolja.

 

Specializált kasztokat, mint pl. egy rendes HM-t, vagy fejvadit - hasonlóan az aranyhoz - nem tudnék létrehozni (a HM külön szívás! a pszi miatt). :rohog:

 

A mérgeket, próbákat nem tették rendbe (ami nem baj, mert a házi szabályunk már régen kezeli ezt) :ok:

 

Az íjászok mind halottak. Már a régi rendszer is rossz volt, de itt megadták a végső lökést. El sem tudom képzelni, milyen CÉ-t akarnak adni az íjászoknak ahhoz, hogy játszhatóak maradjanak. (szívesen megnéznék egy általuk kidolgozott íjászt, akire két városőr támad cikk-cakk futással) Az elfeknek annyi. (Nem baj ezt is kezeltük :rohog: )

 

A páncélok nem lettek át, illetve kidolgozva! (Nem baj ezt is kezeltük :rohog: )

 

 

Szumma: javaslom megvételre két okból: 1., van benne néhány jó ötlet, 2., támogassuk a készítőket, hogy ne lanyhuljon a lelkesedésük.

 

Azonban, ha van már egy jó házirendszered és nem veszed meg, akkor sem kell sírni, amennyiben valaki megveszi a csapatból és beemelitek a jó ötleteket.

 

ennyi

Link a témához
Megosztás más oldalakon

csatacsiga
Kelt:
Kelt:

Szabad osztásos rendszer:

Először én is ódzkodtam tőle, de nekem tetszik :rohog:

Elszállt kari sztem nem egyértelműen definiálható. Ha azt nézzük, hogy csak HM és FP, akkor nincs KP, se pszi (ha kell persze), stb. Szociális képzettségek nélkül pedig (legalábbis nálunk) általában halottak a karakterek (rossz embert sért meg, nem ismeri a helyi szokásokat, stb). A kihegyezett kari lehet jó vérpistike, de szerintem abszolút nem szórakoztató vele játszani (egyáltalán nem tud beleszólni a szerepjátékos részekbe, nincs ismerete semmiről, épp ezért ötletekkel is hadilábon áll, stb.)

Tény: Lehet elszállt karaktert összehozni, csak nem érdemes :rohog: :ok: . Szerintem :D :rohog:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zirdano
Kelt:
Kelt:

Még valami rossz:

 

lefegyverzés/fegyvertörés. A mi mesélőnk - tisztelet és dicsőség neki, az ő végtelen bölcsességében - az ellenfeleket sem hülye gyerekként kezeli. Mivel a néha találkozunk "kalandozókkal" akik nem városőrök (bár hadrenddel és közös harcmodor képzettséggel így is nagyon veszélyesek), ezért bizony óvatosan bánnunk a tápgyanus/determináló képzettségekkel. Ilyen pl a lefegyverzés (fegyvertörés - bár ez mágikus fegyverekkel kivédhető :rohog: ). Nagyon rossz következményeket szokott eredményezni, amikor a karakterem kezéből kiütik/vagy eltörik a kardot. Itt az szvsz. kis levonás miatt ez könnyen bekövetkezhet. (Nem baj ezt is kezeltük :ok: )

 

kötelező sebzés!!! Felvitték a sebzéseket, a páncélok maradtak - már ez is halálos kombó, de a kötelező sebzés (emlékezetből, ami sajnos eléggé korlátos) levitele 5fp/1ép. betette a kaput, különösen azzal a szabállyal, miszerint a végtagok bénulhatnak vagy csonkulhatnak. pl kar esetében teljes ép/5 (ami tegyük fel 2-3 Ép) Mivel eléggé nagy esély van a fegyverfogató kezet ütni (emlékezetből, ami sajnos eléggé korlátos) hiszen nem kell célozni, elég csak 5-6-7-st dobni a kockán a sebzés kidobásakor, így hamar sok csonka és béna csapat futkározhat Ynev tájain. :rohog: Kivéve, ha sok magasszintű papot mesél be a KM)

 

ennyi2

Link a témához
Megosztás más oldalakon

galu22
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Aki megvette:

 

Van kidolgozva védelem (papi oltár, varázslói jel, mittomén) boszorkány, varázsló, bm, pap mágia ellen?

 

Arra gondolok, hogy a különböző seregek, toronnal határos mezőgazdasági övezetek hogyan védekeznek a mágia ellen?

 

 

Képes-e egy varázsló egy 'halálmadárral' (irányított, zónajeles galamb) tönkretenni egy sereget (felbontja az alakzatot, stb), illetve megmaradt-e az a dolog, hogy a varázsló mindent tud, mindent jobban tud, mint a harcos, tolvaj? (és csak azért nem csinálja, mert ő varázsló, pedig képes rá)

szerkesztette : galu22
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Zirdano
Kelt:
Kelt:

Csatacsiga!

 

Igazad van.

 

Sajnos nekünk nem jött be játéktechnikailag, ezért írtam, hogy szvsz. Nehéz volt a km-nek ellent mesélni. Az ellenfelek nem buták, ezért a papokkal varázshasználókkal kezdenek, ha lehet. Ők is élni akarnak, akkor támadnak, ha esélyük is van túlélni) Ha a papok nem vesznek hm-t (mert minek is?), akkor gyorsan vége a mesének. Ha vesznek is Hm-t, de a harcos sokat vesz (kevés szociális képzettséggel is lehet szines karaktert csinálni, sőt nem is kell hozzá (elég egy legenda af és ő a nagy mesélő, de egy gladiátort sem az eszéért szerettek) akkor is annyi.

 

És mi van a paplovagokkal? nekik mit is veszel? vagy az arel pappal? képzettség vs. hm vs. fp vs kegypont.

 

fejvadi - sok képzettség kell, kell a pszi is, kell a hm is, kell az fp is, később, ha valaki akar, akkor már kell a kegypont is.

 

Ezek a kasztok tényleg nem fognak elszállni, de talpon maradni sem :-)

Link a témához
Megosztás más oldalakon

bodzatea
Kelt:
Kelt:

Aki megvette:

Mennyire komplikált a karakteralkotás? Mennyi idot vesz kábé igénybe, átlátható-e, ilyesmik.

Link a témához
Megosztás más oldalakon

EwiL
Kelt:
Kelt: (szerkesztett)

Lanis:

 

Eleg gaz szvsz ha az inomis ize atlapozasa utan van az az erzes, h "egeszen jo kis konyv ez".

 

Zirdano:

 

Ha csak nehany jo otlet van benne, akkor szerintem ennyi penzert sok. Az meg, h tamogassuk a keszitoket pfff.... Akkoris, ha csak nehany jo otlet van benne, es akkoris, ha netan fergetegesen sok hulyeseggel teletuzdeltet irtak/irnak/irni fognak? Ergo, barmit irhatnak ezentul (is) a keszitok, mert "tamogassuk oket"...

 

 

A konyvet nem vettem meg, meg csak nem is lattam, es karacsonyig eselyem sem lesz latni. Semmisnek (vagy legalabbis NULL nak) tekintem az elozmenyeket, es csak a hozzaszolasokbol szurom le, amit lehet.

Eddig nekem az jon at, h "van benne par jo otlet, megkulonbenis vegyuk meg, mert csak"...

szerkesztette : EwiL
Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hellguard666
Kelt:
Kelt:

Zirdánó:

 

fejvadi - sok képzettség kell, kell a pszi is, kell a hm is, kell az fp is, később, ha valaki akar, akkor már kell a kegypont is.

 

Mert miért is? Azért, mert anno az elszállt, übertápos fejvadász mindenben a topon volt? :ok:

 

Szerintem egy fejvadásznak sok, specifikus alvilági képzettség kell, türhető harcérték - kicsivel jobb mint egy tolvajnak -, átlagos fp - de az az alatti se feltétlen baj, elvégre nem arra készül, hogy harcoljon, hanem hogy öljön -, a pszí meg luxuscikk. Ha elég kemény és tapasztalt lesz, majd tanítanak neki a klánban - elvégre drága és ritka az oktató, és a tanulás is évekig tart - addig meg valahogy kihúzza az új módszerekkel amivel a ME-t lehet feljebb tolni.

 

Kegypont meg minek neki? :rohog: Hát mi ő, Jadis a Renegátból?

 

Sajnos nekünk nem jött be játéktechnikailag, ezért írtam, hogy szvsz. Nehéz volt a km-nek ellent mesélni. Az ellenfelek nem buták, ezért a papokkal varázshasználókkal kezdenek, ha lehet. Ők is élni akarnak, akkor támadnak, ha esélyük is van túlélni) Ha a papok nem vesznek hm-t (mert minek is?), akkor gyorsan vége a mesének. Ha vesznek is Hm-t, de a harcos sokat vesz (kevés szociális képzettséggel is lehet szines karaktert csinálni, sőt nem is kell hozzá (elég egy legenda af és ő a nagy mesélő, de egy gladiátort sem az eszéért szerettek) akkor is annyi.

 

Én még nem láttam az új könyvet, de emlékeim szerint régebben is több HM-et "vett" a harcos szintenként. Viszont azt sose nem értettem, hogy mi a túróért van egy átlagos Krad papnak 8 HM-e szintenként? Az agresszív könyvmolyok elleni harcban gyúrta ki magát? :rohog:

 

Egy papnak kell képzettség, tudományos, világi, meg ami még passzol istenéhez és a stílusához, átlagos FP, átlagos pszí és elsőrendüen Kegy. De ettől miért lenne gyorsan vége a mesének? :rohog: Nem kell olyan történetet mesélni, ahol minden sarkon vérszomjas bigyók leselkednek a csapatra, azt a keveset meg úgy kell kihegyezni hogy a harcosok - hátsó mágikus supporttal persze, hogy a pap se unatkozzon - meg tudják oldani. Ez szerintem messze nem lehetetlen, hiszen már a régi ETK-ban is megoldható volt!

 

Peace and happiness!

Link a témához
Megosztás más oldalakon

ranagol60
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Első meglátások:

 

A könyv nagyon retró, talán az én flancos ízlésemnek túlzottan is. 2007-et írunk (még másfél hónapig), szerettem volna egy olyan kötetet a kezembe venni, amin ez látszik is. Nem azt mondom, hogy legyen szépennyomott D&D-könyv, de az olvashatóságot, a kezelhetőséget, stb. sokban segítette volna, ha nem ragaszkodnak a tördelésben/szerkesztésben ennyire az ETK stílusához, mert ez így nekem nagyon puritán.

 

A borító szép, idézi a régi M*-t, ami a rajongótábornak épp elég ahhoz, hogy beleszeressen. Zöld, márvány, pentagramma, M*-os font, és persze keménykötés.

 

A hasznos terjedelem 509 oldal, emellett van még hátul vagy négy oldalnyi reklám. Csakugyan van tartalomjegyzék is, ami viszont csak két oldalas - egy részletesebbel szívesebben kiegyeztem volna (egy átlag D&D kötet esetén kb. feleekkora oldalszámra jut hasonló hosszú tartalomjegyzék, az AK-hoz utólag elkészült változat pedig 9 sűrűn szedett oldal a 600-ra). Az elejével még nem is lenne probléma, de a kötet végének a tartalomjegyzéke (394-506. oldalak) mindössze 12 cím. :\

 

Azt mondják, az oldalszám nagy úr, de egy kicsit igényesebb kivitelezésért én kiadtam volna valamivel több pénzt. Például nem ártott volna, ha az alcímek mindig szépen elkülönülnének, de ehelyett sajnos annyi mindent zsúfoltak egy oldalra, amennyit lehetett.

Sok szempontból jogosan szidják a d20-as alapkönyvet, de áttekinthetőségben (a tartalomjegyzéket leszámítva.... :ok:) köröket ver az UTK-ra.

 

Szóval a szedésre érdemes lett volna jobban rágyúrni, de hát végülis nem tragikus ez így sem.

 

A következő szörnyű megbotránkozásomat a karakterlap keltette. A kalsszikus "négyoldalast" visszavették két oldalra, a design pedig nagyon minimalista lett - ennél sokkal komolyabbat vártam volna. Pozitívum, hogy végre helyt kapott a képességek közt az érzékelés, meg az sem éppen negatívum, hogy az első oldalon vannak a gyakran használt statisztikák, de egyrészt a korábbihoz képest sokkal kisebb dobozokkal kell kiegyeznünk, másrészt sokkal zsúfoltabb lett ettől az egész oldal (arról az apróságról nem is szólva, hogy a vértezet és a pajzs számomra érthetetlen okból a fegyverektől és harci statisztikáktól eltérő oldalra került, pedig szerintem eléggé egybe tartoznak ezek is). Pozitívum viszont, hogy a KÉ/TÉ/VÉ/CÉ dobozok a korábbi helyükről a fegyverek dobozba lettek integrálva, ahol legalább logikus helyen vannak. :rohog: A képzettségek és felszerelés dobozok megmaradtak, az előbbinek azon logikátlanságával együtt, hogy a képzettség neve után nem a foka áll, hanem a rááldozott KP mennyisége (vagy ez csak szerintem zavaró?).

 

Kapunk még két térképet is, egy politikaival, amit szerintem kár volt egyáltalán beletenni, ugyanis nem sok lényegi infót tartalmaz, illetve egy pofásabb, újrarajzolt, kétoldalas domborzatival, ami plédául középen már illeszkedik. :rohog: Ha jól tudom, a kiadó tárgyal a Szürkecsuklyásokkal, remélem egy nap az ő térképeiket fogom a hivatalos kiadványok végében viszontlátni.

 

A karakteralkotás fejezet inkább koncepciójában új, mint tartalmában. A játszható fajok (ember, elf, félelf, udvari ork, törpe, kyr származék) leírása a korábbi kötetekhez képest sok újdonságot nem hoz. A magam részéről szívesen vettem volna, ha a korábbi fajokkal kapcsolatban nem alkalmazzák a megnyirbálás módszerét, azaz szvsz belefért volna még a sorba az amund és a jann, talán a wier, meg egy kis jóindulattal a khál is. Nem mondom, lett volna rajtuk mit átgondolni, de azért Ynev nem teljes nélkülük.

A rendszer az UT pontelosztásos vonalát követi/fejleszti tovább, kb. abba az irányba, amit annó M.A.D. és a Reneszánsz lefektetett. A fő tulajdonságok (amik változatlanok, annyi különbséggel, hogy a M*-ból ismert Szépséget felváltotta a D&D-ből ismert Karizma) között pontokat kell szétosztanunk. A fajok befolyásolják, hogy melyik képességünknek mennyi a maximuma (hozzá kell tennem, hogy a fajok hatása itt szerintem lehetett volna egy kicsit drasztikusabb is, ilyen szempontból nem érzem igazán ki a súját egy fajnak, azaz attól, hogy félelfek maximális gyorsasága 19 lehet, de maximális ereje csak 17, valahogy még nem lesz vonzóbb számomra a faj), illetve a már megszokott különleges képességekkel látnak el minket. Ha ez megvan, vásárolhatunk magunknak háttereket (amik eléggé vegyesvágottnak tűntek első olvasásra), melyek árát a szintlépésenkénti 50 KAP-ból vonjuk le (érdekes módon minden egyes szinten... ezen lehetett volna még csiszolni). Ami innentől következik, az viszont számomra pozitívum: a szintenként kapott 50 KAP-ból a Reneszánszhoz hasonlóan lehet fejlődni, azaz mindennek (FP, HM, KP, MP, PP, KegyPont, stb.) adott ára van, és a szintenkénti kapot tetszés szerint oszthatjuk szét. Más vallásúaknak ez szentségtörés lehet, de nekem már a Reneszánsz idején is tetszett. :rohog:

A szintlépést egységesítették, tehát innentől nincs az a furcsa paradoxon, hogy Alyr Archon boszorkányként ugyanennyi TP-vel 10 szinttel magasabban lenne, mint varázslóként. (Ezt annó háziszabályként én is bevezettem, a különbség annyi, hogy amíg én az ETK számadatait átlagoltam le, addig a szerzők újragondolták a TP-mennyiségeket, és kevésbé elszállt számokkal dolgoztak. Aki emlékszik még az ETK-ban a szintlépés táblázatok végén lévő "Minden újabb szint megszerzéséhez +43000 Tp szükséges" szöveghez, az majd a keresni fogja az első számjegyet a Tp-mennyiség elejéről, itt ugyanis a 20. TSz 19000-21000 Tp, és minden további +3000.)

 

A képességpróba sajnos továbbra sem változott, maradt a képesség-10 alá k10-zel rendszer, amit sokan joggal kritizálnak. A magam részéről itt szívesen vettem volna egy CoC Classic-hoz hasonló ellenpróbás-százalékos rendszert.

 

Hamarosan kivégzem a Klánokat, utána újabb info-feeddel jelentkezem.

 

Tisztelettel:

R'naggol

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Noro
Kelt:
Kelt:

Üdv

 

Állítom, a magus alapkönyv-gyűjtés szórakoztatóbb, mint a S éjre vált a nap-gyűjtés :nyenye:

 

Külsőre tetszetős. Kívül szép zöld, ezért a továbbiakban Új Zöld, röviden UZ (ez legalább tuti nem félreérthető). Belül fehér papíron fekete tinta, ahogy sztem egy könyvnek ki kell néznie. Az illusztrációk közt vannak izé-kategóriásak (pl. udvari ork 23.o, a 153.oldalt pedig rögtön elneveztük padlóváza-csendéletnek: mind a nézőpont, mind a bal oldal levágása nagyon szerencsétlen). A szövegből talán a példákat ki lehetett volna jobban emelni: momentán úgy vettem észre párat, hogy a szemem sarkából kiszúrtam egy-egy ynevi tulajdonnevet.

 

Haladjunk tehát sorban (ma elég sok szabadidőm van :ignore:), mint anno néhány szépemlékű Rifts kritikában tettem vala.

 

A bevezetőben a kifejezésgyűjteményt nézegettem. Nem nagyon értem, az infra/ultralátás miért is alapfogalom. Ennyi erővel a teleknézis, tűzgolyó és pár más gyakori fogalom is idekerülhetne. Csak annak sem lenne értelme. A mértékegységek itt szerepelnek, ez helyes, de lehetett volna talán táblázatos formában (nem folyó szövegben). Időszámításról az egész könyvben semmit nem találtam - ez is egy megoldás, csak így az a pár évszám teljesen a levegőben lóg. Az első valódi rossz hír, hogy a tulajdonságpróba továbbra is a 10 feletti résszel operál. Azaz ha Béla paraszt odadobja a kapát Józsi parasztnak (ügyesség 9), és Józsi parasztnak nincs vonatkozó képzettsége, úgy hókon nyomja magát a kapanyéllel, hogy öröm nézni. Mert ugye nem tud megdobni egy átlagos ügyességpróbát.

 

Következik a szokásos "kalandozók" szöveg, előtörténetből viszont írtak egy újat. Jellemek kiegészültek jellemvonásokkal, de ezek is jellem alá vannak rendelve (pl. élet - békés, barátságos, káosz - hazug, lobbanékony).

 

Aztán karakteralkotás. Én mondjuk azzal kezdtem volna, hogy előbb a tulajdonságok (135 pont), aztán a KP, HM, Fp, PsziP, Mp, KegyP (50 KAP), ők fordítva írták. A KAP-elosztási táblázat 3 oldalon belül kétszer szerepel. Az 50 KAP-ot aztán minden szintlépés után el lehet osztani, ugyanazokkal az átváltási arányokkal (ill lásd később)

 

A fajok elég röviden vannak lezavarva, mondjuk ezen a helyen nem is kell sokkal több (azért az udvari orkokról egyszer majd valahol kéne egy rendes leírást rittyenteni, hogy miért jók meg érdekesek - mert sztem pl azok). Kíváncsi leszek, hogy az elfek nekromancia-érzékenységének lesz-e ezúttal jelentősége, vagy még mindig csak pár halál szférás varázslatra érvényes. A félelfeket gondolom ezen a ponton már nem lehet kiirtani a világból. Nagy kár... Ha rajtam múlik, biztosan "kifelejtem". A kyr származék játéktechnikailag elég érdektelen, ennyi erővel ember is lehetne sztem.

 

Kasztok vs fajok táblázat: he? Már kezdtem remélni, hogy ez a marhaság elsüllyed a történelem homályában... Egyébként pl. az, hogy elf lehet pap, viszont törpe nem lehet dalnok, udvari ork pedig szinte semmi nem lehet (csak harcos, tolvaj, bm), még irányelvnek is komoly képtelenség. Legalább a törpe varázslót nem tiltják, mert akkor már teljesen AD&D-ben érezném magam. Szóval ezt csak azért nem húzom át vastagon, mert egyelőre szeretnék vigyázni a kötetre.

 

Tulajdonságok: szépség helyett karizma (így talán kevésbé lesz dump stat), és van érzékelés. Nagyon helyes. Viszont az még mindig nem világos, hogy akinek gazdagabb az érzelemvilága, az miért kiegyensúlyozottabb egyúttal.

 

Hátterek. Erről már esett szó itt a fórumon: ha X KAP-ot ezekre költesz, akkor minden szinten 50-X pontot oszthatsz csak el. A legtöbb cucc egyébként 1 pontba kerül, vagy 2-3-ba, csak a mágiatagadás (pl. barbárok ME-je) mehet fel 5-ig, illetve a klánok, rendek 5-nél kezdődnek. Ez annyiból rendben levőnek tűnik, hogy az iskola az, ami a további fejlődésedet alighanem a legjobban befolyásolja. Mások nyilvánvalóan játékegyenúly miatt kerülnek annyiba, amennyibe (pontelosztós rendszerek örök dilemmája, hogy ha gazdag vagyok, miért vagyok kevésbé képzett, hiszen ez irl aligha logikus). Jó pont, hogy végre leszögezték, mi a helyzet a mágikus tehetséggel: ti. vagy minden emberben megvan a mágia képesége (más kérdés, van-e hozzá gógyija), vagy kell valami plusz, ami vagy veled születik, vagy nem. A kérdés eldöntetett: kell. Tehát van mágikus fogékonyság háttér. Ami meglepett, hogy pszí érzékenység is van, tehát még ehhez sem elég a magas szellemi tulajdonság(ok) megléte. A faj is háttér, meg az isteni kegy is (ez utóbbi nem világos, megszerezhető-e később: a szöveg szerint 1. szint után csak iskola vehető fel, de ezzel tudnék vitatkozni). Ide tartozik a vagyon (ami úgy tűnik, mindig jövedelmező földbirtokot jelent - tehát pl sikeres üzletet nem?) és a nemesség, illetve van pár "harmadik szem" alá tartozó cucc - ezt meglepő, hogy ide tették, főleg, hogy a pszí alatt vannak más aspektusai, de van benne logika. Az mondjuk furcsa, hogy valaki lehet nem pszí érzékeny, miközben látja a szellemeket.

 

Szóval akkor kasztok. Mert sztem azok. Rögtön egy általános harcossal kezdenek, akinek van 12 képzettsége. Mi a teendőm, ha én ezeket karakteralkotáskor meg akarom változtatni? (Plusz itt látszik, hogy vannak %-os és nem%-os képzettségek, ami sztem marhaság, de erről majd a megfelelő helyen). Szerepel egy csomó javaslat, ilyenek mint: szintlépésenként általában 10 ponttal növeli a HM-ét, átlagosan 7-tel az Fp-t, stb. Jobban lehetne hangsúlyozni, hogy ezek csak javaslatok. Találunk még egy "átlagos 1. szintű harcost" teljesen legenerálva, ami NPC-ként bizonyára hasznos lehet. Az eddigiek nagyjából a többi kasztnál is hasonlóan szerepelnek majd. (gyk. nem mindegyik indul 12 képzettséggel, ezt csak azért írtam mert az ET-ben feltűnően kevesebb volt egy alap harcosnak)

 

Iskolák: rögtön elsőnek az amazon. Meglepő... Erre volt igény? Vagy a maximális változatosság elve érvényesül? Itt a másodikra tippelnék, de lejjebb nem leend kedves eme nemes elv? Egyszóval én ezt rögtön lecseréltem volna mondjuk valami lovas-íjászkodós népségre, amiből ugye Yneven rengeteg van, de az UZ-ben egy sem.

Barbár: gondolom ez jó ha van. De mi az, hogy ingyen megkapja a mágiatagadást tetszőleges pontértéken? Egy barbár karakter számára az asztrálpróba levonás (ami a háttér egyetlen valódi hátránya) sztem nem komoly hátráltató tényező.

Erigowi számszeríjász: meglepő választás a lövész-harcos szerepére egy nyílpuskás, de a leírás alapján (elit gyalogos portyázó) nem érdektelen. Hogy az elit számszeríjász történetileg mennyire hiteles... de úgy döntöttem, hogy az ilyen kérdésekbe nem megyek bele, ha magusról van szó :rohog:

Gorviki siedon: a könnyű fegyveres harcosra jó választás

Predoci vértes: a nehézfegyveres harcosra szintén jó választásnak tartom.

Viszont mindkét utóbbi nemes, így van két világvégéről szalajtott harcosunk, két nemesi harcosunk, és csak egy szál közrendű de civilizált emberkénk. Itt már kezd rossz irányba húzni a statisztika, főleg hogy lovagok jönnek doszt.

 

És bár abszolút egyetértek azzal, hogy a gladiátor mint külön kategória felesleges, a harcosok alatt egy iskolát mégis jó lett volna szerepeltetni.

 

Ja, még egy: sehol nem látom, hogy az iskola képzettségei hozzáadódnak az alap harcoshoz, vagy helyette vannak? (Ez később ki fog derülni, kizárásos alapon)

 

Lovagok: a "shadoni torna 3 szabálya" sztem már az 1.0-ban is olyan volt a kasztleírásban, mint tehénen a gatya, de most sem sikerült máshova tenni.

A lovagnak nincs pszíje (ez persze nem meglepő, de örülök, hogy a megszokás mégsem olyan nagy úr).

Feketerend: ezt már láttuk, my reaction is: "kell ez nekünk?"

Marico con Rabora: pláne, hogy ez is egy rohadt ranagolita bagázs. Mondjuk az előbbinél sokkal több fantáziát látok benne.

Isten Kardja: shadoni banda

Krad Lovagrend: ez meg erigowi.

Igazából engem a lovagok sosem izgattak, a harcosok és a paplovagok között mindig másodlagosnak tartottam őket. De így, hogy a paplovagoknál ugyanezek a vallások lesznek majd, felmerül, hogy nem lehetett volna-e másokat keresni?

 

Fejeket vadászók: ingyen pszí érzékenység háttér. Gondolom ez azt jelenti, hogy csak pszí érzékeny taníványokat vesznek fel, mert fordítva eléggé izé lenne.... Itt 4 képzettség-lista van (harcos, orgyilkos, felderítő és testőr), és az iskolák képzettségeket már nem is adnak. Pontosabban könnyebben tanulhatóakat adnak, csak ingyeneseket nem. (Ezek a könnyebben tanulható skillek mindig folyó szövegben vannak elrejtve, nem táblázatosan). A Vértestvéreknél nem szerepel a kobratánc, csak annyi, hogy tudják forgatni a fv-kardot. Az Anat-akhan specializálódhat pszí-használónak, papnak vagy varázslónak (cascadis, mediator, transceps) - odjuk nincs :rohog: Az Ikreknél van árnymágia (4 egész spell mondjuk nem sok). Az Embevadászok szövege eléggé nyúlfarknyi, főleg a Zikrek után, és ők a Slan pszíben tudhatnak jeleskedni (asszem ilyen szókapcsolat a magyar nyelvben nem ajánlott :sor:)

 

A tolvajnak van alapverziója és 3 altípusa (zsebes, hamisító, besurranó). A klánok megint csak könnyített képzettségeket adnak. A Kobrák misztikus izéket, a Csodaművesek minden képességet, de csak alacsony szinten, a Csuklyások (nem tudom, levédte-e valaki a nevet :ok:) pedig nagyvilági dolgokat tanulnak.

 

Bárdok: (ezt meg hívnák bárhogy másképp, trubadúrtól skaldig, de pont a bárd a legkevésbé idevaló. de asszem ez is olyan, amit már nem lehet kiirtani). Szóval én nagyon nem értek egyet azzal, hogy a dalnokoknak a mágiahasználat alapvető tulajdonsága lenne. Itt megint van egy alapkaszt, és az "iskolák" ettől különböző skilleket adnak.

És itt vagyok megzavarodva, mert már kezdtem meggyőződni arról, hogy az alap és speci skill-listák nem adódnak össze. Akkor viszont hogy van az, hogy pont a Lombhullás árvái nem kapnak bárdmágia képzetséget, amikor a szöveg szerint jeleskednek a dalmágiában?

Na, a típusok:

Aszisz énekmondó: a köznépi, csavargó muzsikus példája. Alvilági izébizék, könnyű fegyverek, mágiáról szó sem esik (de a a listában ott van)

Lombhullás Árvái: előkelő művészlélek, vagy nagyvilági szélhámos. Tiltott képzettségei vannak (pár alvilági dolog) - sztem ez felesleges. Elég lenne egy figyelmeztetés, és nehezítés.

Vándorló dalnok: meglepő módon (a név sztem nem találó) ez az ilanor csatabárd... izé harcibárd... szóval a kommandós-zenészek, akik rövid, célzott sorozatokat adnak le lantjukkal, és még jó, hogy sztálinorgonán nem játszanak :D

Sötét bárd: (avagy Kormos Fejsze az apacsok főnöke) főleg Gorvikhoz kötik, de ez tulajdonképpen a szociopata és egyéb dark művészek sablona.

 

Harcművészek: itt az egészalakos képen eléggé meglepődtem. Káoszfattyú ez vagy aquir bio-borg? De valszeg csak a tetkói sikerültek kissé bizarr formájúra. Jó pont, hogy a slaneknek (mai napig nem tudom, ez magas vagy mély hangrenddel ejtendő-e) csak egy képzettség-listája van. Ez ugyebár arra utal, hogy a kardművész nem külön állatfajta, csak olyan hm, aki éppen egy kardos stílust űz. Ezzel együtt csak sikerült mindkét kardos stílusba becsempészni a vértviseletet, ergo a szamuráj élt, él, és élni fog... legalábbis valamilyen szinten.

A pusztakezes stílusoknál a 4 régi, őselemi stílust sikerült (remélhetőleg) véglegesíteni. A kéz-láb történet megszűnt, csak pusztakezes (vagy ha úgy tetszik, "test") támadás van. Illetve létezik a nisen-kard, a shien-eknek pedig botja van. És jé, az Avad és a Nisen is használ egy-egyfajta (nagyon könnyű) védőöltözéket.

A kardokkal lehet udvari irányzatot és a harc útját választani. Előbbi meglepő, én a tiadlani nemességet inkább kardmesterként (nem slanként) képzeltem el.

 

Papok: na, itt egyértelműen le van írva, hogy van egy mindenkinek szóló skill-lista, és az egyes egyházak ehhez adnak hozzá képzettségeket. Ebből gondolom, hogy a többinél (harcos, bárd) nem így van...

Egy- és félházak (hülye poén :rohog:): Domvik (csak a valódi atyák, boszivadászok és egyebek nem), Ranagol (elvileg a gorviki, de nyúzóbicska és hasonlók nincsenek említve), Arel (itt mindhárom irányzat szerepel), Kyel (az ismert dogmák szerepelnek, plusz a tápos páncél és ingyen pszí), Sogron (ordani is, ezek tűzvarázslósága is kontárkodhatnak) és Tharr (megint alap, sanquinator(?) nincs említve)

 

2 egyedi, 2 pyar, 2 kyr. Igazságos megoszlásnak tűnhetne, de sztem a pyarok el vannak nyomva...Az Arel és Kyel-pap lehet jó kalandozó, de sztem a Dreina- és Antoh-papok ott vannak a legfontosabbak között, ha a világot nézük.

 

A paplovagos gyűjtemény szimpatikusabb: Darton, Domvik, Dreina, Krad, Ranagol, Sogron, Uwel.

Érdemes azonban megnézni, hogy Domvik másodszor szerepel, Krad szintén (lásd lovagok), Ranagol negyedszer (aargh!), Sogron is másodszor, de neki még a java persze hátravan! Ehhez képest Ranil igazán kaphatott volna valamit (preferáltan sztem paplovagot), és talán más istenek is befértek volna. Szvsz az extra-különlegességet az amazon helyett egy Gilron-pap sokkal jobban képviselte volna :P

 

Boszorkányok: egyetlen képzettség-lista, amit 5 iskola is használ. Fáradunk, vagy mi van? (Olcsón tanulhatók persze itt is vannak)

Livinai gyülekezet: politikus rend, plusz szakrális titkok.

Maida Saluquas: krániak. Véleményemet lásd Feketerend. Ehelyet valami gorvikit kellett volna betenni, az ugyanis egy darab sincs az egész UZ-ben.

Stella Prosylens: ervek (valami Rúnából), plusz szakrális titkok.

Alidaxi rend: mindenféle titkos mágiák.

Ezer Fátyol Nővérei: egy (tudtommal) új, dzsad szekta, érdekes képességekkel (táncmágia)

 

Ja, az egészoldalal felvezető kép nem igazán azt a hatást kelti, amit sztem szándékozik. Nem a PPL idevágó képanyagát hiányolom, de ez azért...

 

Boszmesterek: itt sikerült 3, játéktechnikailag is gyökeresen különböző iskolát öszehozni, de gorviki megint nincs közte! A boszorkányság országa, meg ilyen izék...

Aszisz Vérkelyhesek: afféle nagyvilági varázstudók.

Ascens Morga: toroni méregkeverők

Hergoli villámmesterek: tudjuk, miről van szó.

Itt jelenik meg talán a legjobban (és a renegát tűzvariknál) hogy a fejlesztők végre a regényekből merítenek ötleteket. Jó pont.

 

Miért jár minden varázstudónak ingyen pszí háttér? Főleg bm és tűzvari érthetetlen...

 

Akkor a tűzvarázsló: semmi meglepetés. Szerepel az ordani 3 rend (pont olyan zavarosan állnak össze, mint a 2TK-ban), és a 3 irányzat. Van ugye a harcos, a pap és a godoni pszí-használó (a Fény ösvényén speci varázslatok viszont úgy látom, nincsenek). És van az Aschaon, ami nálam speciel pentádostul nincsen, de Tűzmesterek tuti lesznek, valahol északon :D Bár mintha valamelyik regényben azt olvastam volna, hogy a légelemhez is konyítanak keveset... vagy ezt álmodtam volna?

 

Varázslók: tényleg kifogyott a szufla, srácok... Lar-Dornak és Dorannak közös skill-lista? Semmi az előnyben részesített mágikus iskolákról? Az alapvető különbség köztük annyi, hogy a doraninak tápos botja van, a lar-dori pedig tanulhat godoni pszít.

 

Mindent egybevéve, ez a kasztrendszer dolog valahogy csalódás. Nem tudok olyan karaktert csinálni a semmiből, aki rossz harcos (nem ért a pajzshoz, a fájdalomtűréshez) és rossz tolvaj (nincs zárnyitása, se lopózása) és mágikus/pszichikus/szakrális tudománya sincsen. Magyarán nem tudok kilépni a kasztok közül. Tudom őket keverni, semmi gond, de nem tudom teljesen elhagyni őket. Az iskolák sincsnek igazán szerencsésen kiválogatva, bár vannak jók. A különleges képességekre nagyon még nem koncentráltam, de elég felemásnak tűnik. És a mágiarendszert sem tudom függetleníteni a kasztoktól. Megtanulhatom éppen a bosz. és bm. teljes repertoárját, de nem válogatatok kedvem szerint, hogy az én iskolámban tanítanak mondjuk asztrál-átkokat és nekromanciát, de nem ismerik sem a tűz-, sem a villámmágiát.

 

Folytatás hamarosan (remélem)

 

Ui: a képzettség-rednszer elég jó, csak azok a lökött %-ok...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

ranagol60
Kelt:
Kelt:

Üdv!

 

Ami kimaradt (mind tőlem, mind Noro kollégától), bár a harcrendszer kapcsán majd biztosan előkerül:

 

Ahogy arra az eddigiekből következtetni lehet, megszűntek a kaszt alapú és szint alapú bónuszok. Tehát a karakter nem kap szintenként hm-et, vagy fp-t, hanem vesz magának, ami nem olyan meglepő. Kicsit érdekesebb az a húzás, hogy a "kaszt" sem szolgál ilyesmivel, tehát a harcértékek pl. nem kaszt szerint épülnek fel. Azaz az azonos képességekkel rendelkező varázsló és harcos karakter harcértékei között az első szinten vásárolt HM elosztása előtt semmi különbség nincs. Ez engem egy kicsit meglepett... azért egy kaszt képzése többet jelent egy 0. szintről elsőre lépésnél...

 

Tisztelettel:

R'naggol

Link a témához
Megosztás más oldalakon

xsipix
Kelt:
Kelt:

Nekem a Magus-sal,kapcsolatban kicsit mindig is ,olyan érzésem volt,mint a magyar narancsal a Tanu című filmben,kicsit sárga,kicsit savanyú de a mienk :rohog:

Ha bele gondolunk,mennyi jobb világ és rendszer létezik magyar gyermekünknél...és még is ezt játszák/uk/ a legtöbbet,talán mert legtöbbünknek ez volt az első ilyen élménye a szerepjátékokkal és szeretnénk ujra átélni a régi nagy játékok emlékét...

 

Össze hasonlítása külföldi nagy szerepjátékokkal felesleges,mert azok mögött nagy részben sokkal,több fejlesztő és pénz áll,ennek ellenére még is azt mondom lehetnek nagy elvárásaink a Magussal kapcsolatban,mert már ennyi minőségi /külföldi/ példa van a tervezők előtt !!!

 

Külön örülök,hogy halálosabb lett a rendszer !!!Bár azt megnézném egyesek mivel és hogyan akarnak neki állni egy kőoltár szét verésének... :ok:

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Noro
Kelt:
Kelt:

Üdv

 

Most már rövidebb leszek :rohog:

 

2. RÉSZ

 

Képzettségek: 5 fokúak, kivéve a %-osak. Aszongya a könyv, ezeknél jóval finomabb skálára van szükségünk. Hát izé... mivél az ötfokúakra k10-el dobjuk a próbát, az sztem rögtön egy 10-es skála. A %-ost pedig 3 pontjával vásároljuk, az 30-as skála. Olyan nagy maradt a különbség? Nem éppen...

A különbség az, hogy az 5-fokúaknál a tulajdonság rendkívül hangsúlyos, ugyanis a jó öreg AD&D 2nd ed. módszert húzták elő: a skillhez tartozik egy tulajdonság, oszt arra dobunk (ha 25-ször nem írtam le, hogy így kell csinálni, akkor egyszer se). Az 1.fok ehhez -1 módosító, az 5.fok +3. Én asszem széthúztam volna -2;+6 intervallumra (talán a +6 sok lenne, ott már torzítani kéne), hogy a skill szerepe nagyobb legyen. Tehát (visszatéve a könybeli számokra) ha van csomózás 4.fokod, akkor ügyesség +2 próbát kell tenned egy átlagos feladatra.

A %-os cuccoknál viszont a tulajdonság értéke elvész a sok rápakolt % alatt, azaz jelentősége kisebb. Ez azért baromi furcsa, mert a %-os cuccok kimondottan készség jellegűek. Az ember azt hinné, hogy a mászás, ugrálás esetében éppen, hogy sokkal többet számít, mennyire születtem ügyesnek vagy erősnek, nem?

 

Nem találtam a képzetlenség esetén végrehajtható(?) próbát, 5fokúra.

 

12 harci, 16 alvilági, 19 világi, 15 tudákos, 11 szociális és 8 misztikus képzettség van, azaz nem egy irdatlan mennyiség. Leírásuk 30 oldal. A tulajdonság-követelmények egyszerűek. x.fokhoz 10+x kell a megadott tulajdonságban. Skill-követelmény lehet erős (azonos szintű kell) vagy gyenge (eggyel alacsonyabb szintű kell). Pl. Alkímia 4-hez kell Számtan/mértan 4 és INT 14, számtan/mértan 4-hez írás/olvasás 3 és INT 14, Írás/olvasás 3-hoz kell nyelvtudás 3 és INT 13, nyelvtudás 3-hoz nem kell semmi. Ennél bonyolultabb nem nagyon van, talán még az orvoslásnál bejön +1 cucc, és az elsöprő többség jóval egyszerűbb.

 

A vallásismeret foka befolyásolja a szintenkétn kapott bónusz kegypontot (azon felül, amit KAP-ból veszel), és ME-hez is bónuszt ad. Az gáznak tűnik, hogy ez sztem összeaddóhat a pszível. (A harmadik/negyedik fajta ME, a mágiatagadás és a védőszellem nyilván nem fog összeadódni, mert asszem eleve ütik az összes többit)

Hasonlóan a magasmágia és a tapasztalati mágia a bónusz Mp-ket határozza meg. Ja, 3.foktól lehet varázsolni.

A démonológia és nekromancia többek közt speci mozaikokat ad a varázslónak. Van még ősleemi mágia skill, érdekes tápokkal, de akkor miért nincs pl mentálmágia?

És persze van drágakő- és rúnamágia. Utóbbihoz használható tervezési szabályok, bár nem itt, hanem a mágiánál.

 

Visszalapozva az "1.szintű harcos njk"-hoz: a sablonnak volt ugye 12 képzettsége, a kész njk-nak lett 23. Ergo némi meló nyilván volt vele, de egyelőre nem próbáltam reprodukálni a folyamatot.

 

Harcrendszer:

 

2 érdekes dolog.

Egyik a fegyverek időigénye. Ez a tám/kör helyett van. Tehát egy tőrrel 3 szegmens alatt tehetsz egy támadó dobást. Bár a 3 nem egésszer van meg a 10-ben, asszem a kör végén az egész nullázódik, nincsenek átmenő tört akciók.

Na de, hogyan viszonyul ez a kezeményezéshez? Mondjuk vagyok én egy karddal (időigény 5), az ellenfél egy tőrrel (idő 3), és enyém a kezdeményezés. Az biztos, hogy én jövök előbb, aztán ő. De ezután? Az ő 2. akciója 4-6 szgm között van, az enyém 6-10 között, de enyém a kezdeményezés. Most mi van?

Fordítva, ha övé a kezdeményezés, ő jön egyszer, aztán hogyan? Ő jön mégegyszer, 4-6 között, vagy én, aki 1-5 között, de kisebb KÉ-vel vagyok?

 

A másik, ami jobbnak tűnik, a fegyverek méretkategóriái. Alapesetben a kisebb fegyver harcértékét nem kapod meg, ha nagyobbal jönnek ellened. De 3.fokú fegyverforgatás kipótol 1 méretkatgóriát (pl. tőr helyett egykezes méret), 4.fokú 2-t, 5.fokú pedig 3-at (tőr helyett nyeles fegyver).

 

Említendő még, hogy páncélos karaktereknek tenni kell egy egyszerű k10 dobást, hogy hol találták el. Ez nem opcionális. Ti. hogy véd-e az alkarvédő, ha fejre vágnak, meg ilyenek :ok:. A közelharc vs varázslás a 2TK-ra épül, kihagyva a kard = 2 szegmens jellegű gyöngyszemeket.

 

A harcérték úgy számolandó, hogy veszed a megfelelő tulajdonságaidat és hosszáadod a KAP-ból vásárolt HM-eket. A kaszt (iskola) csak képzettségeket és különlegességeket biztosít, mást nem!

 

Az Ép fixen mindig az egészséggel egyenlő. Valami befolyásolhatóság nem lett volna rossz, bár az egészség maga növelhető (20 KAP, mint minden tulajdonság)

Van mágikus kifáradás - sztem sose volt sok értelme, hiszen igazából a visszanyerést korlátozza, arra viszont vannak más korlátozások is.

A 2TK-ból átvettek jópár opcionális sérülési szabályt.

 

Betegségek, mérgek: ugorjunk, sosem érdekelt. Annyi feltűnt, hogy 0-5 szintek vannak megadva 1-10 helyett.

 

Felszerelés: összefoglaló Ynev pénzeiről, ez jó, viszont a "kasztól függő induló készpénz" táblázat megint egy olyan dolog, amit már rég el kellett volna felejteni.

Az árakat most nem nézegetem, inkább a fegyvereket.

És a józan ész diadala! Nincs az alapkönyvben aquir nyílpuska! Hogy ezt is megértük :rohog:

A különféle kardok sem csa vaktában vannak odatéve (miért pont kígyókard, ugyebár?), hanem nagyjából az összes lényeges fegyver, a lagosstól lángkardon át (igaz, ez össze lett vonva a kígyókarddal) a meneth-ig. És van dzsambia is, ami asszem most először sikerült.

A ramiera nem 8-szor olyan jól véd mint a tőr, bár egy kicsivel még mindig jobb. Igaz, a képen keresztvasat is növesztett. (wth?) A nagy, nehéz fegyverek jobban támadnak és általában jobban is védenek, mint a kisebbek.

A kahréi nyílpuskát sikerült jól feltápolni 2d6 sp-re és 100 lábra.

Az átütés alighanem kötelező szabály, csak azt nem tudom, hol van leírva (ugyanis tartalom van, de tárgymutató az nincs)

 

A fegyvertárban az a fránya khossas alighanem eltakarja a sajárt számát, a két utolsó pedig fel van cserélve (sztem a nehéz nyílpuska a nagyobb, és a kahréi a csicsásabb)

 

Következne a pszí, de asszem az csak este érkezik...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

vigo
Kelt:
Kelt:

Nos eddig nem tul biztato, de varom a vegkifejletet...

Link a témához
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy felhasználói fiókot, vagy jelentkezz be

Megjegyzés írásához felhasználói fiók kell

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új felhasználói fiókot közösségünkben.

Új felhasználói fiók létrehozása

Belépés

Van már felhasználói fiókod? Lépj be itt.

Lépj be

Magazin

Az LFG.HU az RPG.HU jogutódja. Az RPG.HU a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma által jegyzett magazin. Nyilvántartási szám: 3.4.1.1467/1999.

© Copyright 1997-2010 RPG.HU, 2010-2021 LFG.HU - Minden jog fenntartva

Kik vagyunk

LFG: Looking For Group - csapatkeresés közös játékhoz. Az RPG-s rövidítés azonban nemcsak szerepjátékos csapatoknak szól. Oldalunk a kártyák, társasok kedvelőitől az SF-F irodalom szerelmesein át minden játékosnak szól.

×
×
  • Újat készíteni...